soms vaak?quote:Op maandag 27 april 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander![]()
Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
Tussen soms en vaakquote:
Nederlanders zijn ook vrij zuinig. Maar dat is niet echt uit gierigheid maar meer dat ze het maximale uit iedere euro willen persen. Daarom proberen ze op van alles te besparen als het kan.quote:Op maandag 27 april 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander![]()
Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
Ja, hallo. De meeste andere Vlamingen verstaan de West-Vlamingen al nietquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:31 schreef Flory- het volgende:
Ter aanvulling : we wonen inmiddels al jaren echt heel erg graag in West-Vlaanderen.
Ze moeten soms wat aan mij wennen en andersom.
Nog wekelijks leer ik woorden bij waarvan ik eerder nooit heb gehoord.
Nou ben ik heel wat vlaams gewend als Zeeuws Vlaamse, maar toch kom ik hier dingen tegen van WTF!!!![]()
Ook regeltjes, bureaucratie etc. het is soms om te huilen en via dertig omwegen.
Grappen over hollanders anders dan gierig heb ik nooit gehoord.
Misschien doen ze dat pas als ik weg ben
Dat valt wel mee hoor, ze moeten natuurlijk wel een klein beetje moeite doenquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, hallo. De meeste andere Vlamingen verstaan de West-Vlamingen al niet
Nee, dat valt niet meequote:Op dinsdag 28 april 2026 00:43 schreef Flory- het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, ze moeten natuurlijk wel een klein beetje moeite doen![]()
Ik versta ook niet alles van mijn buurvrouw die alleen plat dialect praat en zich niet aanpast.
Als ik zelf heel hard mijn best doe in de randstad, vragen ze of ik uit België kom.
Doe ik datzelfde in Vlaanderen, ben ik een hollandse
Berucht mwa, het kan onverstaanbaar zijn ja, vooral de ouderen die niet aanvoelen dat ze niet overal hun dialect kunnen praten. Zoals ik al zei, mensen moeten een beetje moeite doen, zich aanpassen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat valt niet mee![]()
West-Vlaams is ook berucht onder de Vlamingen
Mijn Vlaamse kennissen over de jaren heen hadden écht zéér uitgesproken meningen over het West-Vlaams hoor, I kid you notquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:52 schreef Flory- het volgende:
[..]
Berucht mwa, het kan onverstaanbaar zijn ja, vooral de ouderen die niet aanvoelen dat ze niet overal hun dialect kunnen praten. Zoals ik al zei, mensen moeten een beetje moeite doen, zich aanpassen.
Als je een gesprek voert met iemand uit een ander deel van vlaanderen dan pas je je taal een beetje aan.
Doe je dat niet dan is het gesprek snel klaar en kom je enigszins dommig over.
Het staat zo bekend, i know. Toch ligt het er maar net aan of de persoon zich kan/wilt aanpassen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn Vlaamse vrienden over de jaren heen hadden écht zéér uitgesproken meningen over het West-Vlaams hoor, I kid you not
Dat zie ik Filip en Mathilde niet doen inderdaadquote:Op dinsdag 28 april 2026 01:03 schreef spapaars het volgende:
Lang leve onze mooie Nederlandse koningin.
[ afbeelding ]
West vlaming hier. Soms vind ik da ambetant dat ze delen. De ene is bob en drinkt cola terwijl de andere Bacardi cola drinktquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien![]()
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was![]()
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.
Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn
Bestaan er ook Oost-Vlamingen? (of Zuid) (Noord)quote:Op woensdag 29 april 2026 22:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
West vlaming hier. Soms vind ik da ambetant dat ze delen. De ene is bob en drinkt cola terwijl de andere Bacardi cola drinkt
quote:Op donderdag 30 april 2026 12:25 schreef spapaars het volgende:
[..]
Bestaan er ook Oost-Vlamingen? (of Zuid) (Noord)
Hadden de Belgen maar wat meer doorzettingsvermogen getoond.quote:
Vlaams is gewoon Nederlands met een zachte G.quote:Op maandag 27 april 2026 23:45 schreef spapaars het volgende:
We ouwenhoeren in dezelfde taal.
Al zal de echte Belg dat ontkennen, ze spreken Vlaams!
West-vlaams wordt zelfs op de Belgische televisie regelmatig ondertiteld, omdat het zo lastig te verstaan isquote:Op donderdag 30 april 2026 17:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vlaams is gewoon Nederlands met een zachte G.
En het klinkt veel liever dan dat taaltje uit de Randstad. Met die harde G en die Gooische R.
Tegenwoordig worden alle programma's ondertiteld, zelfs Nederlands gesproken films en series.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
West-vlaams wordt zelfs op de Belgische televisie regelmatig ondertiteld, omdat het zo lastig te verstaan is
https://lvb.net/item/1035
Bekijk deze YouTube-video
Mo vintje toch das ol ne oen video daj toont wi. Kgon kik ki wa zeggen ee. moej gieder mien oorn klapn int echt je zoe gieder peizn dak ne nander tale spreken. Mo joengenjtes toch die ollanders zoen roare oogn trekn wi. Ze zoen peizn wukke achterlijkn is da.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
West-vlaams wordt zelfs op de Belgische televisie regelmatig ondertiteld, omdat het zo lastig te verstaan is
https://lvb.net/item/1035
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op maandag 27 april 2026 22:25 schreef Lenny77 het volgende:
Een Nederlander zat naast het water te kijken naar boten met zijn zoontje.
Die kleine vraagt: papaaa, wat is dat?
Nou zoon, dat is een boot!
Vraagt die kleine: Hoe spel je dat?
B-O-W-T
Even later: papaaa, wat is dat dan?
Nou dat is ook een boot!
En hoe spel je dat?
Hetzelfde: B-O-W-T
Nog iets later:
Papaaaa! Wat is dat??
Ow wauw dat is een hovercraft!
Hoe spel je dat?
Euh.. Oh nee dat is toch een boot.![]()
Hier ook ieder zijn deel hoor... Ik drink max 2 cola's en eet nogal 'schraal'. Ik ga echt niet meebetalen aan een ander zijn kreeft, hopen wijn of cocktails of wat dan ook. En die zitten er altijd tussen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien![]()
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was![]()
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.
Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn
Mijn ervaring in deze zal wel niet echt meetellen, maar ooit was ik op vakantie in een warm Europees land en daar ontmoetten we twee leuke Deense vrouwen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien![]()
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was![]()
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.
Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn
Dat is ook weer zo. En deze gasten zijn meestal de grootste profiteurs.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hier ook ieder zijn deel hoor... Ik drink max 2 cola's en eet nogal 'schraal'. Ik ga echt niet meebetalen aan een ander zijn kreeft, hopen wijn of cocktails of wat dan ook. En die zitten er altijd tussen.
Fooi geef ik dan wel altijd en meestal royaal.
Daarom leg ik ook nooit samen in een potje tijdens een avond uit. Sommigen tikken zo 15 bier of baco of wat dan ook naar achter waar ik met 1 cola toekom.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. En deze gasten zijn meestal de grootste profiteurs.
Zuinigheid met vlijt als het hun eigen portemonnee betreft, maar zodra iemand anders aan de beurt is, bestellen deze klaplopers de duurste drankjes.
Groot gelijk. En je bent niet gierig.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daarom leg ik ook nooit samen in een potje tijdens een avond uit. Sommigen tikken zo 15 bier of baco of wat dan ook naar achter waar ik met 1 cola toekom.
![]()
Heeft niets met gierig te maken.
(Misschien ook wel maar ik ga geen 75 euro betalen voor 1 cola)
Hangt er imho een beetje vanaf of het altijd zo gaat of dat het volgende week andersom is.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daarom leg ik ook nooit samen in een potje tijdens een avond uit. Sommigen tikken zo 15 bier of baco of wat dan ook naar achter waar ik met 1 cola toekom.
![]()
Heeft niets met gierig te maken.
(Misschien ook wel maar ik ga geen 75 euro betalen voor 1 cola)
Mijn ervaring is dat het nooit andersom is.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:16 schreef XDo het volgende:
[..]
Hangt er imho een beetje vanaf of het altijd zo gaat of dat het volgende week andersom is.
Klopt wat je zegt, ben van hetzelfde gedacht en kom van een boerengedrocht uit West Vlaanderenquote:Op donderdag 30 april 2026 17:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hier ook ieder zijn deel hoor... Ik drink max 2 cola's en eet nogal 'schraal'. Ik ga echt niet meebetalen aan een ander zijn kreeft, hopen wijn of cocktails of wat dan ook. En die zitten er altijd tussen.
Fooi geef ik dan wel altijd en meestal royaal.
Hier een boerengedrocht uit het Oostenquote:Op donderdag 30 april 2026 23:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt, ben van hetzelfde gedacht en kom van een boerengedrocht uit West Vlaanderen
Ze waren te laat door hun kapotte schokbrekers.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:03 schreef spapaars het volgende:
Nog een ding.
Kunnen ze bij de VRT niet eens beginnen met hun programma's op tijd te brengen?
Ben geen Belg, maar ook dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ze waren te laat door hun kapotte schokbrekers.
Kapotte schokdempers door onze slechte wegenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:43 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ben geen Belg, maar ook dit snap ik niet.
En flats.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Kapotte schokdempers door onze slechte wegen
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:32 schreef Karzai het volgende:
https://www.radioviainter(...)15/1-wie-is-willem-i
hmm , geschiedenis podcast het verlies van Belgie, hier wordt het allemaal piekfijn uitgelegdquote:Op zaterdag 2 mei 2026 00:54 schreef spapaars het volgende:
Overigens vind ik de (Vlaamse) Belgen prima mensen, ze moeten alleen wat meer uit hun schulp (schelp) kruipen.
zijn over het algemeen prima mensenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 00:54 schreef spapaars het volgende:
Overigens vind ik de (Vlaamse) Belgen prima mensen, ze moeten alleen wat meer uit hun schulp (schelp) kruipen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |