Iedereen kan meedoen, dus succesquote:1 De hoogste temperatuur (graden C):
2 De laagste temperatuur (graden C):
3 Hoeveelheid Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s):
6 Aantal warme dagen: (dagen boven de 20 graden)
7 Aantal zomerse dagen: (dagen boven de 25 graden)
8 Aantal tropische dagen (dagen boven de 30 graden):
quote:De enige officiële hittegolf in mei speelde zich 100 jaar geleden af
De enige officiële hittegolf die we in De Bilt ooit in mei hebben gehad, speelde zich meer dan 100 jaar geleden in 1922 af en duurde van 21 tot en met 25 mei, exact 5 dagen dus. Het was een hogedrukgebied boven Centraal-Europa dat toen de hitte bij ons bracht.
Op 21 mei werd het in De Bilt 27 graden, daarna volgen drie tropische dagen met temperaturen van 32,4 graden, gevolgd door 32,1 graden en 32,8 graden, de warmste dag uit de serie. De hittegolf werd compleet gemaakt met op 25 mei een maximum van 27,8 graden. In het zuidoosten en oosten duurde de hittegolf nog een dag langer en Gemert en Sittart scoorden op 24 mei de hoogste temperatuur van deze hitteperiode. Het werd er maar liefst 35,6 graden.
Lees hier verder
Jij verwacht een behoorlijk winderige maandquote:Op zondag 26 april 2026 13:48 schreef Stephan5 het volgende:
Ik trap af..
1 De hoogste temperatuur (graden C): 26,8
2 De laagste temperatuur (graden C): 6,3
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 72 mm
4 Zon (uren): 276 uur
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 5,3 m/s
6 Aantal warme dagen: (dagen boven de 20 graden) 17 dagen
7 Aantal zomerse dagen: (dagen boven de 25 graden) 7
8 Aantal tropische dagen (dagen boven de 30 graden): 0
Ik deed maar wat. Ik heb geen kaas gegeten van m/s .quote:Op woensdag 29 april 2026 13:04 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Jij verwacht een behoorlijk winderige maandik hoop niet dat dat uit gaat komen
Dank!!!! Ik was het alweer vergetenquote:Op donderdag 30 april 2026 21:14 schreef 12Beaufort het volgende:
@:butz0rs / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:12Beaufort / @:Stephan5 / @:Scjvb / @:onlogisch / @:Mikeytt / @:dick_laurent / @:Pisces29 / @:Geschiedkundige / @:Arizona / @:LTVDK / @:QWARQTAARTJE / @:de_boswachter / @:mitt / @:michiel_merk @:PieterDeRijcke / @:Dven
Ikzelf ook bijnaquote:Op donderdag 30 april 2026 21:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dank!!!! Ik was het alweer vergeten
We zijn te laatquote:Op vrijdag 1 mei 2026 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
1 De hoogste temperatuur (graden C): 26.4
2 De laagste temperatuur (graden C): 4.6
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 80 mm
4 Zon (uren): 268 uur
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 3.6 m/s
6 Aantal warme dagen (dagen boven de 20 graden): 16
7 Aantal zomerse dagen (dagen boven de 25 graden): 4
8 Aantal tropische dagen (dagen boven de 30 graden): 0
Neerslag had ik 48mm niet 4.8 mmquote:Op dinsdag 16 juni 2026 13:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Een korte intro deze keer![]()
Een droge, warme, zonnige maand, dat is wat mei ons heeft laten zien.
Wie had de 30+ graden zien aankomen? Dat waren maar 3 mensen! Wie dit zijn en wie de misser van de maand pakt gaan we nu snel zien.
Oja @:INViCTuS en ik waren helaas te laat![]()
Welkom bij de uitslag van mei 2026![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 12,63 punten is geworden: @:12Beaufort
Op de 2de plek met 15,28 punten is geworden: @:LTVDK
Op de 3de plek met 15,48 punten is geworden: @:HoutenbeenGefeliciteerd met deze overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Deze maand geen gedeelde plek.
Misser van de maand
@:Starhopper is de misser van de maand, zo extreem zonnig werd het nou ook weer niet, maar stuk droger daarin tegen wel weer, dit heeft jou flink de das omgedraaid.
Beste prestatie:
Temp max: @:LTVDK met 1,1 graden verschil.
Temp min: @:MissHobje met 1,3 graden verschil.
Neerslag: @:12Beaufort / @:MissHobje met 15,2mm verschil.
Zon uren: @:LTVDK met 1,3 uren verschil.
Gem wind: @:GarlandBriggs / @:Mikeytt / @:Geschiedkundige met 0,1km/h verschil.
20+ Graden: @:Scjvb met 0 dagen verschil.
25+ Graden: @:Stephan5 met 1 dagen verschil.
30+ Graden: @:LTVDK / @:Houtenbeen met 1 dagen verschil.
@:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:Houtenbeen / @:MissHobje / @:Starhopper / @:12Beaufort / @:Stephan5 / @:Scjvb / @:Mikeytt / @:Geschiedkundige / @:LTVDK /
En hier heeft de zon veel meer geschenen dan in De Bilt. Ik eis ook een hertelling.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neerslag had ik 48mm niet 4.8 mm![]()
Ik eis een hertelling.
Nee,maar ik had wel serieus 48 mm ingevoerd, in de uitslag staat 4.8 mmquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:09 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
En hier heeft de zon veel meer geschenen dan in De Bilt. Ik eis ook een hertelling.![]()
Laten we daar maar wel van uit gaan. Ik vind de 8e plek al laag genoeg, en het is niet de bedoeling dat ik door eventuele foutjes nog 1 of 2 plekjes zal zakken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee,maar ik had wel serieus 48 mm ingevoerd, in de uitslag staat 4.8 mm
Kloppen de afwijkingen van @:MissHobje en @:GarlandBriggs bij de 20+ dagen wel?
Oeps ik zie het, ik zal dat zo meteen even aanpassenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Neerslag had ik 48mm niet 4.8 mm![]()
Ik eis een hertelling.
Dankjewel voor het doorgeven, ik heb dit oprecht niet gezien.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee,maar ik had wel serieus 48 mm ingevoerd, in de uitslag staat 4.8 mm
Kloppen de afwijkingen van @:MissHobje en @:GarlandBriggs bij de 20+ dagen wel?
Hertellingquote:Op dinsdag 16 juni 2026 19:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja en tevens was @:Nattekat ook te laat, heb hem er nog even bij gezet![]()
Dat gaat ons punten kosten, bedankt @:Starhopper
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 19:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja en tevens was @:Nattekat ook te laat, heb hem er nog even bij gezet![]()
Dat gaat ons punten kosten, bedankt @:Starhopper
Soms is zwijgen beter dan spreken.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Kijk dat is een betere score![]()
Dank voor het aanpassen.
Sorryyyy maar heb het gelukkig kunnen rechtzettenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hertelling
Vond het al zo bijzonder dat ik er niet in stond
Ja als jij nou beter je best had gedaan hadden we geen 50 punten gehadquote:
Graag gedaanquote:Op dinsdag 16 juni 2026 20:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Kijk dat is een betere score![]()
Dank voor het aanpassen.
Yup soms kun je dat beter maar wel doen, aan de andere kant verlies je maar 1 plek, het had erger gekund met 3 plekkenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |