abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220633383
Om de toekomst algemeen, werk, gezin, inkomen, het milieu en alle andere zaken die ons dagelijks lijken te overspoelen?

Goed nieuws is met een luizenkam te vinden vandaag de dag. Datalekken, de 'jeugd' die uit balans is, geen woonruimte kunnen vinden, toren hoge prijzen van boodschappen, energie wat de pan uit rijst, etc etc.

Maak jij je zorgen?

TS is realist. Het komt en het gaat. Ik heb geen slapeloze nachten en dat hou ik ook graag zo. :+

POLL
pi_220633614
Ja. Over mijn oog. En in hoeverre ik daar blind aan word. En of er nog iets terug kan komen qua zicht.
Of wat er überhaupt aan de hand is daarmee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220633653
quote:
15s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:20 schreef vosss het volgende:
Ja. Over mijn oog. En in hoeverre ik daar blind aan word. En of er nog iets terug kan komen qua zicht.
Of wat er überhaupt aan de hand is daarmee.
Crap.. dat is serieus. Tja dit soort zorgen zijn individueel. Sterkte ermee man. ♥️
pi_220633654
Thanks! :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220633810
Ik maak me wel zorgen over de wereld, we zitten op heel veel gebieden in een nare spiraal naar beneden, heel veel wordt met de dag kutter, maar godzijdank slaap ik nog wel goed.
pi_220633849
nee
ik heb op de meeste dingen toch geen invloed
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  woensdag 22 april 2026 @ 16:11:21 #7
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220633872
Wel slapeloze nachten, maar niet vanwege zorgen :) ik zit er verder ook niet mee, want ik lijk er juist alleen maar vrolijker en fitter door te worden. Op naar de morgen!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220634587
Nee. Het is totaal zinloos want ik heb er geen invloed op om me druk te maken over wereld gebeurtenissen. Afgelopen jaar genoeg zorgen gehad dus ik doe nu ff niet meer mee.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:38:24 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220634626
ja ik denk dat ik ga sneuvelen in een burgeroorlog
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 april 2026 @ 18:39:18 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220634635
Na ons de zondvloed.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220634637
quote:
15s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:20 schreef vosss het volgende:
Ja. Over mijn oog. En in hoeverre ik daar blind aan word. En of er nog iets terug kan komen qua zicht.
Of wat er überhaupt aan de hand is daarmee.
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:49:54 #12
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220634698
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
nouja zeg :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220634709
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
Dankje. Komt bovenop 3 spoedoperaties wegens 3x netvliesloslating.

Auto 20 meter voor me zie ik in zijn geheel niet.
Herstel is niet normaal volgens oogarts en hij kan het zo 123 niet verklaren.
Zaterdag mri van mn hoofd. Hopelijk komt daar uit wat het probleem is waardoor mijn zicht ineens 3 maanden na de laatste operatie zo veel slechter geworden is. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 22 april 2026 @ 19:05:33 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220634820
Ja. Sowieso alles uit de OP + m'n eigen gezondheid.

Zonder dat dat verder invloed op m'n slaap heeft; ik slaap van nature al niet heel goed (uurtje of vier, hooguit vijf per nacht, áls ik al door slaap). :+

Maar ik blijf het nieuws wel gewoon volgen; vind het er sowieso te interessant voor maar anders had ik ook minimaal de hoofdlijnen doorgenomen. In m'n jeugd interesseerde het me niks, volgde ik het niet en wist ik dan ook niks, en dat is achteraf gezien niet goed voor me geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 22-04-2026 19:28:32 ]
  woensdag 22 april 2026 @ 19:06:48 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220634832
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dit zijn nou wel echt terechte zorgen. Sterkte.
Ik ken er nog wel een paar hoor :')
pi_220635589
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik ken er nog wel een paar hoor :')
Ik ook, maar daar ging het niet om
pi_220635677
Je zorgen maken om dingen waar je toch geen invloed op hebt...dan ben je echt je leven aan het vergooien. :')
pi_220635926
Mensen denken altijd dat ze in een hele zware tijd leven, dat lijkt een beetje een gewoonte van elke generatie. In werkelijkheid is deze tijd, ondanks dat er echt wel uitdagingen zijn, beter dan zeker 95% van de afgelopen 2 millennia om in te leven. Ik ben 38, grootste deel van die tijd was ik een oude man geweest, bijna aan het eind van zijn leven. Nu heb ik meer dan de helft van mijn levensverwachting nog voor me. Ja, huizen zijn nu wat lastig te vinden, maar de huizen die er zijn zijn voorzien van stromend water, riool, elektriciteit.

