abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2026 @ 02:17:07 #1
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220661732
Belgen maken (maakten) grappen over de gierige Nederlanders (gedeeltelijk waar wat Zeeland, Brabant en een beetje Limburg betreft).
Ik hoor of zie ze niet meer.
Omgekeerd zijn de grappen over de vermeende domheid van onze zuiderburen, hoe terecht dan ook, verdwenen.
De vraag is, wie zijn hier de Belgische fokkers die hun muil (geschreven) durven open te doen?
  maandag 27 april 2026 @ 11:39:00 #3
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220663708
Door de Culturele Verrijking zijn er geen moppen meer over de echte Nederlander of echte Belg
Le Diable
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 20:36:57 #4
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220667709
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander _O-

Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 22:13:54 #5
441859 crew  Lenny77
pi_220668489
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander _O-

Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
soms vaak?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 22:16:14 #6
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220668521
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
soms vaak?
Tussen soms en vaak _O-
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 22:25:31 #7
441859 crew  Lenny77
pi_220668583
Een Nederlander zat naast het water te kijken naar boten met zijn zoontje.
Die kleine vraagt: papaaa, wat is dat?
Nou zoon, dat is een boot!
Vraagt die kleine: Hoe spel je dat?
B-O-W-T

Even later: papaaa, wat is dat dan?
Nou dat is ook een boot!
En hoe spel je dat?
Hetzelfde: B-O-W-T

Nog iets later:
Papaaaa! Wat is dat??
Ow wauw dat is een hovercraft!
Hoe spel je dat?
Euh.. Oh nee dat is toch een boot.

:') :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 27 april 2026 @ 22:25:34 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220668584
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander _O-

Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
Nederlanders zijn ook vrij zuinig. Maar dat is niet echt uit gierigheid maar meer dat ze het maximale uit iedere euro willen persen. Daarom proberen ze op van alles te besparen als het kan.
  maandag 27 april 2026 @ 23:45:22 #9
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220668824
We ouwenhoeren in dezelfde taal.
Al zal de echte Belg dat ontkennen, ze spreken Vlaams!
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:10:14 #10
501914 Flory-
met streepje!
pi_220668869
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien :')
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was _O-
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.

Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn 8)7
It's weird being the same age as old people
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:15:11 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220668881
Belgen (Vlamingen) O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:31:28 #12
501914 Flory-
met streepje!
pi_220668910
Ter aanvulling : we wonen inmiddels al jaren echt heel erg graag in West-Vlaanderen.
Ze moeten soms wat aan mij wennen en andersom.
Nog wekelijks leer ik woorden bij waarvan ik eerder nooit heb gehoord.
Nou ben ik heel wat vlaams gewend als Zeeuws Vlaamse, maar toch kom ik hier dingen tegen van WTF!!! :D

Ook regeltjes, bureaucratie etc. het is soms om te huilen en via dertig omwegen.

Grappen over hollanders anders dan gierig heb ik nooit gehoord.
Misschien doen ze dat pas als ik weg ben :+
It's weird being the same age as old people
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:34:16 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220668917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:31 schreef Flory- het volgende:
Ter aanvulling : we wonen inmiddels al jaren echt heel erg graag in West-Vlaanderen.
Ze moeten soms wat aan mij wennen en andersom.
Nog wekelijks leer ik woorden bij waarvan ik eerder nooit heb gehoord.
Nou ben ik heel wat vlaams gewend als Zeeuws Vlaamse, maar toch kom ik hier dingen tegen van WTF!!! :D

Ook regeltjes, bureaucratie etc. het is soms om te huilen en via dertig omwegen.

Grappen over hollanders anders dan gierig heb ik nooit gehoord.
Misschien doen ze dat pas als ik weg ben :+
Ja, hallo. De meeste andere Vlamingen verstaan de West-Vlamingen al niet :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:43:11 #14
501914 Flory-
met streepje!
pi_220668937
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, hallo. De meeste andere Vlamingen verstaan de West-Vlamingen al niet :D
Dat valt wel mee hoor, ze moeten natuurlijk wel een klein beetje moeite doen :D
Ik versta ook niet alles van mijn buurvrouw die alleen plat dialect praat en zich niet aanpast.

Als ik zelf heel hard mijn best doe in de randstad, vragen ze of ik uit België kom.
Doe ik datzelfde in Vlaanderen, ben ik een hollandse :P
It's weird being the same age as old people
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:45:17 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220668940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:43 schreef Flory- het volgende:

[..]
Dat valt wel mee hoor, ze moeten natuurlijk wel een klein beetje moeite doen :D
Ik versta ook niet alles van mijn buurvrouw die alleen plat dialect praat en zich niet aanpast.

