abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220605153
Hallo allemaal,

Ik was van plan om dit jaar op de vrijmarkt in Amsterdam te gaan staan en heb maandenlang van alles verzameld, incl. grondzeil, klapstoeltje en een bolderkar om alles te vervoeren. Maar nu de datum dichterbij komt krijg ik koude voeten; wat als alle plekken dagen van tevoren al geclaimd zijn en ik kilometers moet lopen met mijn spulletjes? Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?

Mijn bedoeling is om rond 6 uur de straat op te gaan om een plekje te bemachtigen, maar ik woon zelf in hartje centrum en daar heb ik vermoedelijk sowieso weinig kans om een plekje te veroveren. Trams en bussen rijden niet in het centrum die dag, maar ik kan wel met de metro. Maar wat als de lift het niet doet, durf ik dan met mijn zwaarbeladen bolderkar met de roltrap?

Ik ben opeens zwaar ontmoedigd en denk eraan om het plan volledig af te blazen. Hoe doen anderen dit, hebben jullie ervaring hiermee en wellicht tips en ideeën om mij moed in te praten?

Dank voor alle reacties, positief of negatief!
pi_220605175
quote:
Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?
Dan vraag je aan het gezinnetje op het kleedje naast je of ze even op willen letten. Zijn vaak echt de beroerdste niet die spullen verkopen op zo'n dag.
Zonder wrijving geen glans
pi_220605176
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:53 schreef Nachtvliinder het volgende:
wat als alle plekken dagen van tevoren al geclaimd zijn

Dat is geen wat als hoor.
Dat is zo!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220605250
Waarom zet je het niet op marktplaats? En als het niet eens marktplaats waardig is dan moet je je afvragen of alle tijd en moeite wel waard is voor die paar euro die je ermee verdient. Waarschijnlijk niet.
pindazakje
pi_220605322
quote:
Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?
Dat is geen enkel probleem. Gewoon even bij je buren doorgeven. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een verkoop misloopt. Neem alleen je portemonnee mee. Dat doen al die verkopers
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220605395
Hier op fok zijn ook vast mensen die je willen helpen en even op je handeltje letten, maar dan heb je wel kans dat ze er keihard op gaan stampen.
pi_220605559
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zet je het niet op marktplaats? En als het niet eens marktplaats waardig is dan moet je je afvragen of alle tijd en moeite wel waard is voor die paar euro die je ermee verdient. Waarschijnlijk niet.
Ik wilde juist de ervaring van op de vrijmarkt staan, om Koningsdag eens op een andere manier mee te maken. Maar op Marktplaats zetten is wel een goed backup plan, dus dankjewel!
pi_220606460
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:56 schreef Haags het volgende:

[..]
Dan vraag je aan het gezinnetje op het kleedje naast je of ze even op willen letten. Zijn vaak echt de beroerdste niet die spullen verkopen op zo'n dag.
Je onderschat hoe serieus men Koningsdag neemt. Zeker op de jaarmarkt in Amsterdam. TS zal waarschijnlijk sowieso al boze ogen krijgen als ze ergens gaat zitten zonder dat van ter voren afgestemd te hebben met de mensen die daar zitten. Dat is echt iets voor fanatiekelingen hoor.
  zaterdag 18 april 2026 @ 15:45:22 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220606483
https://www.at5.nl/artike(...)-week-ben-je-te-laat

Dit soort taferelen zijn er daar. Als je om 6 uur ochtends daar komt aankakken dan ben je rijkelijk te laat.
pi_220606517
quote:
Hallo allemaal,

Ik was van plan om dit jaar op de vrijmarkt in Amsterdam te gaan staan en heb maandenlang van alles verzameld, incl. grondzeil, klapstoeltje en een bolderkar om alles te vervoeren. Maar nu de datum dichterbij komt krijg ik koude voeten; wat als alle plekken dagen van tevoren al geclaimd zijn en ik kilometers moet lopen met mijn spulletjes? Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?

Mijn bedoeling is om rond 6 uur de straat op te gaan om een plekje te bemachtigen, maar ik woon zelf in hartje centrum en daar heb ik vermoedelijk sowieso weinig kans om een plekje te veroveren. Trams en bussen rijden niet in het centrum die dag, maar ik kan wel met de metro. Maar wat als de lift het niet doet, durf ik dan met mijn zwaarbeladen bolderkar met de roltrap?

Ik ben opeens zwaar ontmoedigd en denk eraan om het plan volledig af te blazen. Hoe doen anderen dit, hebben jullie ervaring hiermee en wellicht tips en ideeën om mij moed in te praten?

Dank voor alle reacties, positief of negatief!
Nu alvast markeren!
Hoef je ook niet te sjouwen met je meuk ^O^
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220606700
Niet.
Heb je geen vrienden of zo
blablablabla
pi_220607289
Vrijmarkten zijn altijd vrij gemoedelijk en zeker als je het een beetje kunt vinden met je buurtjes willen ze zeker even opletten. Vaak (hier in't Noorden) kun je als je lief kijkt bij iemand naar het toilet of hebben ze dichtbij openbare toiletten. Dus je bent zo weer terug op je stekkie!

_O_
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220608767
Dank voor de reacties!

Het probleem van naar de wc gaan is dus geen probleem. Ik heb sowieso makkelijk aanspraak, nu alleen nog hopen dat ik gezellige buren heb. Tenminste... als ik het aandurf, want een plekje veroveren is een ander verhaal. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n held ben en confrontaties liever uit de weg ga. Ben vandaag wel alvast een rondje door de stad gegaan naar met de metro bereikbare plaatsen in en rond het centrum, om te kijken waar ik eventueel kan staan en ik heb nog nergens "bezet" gezien. Wellicht durf ik de stoute schoenen aan te trekken en ergens mijn stempel te plaatsen. Twijfel, twijfel...
pi_220608920
Zullen we samen?
  VIVA zaterdag 18 april 2026 @ 22:39:47 #15
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220608959
Je zegt dat je in hartje centrum woont, waarom nu niet al voor de deur de boel afzetten met tape? Als je het voor mekaar krijgt om voor je deur een plekje te hebben, dan heb je het paradijs te pakken....
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220609747
Elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')