En zelfs al ga je maar 50 jaar terug: toen gingen alleen de rijken naar het buitenland op vakantie, had lang niet iedereen een tv of auto. En 'torenhoge prijzen van boodschappen'? Op dit moment geven we zo'n 10-12% van ons inkomen uit aan voedsel, dat is nooit zo weinig geweest:



De prijzen zijn niet torenhoog, we moeten alleen misschien wat wennen dat we iets van onze levensstandaard moeten aanpassen. En nee, ik zeg dat niet makkelijk, ik heb jaren met 3 kinderen in de luiers onder de armoedegrens gezeten, ik weet wat het is om elke euro om te draaien voor je hem uit geeft. Toch was ik ook in die periode welvarender dan de gemiddelde Nederlander rond 1970.


Maar de moraal van het verhaal is dus: somber niet zo, zie vooral de zegeningen die je hebt. Zoals mijn onderschrift zegt: En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn. Geleend van de briljante hiphopgroep Damascus, uit het favoriete nummer van mijn 14 jarige dochter.

Dat is dan ook vooral wat me bezig houdt, zeker vlak voor ik ga slapen.


Edit: dit gaat natuurlijk op voor tijdsgerichte zorgen, persoonlijke zorgen over gezondheid oid snap ik heel goed dat die je bezig kunnen houden, ook in de nacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2026 21:35:32 ]
pi_220635995
slapeloze nachten? nee
zorgen? jawel
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220636411
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:30 schreef Hanca het volgende:
Mensen denken altijd dat ze in een hele zware tijd leven, dat lijkt een beetje een gewoonte van elke generatie. In werkelijkheid is deze tijd, ondanks dat er echt wel uitdagingen zijn, beter dan zeker 95% van de afgelopen 2 millennia om in te leven. Ik ben 38, grootste deel van die tijd was ik een oude man geweest, bijna aan het eind van zijn leven. Nu heb ik meer dan de helft van mijn levensverwachting nog voor me. Ja, huizen zijn nu wat lastig te vinden, maar de huizen die er zijn zijn voorzien van stromend water, riool, elektriciteit.

En zelfs al ga je maar 50 jaar terug: toen gingen alleen de rijken naar het buitenland op vakantie, had lang niet iedereen een tv of auto. En 'torenhoge prijzen van boodschappen'? Op dit moment geven we zo'n 10-12% van ons inkomen uit aan voedsel, dat is nooit zo weinig geweest:

[ afbeelding ]

De prijzen zijn niet torenhoog, we moeten alleen misschien wat wennen dat we iets van onze levensstandaard moeten aanpassen. En nee, ik zeg dat niet makkelijk, ik heb jaren met 3 kinderen in de luiers onder de armoedegrens gezeten, ik weet wat het is om elke euro om te draaien voor je hem uit geeft. Toch was ik ook in die periode welvarender dan de gemiddelde Nederlander rond 1970.


Maar de moraal van het verhaal is dus: somber niet zo, zie vooral de zegeningen die je hebt. Zoals mijn onderschrift zegt: En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn. Geleend van de briljante hiphopgroep Damascus, uit het favoriete nummer van mijn 14 jarige dochter.

Dat is dan ook vooral wat me bezig houdt, zeker vlak voor ik ga slapen.


Edit: dit gaat natuurlijk op voor tijdsgerichte zorgen, persoonlijke zorgen over gezondheid oid snap ik heel goed dat die je bezig kunnen houden, ook in de nacht.
Alles is relatief. Als je langer terug kijkt zoals jij het doet, dan hebben we het inderdaad heel goed. Maar het probleem is dat we nu eenmaal relatief recent, jaren tachtig en jaren negentig, begin jaren 00, het zo goed hadden, dat het bijna te mooi leek om waar te zijn. En uiteindelijk blijkt nu dus ook dat het in die periode waarschijnlijk te mooi was om waar te zijn. Maar als je het daarmee vergelijkt, dan is alles nu kut ja.
Nu dus weer even een reality check, en dan weer rustig doorgaan met verder groeien.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220636580
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2026 21:30 schreef Hanca het volgende:
Mensen denken altijd dat ze in een hele zware tijd leven, dat lijkt een beetje een gewoonte van elke generatie. In werkelijkheid is deze tijd, ondanks dat er echt wel uitdagingen zijn, beter dan zeker 95% van de afgelopen 2 millennia om in te leven. Ik ben 38, grootste deel van die tijd was ik een oude man geweest, bijna aan het eind van zijn leven. Nu heb ik meer dan de helft van mijn levensverwachting nog voor me. Ja, huizen zijn nu wat lastig te vinden, maar de huizen die er zijn zijn voorzien van stromend water, riool, elektriciteit.

En zelfs al ga je maar 50 jaar terug: toen gingen alleen de rijken naar het buitenland op vakantie, had lang niet iedereen een tv of auto. En 'torenhoge prijzen van boodschappen'? Op dit moment geven we zo'n 10-12% van ons inkomen uit aan voedsel, dat is nooit zo weinig geweest:

[ afbeelding ]

De prijzen zijn niet torenhoog, we moeten alleen misschien wat wennen dat we iets van onze levensstandaard moeten aanpassen. En nee, ik zeg dat niet makkelijk, ik heb jaren met 3 kinderen in de luiers onder de armoedegrens gezeten, ik weet wat het is om elke euro om te draaien voor je hem uit geeft. Toch was ik ook in die periode welvarender dan de gemiddelde Nederlander rond 1970.

Maar de moraal van het verhaal is dus: somber niet zo, zie vooral de zegeningen die je hebt. Zoals mijn onderschrift zegt: En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn. Geleend van de briljante hiphopgroep Damascus, uit het favoriete nummer van mijn 14 jarige dochter.

Dat is dan ook vooral wat me bezig houdt, zeker vlak voor ik ga slapen.

Edit: dit gaat natuurlijk op voor tijdsgerichte zorgen, persoonlijke zorgen over gezondheid oid snap ik heel goed dat die je bezig kunnen houden, ook in de nacht.
We horen ook gewoon veel te veel van wat er om ons heen gebeurt.

Neemt niet weg dat er veel speelt in de wereld. Het is nu in Nederland relatief nog heel goed inderdaad, maar zoals knoopie hierboven schrijft, het gaat wel even minder.
Persoonlijk denk ik dat we de beste tijd hebben gehad en dat die niet zo 123 terugkomt.

Ik ben niet de jongste meer, heb een mooi leven gehad tot nu toe en verder zal het mijn tijd wel duren. ;)
  woensdag 22 april 2026 @ 23:28:07 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220636593
Als ik erover na denk maak ik me zorgen, maar dat los ik dan heel simpel op door dat niet te vaak te doen. Het helpt ook dat ik (nog) geen last heb van alle moeilijkheden dus ik hoef me er ook niet mee bezig te houden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220637697
Slapeloze nachten nee, slaap gewoon prima.

Zorgen?
In eigen situatie vooral financieel.
En zorgen over de hele wereld, mwahh. Valt mee. Alleen de gevolgen daarvan in de wallet.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 20:03:31 #24
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220834988
Ik heb het gevoel dat we aan het inleveren zijn in Welvaart .

Ik ben ergens in de 30 en ik vrees dat ik nooit een huis kan kopen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220835314
Zorgen om persoonlijke situaties kan ik me wel maken. Maar zorgen om de wereld niet. Ik zie natuurlijk ook dat het bergafwaarts gaat met veel dingen, maar dat zijn dingen waar ik toch geen invloed op heb. Ik kan moeilijk met een roeiboot die straat van hormuz open maken bijvoorbeeld. Of met de fiets naar Rusland fietsen en met Poeting gaan onderhandelen. En ook niet dingen dichterbij huis als dure zorgverzekeringen etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')