Als ik zelf heel hard mijn best doe in de randstad, vragen ze of ik uit België kom.
Doe ik datzelfde in Vlaanderen, ben ik een hollandse :P
Nee, dat valt niet mee :P
West-Vlaams is ook berucht onder de Vlamingen :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:52:43 #16
501914 Flory-
met streepje!
pi_220668950
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat valt niet mee :P
West-Vlaams is ook berucht onder de Vlamingen :D
Berucht mwa, het kan onverstaanbaar zijn ja, vooral de ouderen die niet aanvoelen dat ze niet overal hun dialect kunnen praten. Zoals ik al zei, mensen moeten een beetje moeite doen, zich aanpassen.
Als je een gesprek voert met iemand uit een ander deel van vlaanderen dan pas je je taal een beetje aan.
Doe je dat niet dan is het gesprek snel klaar en kom je enigszins dommig over.
It's weird being the same age as old people
  dinsdag 28 april 2026 @ 00:54:22 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220668951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:52 schreef Flory- het volgende:

[..]
Berucht mwa, het kan onverstaanbaar zijn ja, vooral de ouderen die niet aanvoelen dat ze niet overal hun dialect kunnen praten. Zoals ik al zei, mensen moeten een beetje moeite doen, zich aanpassen.
Als je een gesprek voert met iemand uit een ander deel van vlaanderen dan pas je je taal een beetje aan.
Doe je dat niet dan is het gesprek snel klaar en kom je enigszins dommig over.
Mijn Vlaamse kennissen over de jaren heen hadden écht zéér uitgesproken meningen over het West-Vlaams hoor, I kid you not :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-04-2026 01:04:36 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 april 2026 @ 01:03:06 #18
501914 Flory-
met streepje!
pi_220668956
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mijn Vlaamse vrienden over de jaren heen hadden écht zéér uitgesproken meningen over het West-Vlaams hoor, I kid you not :D
Het staat zo bekend, i know. Toch ligt het er maar net aan of de persoon zich kan/wilt aanpassen.
Bij Big Brother bijvoorbeeld, wat de laatste jaren gezamelijk was, Nederland en België.
De meeste klachten over (on)verstaanbaarheid kwamen over de West-Vlamingen, het valt kennelijk niet mee om constant "netjes" te praten.
It's weird being the same age as old people
  dinsdag 28 april 2026 @ 01:03:28 #19
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220668957
Lang leve onze mooie Nederlandse koningin.

  dinsdag 28 april 2026 @ 01:06:15 #20
501914 Flory-
met streepje!
pi_220668961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 01:03 schreef spapaars het volgende:
Lang leve onze mooie Nederlandse koningin.

[ afbeelding ]
Dat zie ik Filip en Mathilde niet doen inderdaad :D
It's weird being the same age as old people
  woensdag 29 april 2026 @ 00:14:04 #21
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220675485


[ Bericht 51% gewijzigd door spapaars op 29-04-2026 07:37:41 ]
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 22:32:18 #22
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220681129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien :')
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was _O-
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.

Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn 8)7
West vlaming hier. Soms vind ik da ambetant dat ze delen. De ene is bob en drinkt cola terwijl de andere Bacardi cola drinkt
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 30 april 2026 @ 12:25:54 #23
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220682693
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:32 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
West vlaming hier. Soms vind ik da ambetant dat ze delen. De ene is bob en drinkt cola terwijl de andere Bacardi cola drinkt
Bestaan er ook Oost-Vlamingen? (of Zuid) (Noord)
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:43:34 #24
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220683788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:25 schreef spapaars het volgende:

[..]
Bestaan er ook Oost-Vlamingen? (of Zuid) (Noord)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 30 april 2026 @ 16:12:57 #25
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220683962
quote:
Hadden de Belgen maar wat meer doorzettingsvermogen getoond.
Die half-Duitsers waren jullie van harte gewenst.
https://www.ovdp.net/node/936
pi_220684371
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:45 schreef spapaars het volgende:
We ouwenhoeren in dezelfde taal.
Al zal de echte Belg dat ontkennen, ze spreken Vlaams!
Vlaams is gewoon Nederlands met een zachte G.
En het klinkt veel liever dan dat taaltje uit de Randstad. Met die harde G en die Gooische R.

Mijn beste vriendin heeft dan ook een GPS met een Belgische vrouwenstem.
Klinkt veel vriendelijker en zorgt ook nog eens voor minder stress op de snelwegen.
pi_220684398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vlaams is gewoon Nederlands met een zachte G.
En het klinkt veel liever dan dat taaltje uit de Randstad. Met die harde G en die Gooische R.

West-vlaams wordt zelfs op de Belgische televisie regelmatig ondertiteld, omdat het zo lastig te verstaan is
https://lvb.net/item/1035

Bekijk deze YouTube-video
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220684413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]
West-vlaams wordt zelfs op de Belgische televisie regelmatig ondertiteld, omdat het zo lastig te verstaan is
https://lvb.net/item/1035

Bekijk deze YouTube-video
Tegenwoordig worden alle programma's ondertiteld, zelfs Nederlands gesproken films en series.
Ik zie hetzelfde bij de BBC, daar wordt ook alles ondertiteld. Britse journaals, series, films enz.

Duitse zenders idem.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 17:53:22 #29
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220684416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]
West-vlaams wordt zelfs op de Belgische televisie regelmatig ondertiteld, omdat het zo lastig te verstaan is
https://lvb.net/item/1035

Bekijk deze YouTube-video
Mo vintje toch das ol ne oen video daj toont wi. Kgon kik ki wa zeggen ee. moej gieder mien oorn klapn int echt je zoe gieder peizn dak ne nander tale spreken. Mo joengenjtes toch die ollanders zoen roare oogn trekn wi. Ze zoen peizn wukke achterlijkn is da.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 30 april 2026 @ 17:54:58 #30
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220684424
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:25 schreef Lenny77 het volgende:
Een Nederlander zat naast het water te kijken naar boten met zijn zoontje.
Die kleine vraagt: papaaa, wat is dat?
Nou zoon, dat is een boot!
Vraagt die kleine: Hoe spel je dat?
B-O-W-T

Even later: papaaa, wat is dat dan?
Nou dat is ook een boot!
En hoe spel je dat?
Hetzelfde: B-O-W-T

Nog iets later:
Papaaaa! Wat is dat??
Ow wauw dat is een hovercraft!
Hoe spel je dat?
Euh.. Oh nee dat is toch een boot.

:') :')
_O-
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 17:59:48 #31
441859 crew  Lenny77
pi_220684452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien :')
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was _O-
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.

Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn 8)7
Hier ook ieder zijn deel hoor... Ik drink max 2 cola's en eet nogal 'schraal'. Ik ga echt niet meebetalen aan een ander zijn kreeft, hopen wijn of cocktails of wat dan ook. En die zitten er altijd tussen.
Fooi geef ik dan wel altijd en meestal royaal.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220684659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien :')
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was _O-
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.

Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn 8)7
Mijn ervaring in deze zal wel niet echt meetellen, maar ooit was ik op vakantie in een warm Europees land en daar ontmoetten we twee leuke Deense vrouwen.
Deze twee dames gingen ook druk aan de slag met pen en servetten om de precieze prijs van het avondje drinken uit te rekenen.
Linda en ik zaten met het schaamrood op onze verbrande kaken toe te kijken.
pi_220684668
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hier ook ieder zijn deel hoor... Ik drink max 2 cola's en eet nogal 'schraal'. Ik ga echt niet meebetalen aan een ander zijn kreeft, hopen wijn of cocktails of wat dan ook. En die zitten er altijd tussen.
Fooi geef ik dan wel altijd en meestal royaal.
Dat is ook weer zo. En deze gasten zijn meestal de grootste profiteurs.
Zuinigheid met vlijt als het hun eigen portemonnee betreft, maar zodra iemand anders aan de beurt is, bestellen deze klaplopers de duurste drankjes.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 18:51:04 #34
441859 crew  Lenny77
pi_220684788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat is ook weer zo. En deze gasten zijn meestal de grootste profiteurs.
Zuinigheid met vlijt als het hun eigen portemonnee betreft, maar zodra iemand anders aan de beurt is, bestellen deze klaplopers de duurste drankjes.
Daarom leg ik ook nooit samen in een potje tijdens een avond uit. Sommigen tikken zo 15 bier of baco of wat dan ook naar achter waar ik met 1 cola toekom.
:{w

Heeft niets met gierig te maken.

(Misschien ook wel maar ik ga geen 75 euro betalen voor 1 cola)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220684821
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Daarom leg ik ook nooit samen in een potje tijdens een avond uit. Sommigen tikken zo 15 bier of baco of wat dan ook naar achter waar ik met 1 cola toekom.
:{w

Heeft niets met gierig te maken.

(Misschien ook wel maar ik ga geen 75 euro betalen voor 1 cola)
Groot gelijk. En je bent niet gierig.
Gewoon ieder voor zich betalen. Dan leren die klaplopers het wel af.
Of niet. Maar dat is dan niet meer ons probleem.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:16:24 #36
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220684958
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Daarom leg ik ook nooit samen in een potje tijdens een avond uit. Sommigen tikken zo 15 bier of baco of wat dan ook naar achter waar ik met 1 cola toekom.
:{w

Heeft niets met gierig te maken.

(Misschien ook wel maar ik ga geen 75 euro betalen voor 1 cola)
Hangt er imho een beetje vanaf of het altijd zo gaat of dat het volgende week andersom is.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_220685037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:16 schreef XDo het volgende:

[..]
Hangt er imho een beetje vanaf of het altijd zo gaat of dat het volgende week andersom is.
Mijn ervaring is dat het nooit andersom is.
Ik ben echt geen vrek, maar ik voel er ook heel weinig voor om de dure drankjes van klaplopers te betalen.
Als deze mannen of vrouwen ook zo gul zouden zijn als het hun beurt is, is er niks aan de hand.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:40:42 #38
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 23:49:11 #39
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220686966
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hier ook ieder zijn deel hoor... Ik drink max 2 cola's en eet nogal 'schraal'. Ik ga echt niet meebetalen aan een ander zijn kreeft, hopen wijn of cocktails of wat dan ook. En die zitten er altijd tussen.
Fooi geef ik dan wel altijd en meestal royaal.
Klopt wat je zegt, ben van hetzelfde gedacht en kom van een boerengedrocht uit West Vlaanderen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 23:52:07 #40
441859 crew  Lenny77
pi_220686980
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:49 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Klopt wat je zegt, ben van hetzelfde gedacht en kom van een boerengedrocht uit West Vlaanderen
Hier een boerengedrocht uit het Oosten :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 30 april 2026 @ 23:58:21 #41
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220687001
De smerigste en meest vette frieten, zo ook de mayonaise, die ik ooit heb gevreten, waren op een van die wegkotjes langs de straat richting Luxemburg.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:59:04 #42
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220687005


[ Bericht 100% gewijzigd door spapaars op 01-05-2026 00:00:25 ]
pi_220687009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:59 schreef spapaars het volgende:

[..]

Okeeeee. Jij eet dus afval.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:00:44 #44
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220687010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 00:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okeeeee. Jij eet dus afval.
Vrat.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:03:32 #45
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220687023
Nog een ding.
Kunnen ze bij de VRT niet eens beginnen met hun programma's op tijd te brengen?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 00:18:07 #46
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220687067
Nog één ding: ze zijn meesters in het herhalen van F.C. de Kampioenen.
Maar wat De Collega's betreft, die mogen ze van mij gerust tientallen keren herhalen.
pi_220688367
België ^O^
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 10:55:07 #48
441859 crew  Lenny77
pi_220688377
België *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 10:55:38 #49
441859 crew  Lenny77
pi_220688380
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 00:03 schreef spapaars het volgende:
Nog een ding.
Kunnen ze bij de VRT niet eens beginnen met hun programma's op tijd te brengen?
Ze waren te laat door hun kapotte schokbrekers.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:43:55 #50
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220690355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ze waren te laat door hun kapotte schokbrekers.
Ben geen Belg, maar ook dit snap ik niet.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 15:51:34 #51
441859 crew  Lenny77
pi_220690451
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:43 schreef spapaars het volgende:

[..]
Ben geen Belg, maar ook dit snap ik niet.
Kapotte schokdempers door onze slechte wegen ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:54:33 #52
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220690490
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kapotte schokdempers door onze slechte wegen ;)
En flats.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)evacuatie-charleroi/
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:57:22 #53
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220691741
Frans sprekende Vlaming Jacques Brel....
Bekijk deze YouTube-video

David Bowie...
Bekijk deze YouTube-video

Sting
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 20% gewijzigd door spapaars op 01-05-2026 19:06:18 ]
  zaterdag 2 mei 2026 @ 00:46:20 #55
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  zaterdag 2 mei 2026 @ 00:54:31 #56
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220694121
Overigens vind ik de (Vlaamse) Belgen prima mensen, ze moeten alleen wat meer uit hun schulp (schelp) kruipen.
pi_220694218
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 00:54 schreef spapaars het volgende:
Overigens vind ik de (Vlaamse) Belgen prima mensen, ze moeten alleen wat meer uit hun schulp (schelp) kruipen.
hmm , geschiedenis podcast het verlies van Belgie, hier wordt het allemaal piekfijn uitgelegd
https://www.radioviainternet.nl/podcasts/tags/geschiedenis
pi_220694219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 00:54 schreef spapaars het volgende:
Overigens vind ik de (Vlaamse) Belgen prima mensen, ze moeten alleen wat meer uit hun schulp (schelp) kruipen.
zijn over het algemeen prima mensen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')