quote:Grote natuurbrand op artillerieterrein bij ‘t Harde, rookwolken in verre omtrek te zien
Woensdag brak er rond half twaalf brand uit op het oefenterrein van het schietkamp tussen Epe en ’t Harde in. De rookwolken zijn in de wijde omgeving te zien.
Er is opgeschaald naar GRIP1. Dat betekent dat de brandweer een commandopost opzet. Brandweerlieden zijn druk bezig om te voorkomen dat de brand zich uitbreidt.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
https://www.destentor.nl/(...)~a474434b/272964104/
Picsquote:Op woensdag 29 april 2026 12:24 schreef heywoodu het volgende:
Ja, die bedoelde ik dus, die dikke rookwolk zie ik als ik hier naar buiten kijken, bijzonder indrukwekkend
Mogelijk ook een blusheli onderwegquote:11:54:19 29-04-26 GROUP02 P 1 BON-11 (GRIP 1) BR heide (blusheli) (Uitbr hoog) UGS 28-04 ASK Overste Wanninkhofweg 't Harde
GRIP 1 0805910 BRW Noord- en Oost-Gelderland (Algemeen Commandant Brandweerzorg)
quote:Op woensdag 29 april 2026 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit was een half uur geleden, inmiddels is het beduidend groter en vooral ook veel dikker geworden.
[ link | afbeelding ]
Zonlicht is er niet meer.
Brandweer adviseert al ramen en deuren te SLUITENquote:Op woensdag 29 april 2026 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit was een half uur geleden, inmiddels is het beduidend groter en vooral ook veel dikker geworden.
[ link | afbeelding ]
Zonlicht is er niet meer.
GNY4310? Die hoorde ik overvliegen maar zag hem niet, zal wel boven de rook zijn geweestquote:Op woensdag 29 april 2026 12:48 schreef Watmoetjenou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze reus van de Duitse Marine vloog net ook over het gebied en lijkt onderweg naar Gilze-Rijen. Wellicht om daar een bambi bucket op te pikken.
quote:Op woensdag 29 april 2026 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
GNY4310? Die hoorde ik overvliegen maar zag hem niet, zal wel boven de rook zijn geweest
https://webcam-airport.nl/pages/cameras/teuge.phpquote:Op woensdag 29 april 2026 12:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Video
https://webcam.innx.nl/rvdr_deventer/
De tankauto staat klaar om olie op het vuur te gooienquote:Op woensdag 29 april 2026 12:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
https://webcam-airport.nl/pages/cameras/teuge.php
Hier ook aardig duidelijk
Damn, en dit stond gister in het nieuws als grote natuurbrand bij de Haagse duinenquote:Op woensdag 29 april 2026 13:10 schreef DrDentz het volgende:
https://www.facebook.com/reel/27658233597111700
Flinke fik
Dat is niks, een rookbommetje!quote:Op woensdag 29 april 2026 13:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Damn, en dit stond gister in het nieuws als grote natuurbrand bij de Haagse duinen![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |