Verkeersregels kun je handhaven.quote:Op dinsdag 28 april 2026 16:30 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dit gedrag alleen al zou keihard aangepakt moeten worden.
- Samenscholingsverbod
- Harde controle op houden aan verkeersregels een sociale veiligheid
- Avondklok/voor een bepaalde tijd binnen zijn
- Verplichte nuttige dagbesteding / bijdragen aan de maatschappij
1x over de schreef? Asielaanvraag definitief afwijzen en het land uitzetten.
Oprotten met dit soort gasten. En met het slappe beleid van "we zien wel wanneer het mis gaat"
Dan moet je het juridisch haalbaar maken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Verkeersregels kun je handhaven.
Avonklok misschien voor de minderjarigen.
Maar de rest is juridisch volkomen onhaalbaar.
En als dat soort van ideeën tot wetgeving verwordt, roep je hetzelfde over jezelf af.
Wetten maak je niet voor wel de één, en niet de ander.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:21 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dan moet je het juridisch haalbaar maken.
En hoezo hetzelfde over mezelf afroepen? Er is niks mis mee om eisen te stellen aan het gedrag van mensen die hier te gast zijn en nog niks hebben bijgedragen aan de maatschappij waarvan ze wel de vruchten plukken.
Fout gedrag moet gewoon een enkeltje retour zijn.
Er zijn legio wetten die wel op een bepaalde groep van toepassing zijn, maar niet op een andere.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:59 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wetten maak je niet voor wel de één, en niet de ander.
Wat een onzin. Raadsvergaderingen zijn openbaar. Een ieder kan zich aanmelden als lid van een politieke partij.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er is helemaal géén debat dat is nu juist het probleem. Mensen krijgen geen stem, mogen niks weigeren het overkomt ze allemaal en uiteindelijk slaat de vlam letterlijk in de pan.
Noem eens wat voorbeelden? We laten ons verrassen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 07:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn legio wetten die wel op een bepaalde groep van toepassing zijn, maar niet op een andere.
Volgens mij snappen de relschoppers drommels goed dat raadvergaderingen niet gaan helpen om de asielmigranten tegen te houden. Politieke partijen doen dat iig ook niet. Democratie... laat me niet lachen....quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Raadsvergaderingen zijn openbaar. Een ieder kan zich aanmelden als lid van een politieke partij.
Het probleem met deze rel- en herrieschoppers is dat ze niet snappen hoe politiek werkt en pas op onwettige wijze in actie komen nadat het debat al lang gevoerd is en besluiten zijn genomen.
Sorry, maar zo werkt een democratie niet.
DORA, NIS2, Wft, CSRD, IDD, Solvency II, letterlijk alle andere sectorspecifieke wetgeving.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden? We laten ons verrassen.
Ik zou in deze context eigenlijk als eerste de Kieswet willen noemen, die specifiek bepaalde rechten toekent op basis van de Nederlandse nationaliteit, of omgekeerd die rechten ontzegt door het ontbreken van de Nederlandse nationaliteit.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
DORA, NIS2, Wft, CSRD, IDD, Solvency II, letterlijk alle andere sectorspecifieke wetgeving.
Dat mag ook. Zoals ik zei: er zijn legio voorbeelden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou in deze context eigenlijk als eerste de Kieswet willen noemen, die specifiek bepaalde rechten toekent op basis van de Nederlandse nationaliteit, of omgekeerd die rechten ontzegt door het ontbreken van de Nederlandse nationaliteit.
Ja ok, maar ik heb het over strafrecht.quote:Op donderdag 14 mei 2026 07:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn legio wetten die wel op een bepaalde groep van toepassing zijn, maar niet op een andere.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |