abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:50:17 #51
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220692656
Altijd als Tim het 90's programma op vrijdagavond overneemt, luister ik 2 uur tevergeefs of er nog wat alternative hiaten worden ingevuld met het oog op de keuzelijst.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:05:02 #52
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_220693203
Qua 90s alternative zitten er niet zoveel hiaten in de keuzelijst, tenzij je wat te ver de diepte ingaat of teveel van dezelfde artiest wil.
  Redactie Sport zondag 3 mei 2026 @ 14:03:05 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220704565
731,5 Iron Maiden - The Number of the Beast

Nog eentje die afwezig is in mijn eigen Top 2000, daarom kan ik het ook écht niet verkopen om hem hier op de plaats te zetten waar het hoort. Plek 666, dat zou ideaal zijn. In deze lijst staat ie lager, in de échte Top 2000 staat ie hoger. Dat is ook de laatste keer dat een nummer in de Top 2000 hoger staat dan mijn eigen notering: De volgende 6 staan allemaal hoger. Iron Maiden is niet helemaal mijn band, maar er zijn een drietal nummers die ik toch wel écht lekker vind. Verreweg de beste is Hallowed by thy Name, maar van deze mag de riff er ook zijn. En de algehele energie van The Trooper is ook behoorlijk, die heb ik een plek vergelijkbaar met deze gegeven. Wel terecht, het zijn wel heel ander soort nummers. Hier zitten wat meer muzikale wisselingen in terwijl The Trooper lekker doorstampt. Dat maakt The Trooper soms een leukere luisterervaring qua adrenaline, maar The Number of the Beast zit wel wat beter in elkaar, met naast de puike riff met prima refrein ook nog een heerlijk extraatje in de bridge. Komt ook van een van de meest iconische metalplaten aller tijden. En ja, als zo'n metalband een extra redelijk relevant nummertje op de keuzelijst krijgt, dan is het gespeeld. Dan komt dit gewoon op 30 december binnen. Plek 473. Slechts 2 staan er hoger van de band, dus dan weet je voldoende. Nummer 9 voor Nederland, nummer 7 voor mij. En gezeteld tussen The Cure's Lovesong en de Wichita Linesman. Lekker gevariëerd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220709388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:26 schreef Cassa95 het volgende:
De Top2000 van 2000 naar 1 luisteren kost meer tijd dan verwacht. In januari denk je: ja lekker, doen we, en daarna gaat het toch wat minder vlug tussen alle andere muziek door:
Januari, vanaf 7 januari: 2000 - 1293
Februari: 1293 - 869
Maart: 868 - 428
Gelukkig nieuwjaar beste mensen!!
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  Redactie Sport dinsdag 5 mei 2026 @ 22:05:54 #55
pi_220724477
689,5 Gorillaz - Dare

Het zal jullie wellicht verbazen dat mijn allereerste posters van bands van Gorillaz en Iron Maiden waren. Puur omdat dat er visueel interessant uitzag: Al die Eddie's voor Iron Maiden (een poster met allerlei albums en 2D, Noodle, Murdoc en Russell voor de virtuele Gorillaz, dat fleurde de boel nog een beetje op. Het was mijn metaltijd, maar Gorillaz kon ik toch wel waarderen. Het had iets eigentijds en klonk anders, mede door de zang van Noodle (hier door Roses Gabor). Dare was toen mijn favoriet. Geen Feel Good Inc of Clint Eastwood, maar ik vond de zanglijntjes hier altijd heel lekker. Het heeft iets rustgevends wat On Melancholy Hill nog meer heeft. Inmiddels ben ik Feel Good Inc. ook meer gaan waarderen, maar het blijft lekker, met ook een vocale performance van Madchesterlegende Shaun Ryder van de Happy Mondays. Niet zijn beste stukjes tekst ooit, maar leuk dat ie mee mocht doen. In mijn Top 2000 staat deze zo'n beetje op of over het randje. Al een paar jaar zit ie net in mijn bubbling under, maar toch wel zodanig dichtbij dat ie zich toch onder de Top 2000-noteringen mag begeven. Prikkebeen en Gloria van Them worden zijn buren. Voor mij plek 6, voor de Nederlander de 62e nieuwkomer met plek 1884. Hoorde ik hem in ieder geval.
  Redactie Sport woensdag 6 mei 2026 @ 08:48:01 #56
pi_220726073
652,5 Mando Diao - Dance With Somebody

1 van de 4 songs die dit jaar debuteren die mijn Top 2000 wel haalden, dit alles omdat er nog 1 nummer komt wat zo recent is uitgebracht dat een Top 2000-notering onhaalbaar bleek. Ook Dance With Somebody wisselt tussen wel en niet, maar ik vind dat wel een puikere toevoeging om meerdere redenen. Allereerst is een nieuwe artiest goed voor de diversiteit en bovendien is Dance With Somebody voor mijn gevoel wel echt een hit, terwijl Dare vooral bekend is omdat het nog een nummer van Gorillaz is naast de twee kleppers. Ik denk ook dat als de Top 2000 2 of 3 jaar eerder die transitie had ondergaan van boomerlijst naar lijst voor iedereen (met focus op de 80s en 90s), dat dit moeiteloos de lijst had gehaald. Maar dit kwam net te vroeg en daardoor stond dit in die tijd niet op de keuzelijst. Jammer, want het is een plaat die er zeker na uitbrengen gewoon 2 of 3 jaar in had mogen staan. Het was wel een gevalletje de juiste hit kiezen, de rest is echt niet van hetzelfde niveau van de Zweedse band. Maar hier klopt alles, van het hijgintro tot de strakker drums tot het rauwe randje in de dance, en dat in gewoon een aanstekelijke pophit die we misschien wel te weinig gehad hebben uit dit genre. Kwam nipt binnen in de Top 2000 op 1968, nadat ie al in de Extra 500 stond. Ik vermoed eenmalig. Daarmee hield deze plaat er 4 achter zich. Bij mij dus 4 níet. Verschil moet er zijn In de grote eindlijst van mij staat ie tussen Ten Sharp en Self Esteem. Daar doen we het dan maar mee. Nog 3 popdames te gaan en een (alternatieve) gitaarklassieker, kan die een volledig vrouwelijk podium voorkomen?
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:20:31 #57
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220726341
In mijn beleving zorgde Hackey Diamonds voor een Mick& Keith revival. Maar als je naar de harde cijfers kijkt, was dat helemaal niet zo, alleen voor het nieuwe werk en zelfs niet eens voor alle nieuwe singles. En Hackney Diamonds 2 wordt nog eens 3 maanden eerder uitgebracht ook. Dus daar hoeven we in week 53 niet te veel van te verwachten, of wel?
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:58:47 #58
284871 DarkSonic2
#Sommigemensenlettenechtnietop
pi_220728509
Ik ben het meest verbaasd over het feit dat Dance With Somebody er nog nooit eerder in heeft gestaan. In de tijd dat dat nummer uitkwam kwamen dat soort nummers er denk ik niet zo snel in. Het was toch best een grote hit.
Hier schreef Tim86 het volgende:
HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:36:59 #59
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_220734969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
652,5 Mando Diao - Dance With Somebody

1 van de 4 songs die dit jaar debuteren die mijn Top 2000 wel haalden, dit alles omdat er nog 1 nummer komt wat zo recent is uitgebracht dat een Top 2000-notering onhaalbaar bleek. Ook Dance With Somebody wisselt tussen wel en niet, maar ik vind dat wel een puikere toevoeging om meerdere redenen. Allereerst is een nieuwe artiest goed voor de diversiteit en bovendien is Dance With Somebody voor mijn gevoel wel echt een hit, terwijl Dare vooral bekend is omdat het nog een nummer van Gorillaz is naast de twee kleppers. Ik denk ook dat als de Top 2000 2 of 3 jaar eerder die transitie had ondergaan van boomerlijst naar lijst voor iedereen (met focus op de 80s en 90s), dat dit moeiteloos de lijst had gehaald. Maar dit kwam net te vroeg en daardoor stond dit in die tijd niet op de keuzelijst. Jammer, want het is een plaat die er zeker na uitbrengen gewoon 2 of 3 jaar in had mogen staan. Het was wel een gevalletje de juiste hit kiezen, de rest is echt niet van hetzelfde niveau van de Zweedse band. Maar hier klopt alles, van het hijgintro tot de strakker drums tot het rauwe randje in de dance, en dat in gewoon een aanstekelijke pophit die we misschien wel te weinig gehad hebben uit dit genre. Kwam nipt binnen in de Top 2000 op 1968, nadat ie al in de Extra 500 stond. Ik vermoed eenmalig. Daarmee hield deze plaat er 4 achter zich. Bij mij dus 4 níet. Verschil moet er zijn In de grote eindlijst van mij staat ie tussen Ten Sharp en Self Esteem. Daar doen we het dan maar mee. Nog 3 popdames te gaan en een (alternatieve) gitaarklassieker, kan die een volledig vrouwelijk podium voorkomen?
Bij mij de nummer 4 en daarmee van ons tweeën opgeteld de favoriet (4+5=9). Nou ja, ik neem aan dat Messy gewoon op 1 staat en daarmee staan die twee op gelijke hoogte (8+1=9), maar ik vind dat een kleinere standaardafwijking in dezen zwaarder weegt :)
pi_220737728
Bonnie Tyler ligt op sterven. But its not a heartache:

https://www.thesun.ie/tva(...)a-hospital-portugal/
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 7 mei 2026 @ 19:27:50 #61
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220738190
Holding Out For a Hero nieuw op 607.
  Redactie Sport donderdag 7 mei 2026 @ 22:47:26 #62
pi_220740200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:27 schreef Tussle266 het volgende:
Holding Out For a Hero nieuw op 607.
Mwah, die is niet beter dan Dance With Somebody.
  Redactie Sport donderdag 7 mei 2026 @ 22:57:59 #63
pi_220740285
521,5 Black Sabbath - Iron Man

Ja, het is duidelijk. De dames winnen, zij hebben de hele top 3 in handen. De alternative die binnenkwam is zeker niet slecht, het was een van de betere worpen van afgelopen jaren qua volume. Maar er zat geen echte topper tussen. Geen Exit Music (For A Film) of Where Is My Mind? En het beste is toch wat meer klassieke rockmuziek, de metal uit de vroege jaren van Black Sabbath, geholpen door de dood van Ozzy Osbourne. Hij had een prima dodenbonusje: 3 nummers extra, 2 platen flink in de lift en alles zal wel in de lijst blijven voorlopig. Ik had wat betreft Black Sabbath liever War Pigs gezien, maar Iron Man is wel bekender dan War Pigs, dus het is an sich logisch. En dat is ook een goede plaat, al vind ik die iets minder dan het energieke Paranoid. Dit sleept zich iets meer voort, maar blijft die klassieke Black Sabbath sound met het ruwe gitaarspel van Iommi (vooral de riff in het intro) en die snerpende rauwe stem van Ozzy die die teksten van Geezer Butler zo lekker kan brengen. Terechte binnenkomer op 614 en de beste DAB van de afgelopen lijst, waar we het toch wel een beetje van de metal moesten hebben. Top 10 van de binnenkomers net behaald. Bij mij zelfs de top 4, maar wel met een gaatje naar de beste 3. Staat tussen Breakaway en Hunger Strike en is ook in mijn eigen Top 2000 een zekerheidje.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 08:48:39 #64
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220741634
Ik had ook liever War Pigs gezien en eigenlijk staat ook Planet Caravan hoger in mijn hoofd. Maar aan de andere kant denk ik dat Iron Man er al jaren in had gestaan indien keuzelijst, dus zo gek was het ook niet.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:10:31 #65
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220742811
Beginnend Engels bandje de topsong komende week, lekker man.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:23:22 #66
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_220743470
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:10 schreef Tussle266 het volgende:
Beginnend Engels bandje de topsong komende week, lekker man.
Klinkt veelbelovend inderdaad. Kan best nog wel eens wat gaan worden ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_220743857
Radio 2 is eigenlijk ook gewoon als restaurant De Beren he. Je weet precies wat je krijgt en voor de kwaliteit en verrassende picks hoef je er niet naartoe
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_220745112
Bonnie Tyler ligt in coma :{

https://www.nu.nl/achterk(...)%2Fwww.google.com%2F

Hopelijk kan ze spoedig herstellen !
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 22:10:48 #69
pi_220747126
385,5 Chappell Roan - The Subway

We zitten eindelijk bij noteringen waar het kommaatje weg kan en we nog steeds een relevante notering hebben. Daar hebben we dan 71 nummers op gewacht. Maar Chappell verdient meer dan 385,5 met haar beste single, een ode aan de Cocteau Twins. Elizabeth Fraser heeft 1 notering met Massive Attacks Teardrop, maar die komt toch niet in de buurt van het werk op prijsalbum Heaven or Las Vegas van die band. Dit lijkt veel meer een popbewerking van dat werk dan wat Massive Attack deed, en die plaat is een hoogtepunt in de dream pop. Het is misschien niet de perfectie van het weemoedige wat op die plaat soms geschetst wordt, maar ook Chappell praat in raadsels over de ietwat duistere brei aan gitaar op deze plaat met haar Engelenstem. Had ik hiervoor nog enige twijfels over of Chappell Roan meer was dan 'best een leuke popzangeres', toen dit voor het eerst op de radio kwam was ik om. Dit zou niet misstaan op een zender als Kink, maar omdat het geen boze witte man met een gitaar is draait men het daar niet. Het is best aardige muziek die je daar hoort hoor, maar orginialiteit en ruimte voor echte alternative is daar niet meer te vinden, het is gewoon een bozewittemannenfeestje. Enfin, Chappell zal in de Top 2000 ongetwijfeld meer scoren met Pink Pony Club en Good Luck Babe, althans vanaf volgend jaar, maar The Subway is voorlopig haar finest hour. En het kan vast nóg beter. In mijn lijst vinden we haar tussen Hole In My Shoe en State of Independence en plek 3 in mijn eindlijst is sowieso niet verkeerd. Valt lager uit omdat het misschien net iets té veel Heaven Or Las Vegas is, maar dit is toch wel echt goed hoor. Op 1872 in de Top 2000 en daarmee 60 in de lijst van binnenkomers, maar dat was wel zonder keuzelijst. Enige probleem is dat Pink Pony Club een serieuze stemmenconcurrent wordt. Maar dit mag volgend jaar toch ook wel stijgen, toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mexicanobakker op 09-05-2026 00:47:02 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:49:26 #70
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220747317
Ik zat gisteren in de auto toen iemand hem in de Ten Minute Take-over bij Paulus in het programma aanvroeg, met de klacht dat hij te weinig gedraaid werd op 2. Niet helemaal onterecht ook, vorig jaar Topsong en nummer 1 in de V15 geweest (een soort Stones van 2025 dus), maar in 2026 tot nu toe letterlijk eens per maand gedraaid, met uitzondering van maart.
  Redactie Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 09:55:29 #71
pi_220748639
221,5 Taylor Swift - The Fate of Ophelia

Iemand vroeg hier een tijdje geleden of ik The Life of a Showgirl niet een heel matig Taylor Swift-album vind. Inmiddels 2x geluisterd en dat is voldoende. Er staat heel veel irrelevant materiaal op, dat ook gewoon echt te licht is voor iemand met een dergelijke staat van dienst. Maar goed, dat verbleekt wel bij The Fate of Ophelia, wat voor mij de beste pophit is van Taylor - alleen Exile vind ik beter uit haar folkperiode. Het heeft de dansbaarheid van veel andere Max Martin-producties, de tragiek van een song van Chappell Roan en prima, ietwat gelaagde zang die ook doet denken aan artiesten als The Last Dinner Party en Florence and the Machine. De perfecte popversie van dit soort muziek die veelal put uit de muziek van Kate Bush en dat is hier niet alleen in de muziek maar ook in de clip te zien. Het was trouwens pas de eerste nummer 1 hit van Taylor in Nederland, zelfs de top 3 werd nooit eerder bereikt. Bizar voor zo'n grote naam. Dat geeft wel aan dat ze toch echt wel iets goeds heeft neergezet. Ik moest er wel even aan wennen, maar hij werd eigenlijk steeds fijner toen ik hem vaker en vaker op de radio hoorde. Dat gebeurt niet zo vaak. En perfectie mag beloond worden, dus behaalt dit mijn laatste nacht. We noteren een positie tussen België en Don't Fear The Reaper. Tweede in mijn lijstje binnenkomers. 694 voor de Nederlander, maar daar wil ik wel nog iets bij vermelden. Het is namelijk de hoogste binnenkomer van de vrije keuzes. Ja, het was op het moment van binnenkomen een grote hit, dat is een voordeel. Stond toen top 3. Maar dit gaat nog wel stijgen. Een positie hoger dan die van mij is komende editie mogelijk. Wel leverde dat een positie buiten de top 10 op in de lijst van binnenkomers: 11e op 694.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 13:57:26 #72
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220750006
Eens met de beschrijving. The Fate of Ophelia zit echt heel goed in elkaar. De ene goede hook na de andere.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport zondag 10 mei 2026 @ 11:13:52 #73
pi_220756456
44,5 Lola Young - Messy

De beste binnenkomer van afgelopen Top 2000, dat zie ik ook niet snel veranderen. Voor hoe goed de popsong The Fate of Ophelia ook mag zijn, Messy heeft zich snel opgewerkt tot een alltime favoriet bij mij. Het is wel echt een one hit wonder voor mij, want alle nummers daarna hadden niet diezelfde schwung. Het komt vooral door het laidback gitaartje op de achtergrond, dat is echt heerlijk. Is het een beetje The War on Drugs? Is het een beetje Crazy Horse? Het past in ieder geval heel lekker op de gehele achtergrondtrack en maakt hem net even van gewoon een goeie soulvolle Tash Sultana-achtige pophit tot iets wat net even dat stukje extra energie geeft. Is ook iets wat ik niet op andere hits van Lola heb gehoord, voor zover je over hits kon spreken. En net dat extra randje maakte dat je dit zelfs op Kink hoorde. Dit wel en The Subway niet, terwijl ik dit minder binnen de kaders van die zender vind passen. Tekstueel vind ik hem ook uitstekend, het mag soms een beetje schuren he? Messy was overigens al half 2024 op single uitgebracht, maar Lola kreeg pas populariteit door een samenwerking met rapper Tyler The Creator. Je ziet vaak met dit soort licht alternatieve zangeressen dat dat bekendheid oplevert, beabadoobee kreeg ook pas echt bekendheid nadat haar lied werd gebruikt voor een raphitje. Voor mij goed genoeg om tussen klassiekers Question en Free Bird te huizen, en ook voor de Nederlander in de top 4 van de nieuwe binnenkomers en de eerste zonder terminale/dodenbonus. Plek 311. Smaakvol land. Wel met keuzelijst omdat dit dus eigenlijk een hit uit 2024 is, al kenden wij het pas echt eind december 2024. Net op tijd voor een paar extra plaatsen bij het debuut, maar dat zal ook meteen wat verlies opleveren komende editie.
  zondag 10 mei 2026 @ 12:09:44 #74
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_220756767
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is het een beetje The War on Drugs?
Iedereen is een beetje The War on Drugs momenteel. Die nieuwe Noah Kahan is ook Stokken Seizoen on Drugs, bijvoorbeeld. Ik vind deze wel prima en kansrijk voor vele jaren in de lijst, maar tussen Question en Free Bird? Ik heb een aantekening gemaakt om dit over een jaar nog eens te vragen.

En dan nu 6 maanden stilte.
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 10 mei 2026 @ 20:40:03 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_220759989
En toch heeft Lola meerdere goede liedjes dan enkel Messy. Conceited bijvoorbeeld en Fake. Maar dat waren absoluut geen hits inderdaad. Jammer, want Lola is goed genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')