Ons Droomproject in Wales is vanaf maandag 27 april 2026 vier werkdagen achter elkaar om 21:35 uur te zien bij MAX op NPO 1.quote:Decennia lang ligt een oude kapel met zondagsschool te vervallen in Pwllheli. Marj en Keith lieten hun oog op het pand vallen, en beginnen aan een renovatie.
De vierdelige realityserie Ons Droomproject in Wales volgt hen bij deze monsterklus.
Pottenbakker Keith en actrice Marj komen ruimte tekort in hun huis in Zuidoost-Engeland. Het stel zoekt iets groters, en vindt dat in Pwllheli, een vierduizend inwoners tellende plaats in het dunbevolkte noordoosten van Wales. Daar staat een kapel met zondagsschool te koop. Het is, om het met een understatement te zeggen, wel een opknappertje.
Het pand staat al zestien jaar leeg en er ligt voor decennia aan achterstallig onderhoud op Keith en Marj te wachten. De kozijnen zijn rot, er groeien letterlijk paddenstoelen uit de muur en tussen dak en plafond ligt een dikke laag duivenpoep.
Zozo, dat loonde dus wel de moeite. Ik ga snel kijken, had het opgenomen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:36 schreef golfer het volgende:
Inderdaad een aanrader.
Hij is in GB een heel bekende pottenbakker en gebruikte zijn populariteit om via een 'open house sale' allerlei door hem gemaakte spullen te verkopen. Dat bracht in een paar uur tijd maar liefst ruim 13.000 pond op.
Je kon het door het scherm ruiken, smerig inderdaad.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:17 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vond die schimmelgroei aan de kasten en de lambrisering gewoon eng. Brrrr, wat zal dat gestonken hebben.
Ja, echt wel leuk om te volgen. Maar jemig, wat een groot project zeg. En slapen in een zeecontainer op de parkeerplaats. En de hele electra uit twee stopcontacten. Ik vond het resultaat van het zandstralen wel enorm mooi, vooral die oven.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:34 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Je kon het door het scherm ruiken, smerig inderdaad.En eerst nog zonder masker op willen ruimen. Die duivenpoep is trouwens al keurig opgeruimd en niets meer van te zien. De ventilatoren zaten ook vol en dan nog eens een dooie duif waarvan ze alleen de poot eruit trok.
God weet wat daar nog meer in te vinden is maar voor het oog weer netjes. Ook erg gelachen om dat parket in de kapel dat ze er met een beiteltje uit wilde slaan, totdat de klusjesman haar een elektrisch apparaat aanbood en het er snel af was. En hij met het wegzagen met de hand van die kerkbank, gieren toch? Hebben ze nog nooit van elektrische apparatuur gehoord ofzo? Heerlijk stel wel.
Geweldig toch? Heb weer zo enorm moeten lachen om die zeecontainer als slaapplaats met dat grote ligbad erin.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, echt wel leuk om te volgen. Maar jemig, wat een groot project zeg. En slapen in een zeecontainer op de parkeerplaats. En de hele electra uit twee stopcontacten. Ik vond het resultaat van het zandstralen wel enorm mooi, vooral die oven.
quote:Op zondag 31 mei 2026 18:08 schreef usagi414 het volgende:
Het tweede seizoen van Ons Droomproject in Wales gaat van start op NPO 1
Komende week het tweede seizoen. Maandag, Dinsdag, Donderdag om 21.30 en vrijdag om 22.20
Vooral heur haar en kleding en die eeuwige muts.quote:
Hele leuke afleveringen weer! Zit stiekem al vooruit te kijken. Maar die keuken in aflevering twee is prachtig met die ronde lades, en de kleuren creme met rood. Ook die 100-jaar oude lampen met messing fittingen heel creatief hergebruikt. Heb hier nog een meer dan een eeuw oud ganglampje van mijn grootouders van glas in lood met net zo'n fitting, staat ergens voor de sier, want ophangen durf ik dat niet..quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:31 schreef Chea49 het volgende:
Geweldige aflevering weer.En wat een werk maken zij er van, altijd lettend op de materialen. Moet lachen om hoelang ze vaak de materialen staan te bevoelen en bekijken. Hij met een gelukkige smile op zijn gezicht en zij in tranen, échte liefde voor het vak.
Het zal wel kostbaar worden allemaal want iets op laten knappen is best wel prijzig denk ik zo. Lekker kleurrijk en tóch past het allemaal bij elkaar. Je weet toch niet wat je ziet nadat een bepaalde ruimte zó is opgeknapt.
Gewoon onherkenbaar, die mensen weten wat ze doen en ik ben helemaal weg van het stel.
Ik heb vroeger ook potten gebakken en sieraden gemaakt, samen met mijn man en dan kom je vanzelf in een artistiek kringetje terecht. Allemaal leuke mensen.![]()
Gewoon de zijkant van een kerkbank ergens afslopen, draadje eraan, ophangen in de gang en hop heb je oma's lampie!quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hele leuke afleveringen weer! Zit stiekem al vooruit te kijken. Maar die keuken in aflevering twee is prachtig met die ronde lades, en de kleuren creme met rood. Ook die 100-jaar oude lampen met messing fittingen heel creatief hergebruikt. Heb hier nog een meer dan een eeuw oud ganglampje van mijn grootouders van glas in lood met net zo'n fitting, staat ergens voor de sier, want ophangen durf ik dat niet..
Hahaha, Keith bedacht het en liet het ook doen door een vakman.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Gewoon de zijkant van een kerkbank ergens afslopen, draadje eraan, ophangen in de gang en hop heb je oma's lampie!
Vanavond is het gewoon weer op tv.quote:
O, ging er vanuit dat het afgelopen was voor nu met de verkoop van al die spulletjes van hen zelf. Blij dat het dan nog even doorgaat.quote:
Oh, helemaal gemist, serie 3 staat er ook al op!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:25 schreef Chea49 het volgende:
Mooi einde van deze serie. Verkoop van alle spullen van beiden, vooral veel kleding van Marj die in de loop der jaren veranderd is van kledingstijl. Erg veel verkocht, geen eindbedrag genoemd. Omgeving heeft veel bewondering voor het stel dat deze enorme verbouwing toch maar op zich heeft durven nemen. En natuurlijk weer veel traantjes bij beiden. Na deze serie ga ik toch anders aankijken tegen de Nederlandse programma´s met verbouwingen.
Gewoon gisteravond uitgezonden op NPO1.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:24 schreef Chea49 het volgende:
Die uitzending heb ik nog niet gezien, snel even bekijken of is die aflevering niet via de gewone kanalen?
Had het opgenomen maar vergeten af te kijken!quote:Op woensdag 10 juni 2026 15:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Gewoon gisteravond uitgezonden op NPO1.
Die hadden ze niet op beide muren moeten hangen met de geweien in elkaar. 1 Muur was voldoende geweest maar ook ik ben niet zo weg van dieren aan de muren.quote:
Waar kan ik die laatste uitzending terugkijken, kan niet op t.v. en mijn opname is niet goed gegaan door storing in het netwerk.quote:
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:13 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Waar kan ik die laatste uitzending terugkijken, kan niet op t.v. en mijn opname is niet goed gegaan door storing in het netwerk.
Geweldig Blues, heel erg bedankt!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:30 schreef Blues het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1
Werkt dit?
https://npo.nl/start/afspelen/ons-droomproject-in-wales_10
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |