Dan vraag je aan het gezinnetje op het kleedje naast je of ze even op willen letten. Zijn vaak echt de beroerdste niet die spullen verkopen op zo'n dag.quote:Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?
Dat is geen wat als hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:53 schreef Nachtvliinder het volgende:
wat als alle plekken dagen van tevoren al geclaimd zijn
Dat is geen enkel probleem. Gewoon even bij je buren doorgeven. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een verkoop misloopt. Neem alleen je portemonnee mee. Dat doen al die verkopersquote:Op zaterdag 18 april 2026 12:53 schreef Nachtvliinder het volgende:
Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?
Ik wilde juist de ervaring van op de vrijmarkt staan, om Koningsdag eens op een andere manier mee te maken. Maar op Marktplaats zetten is wel een goed backup plan, dus dankjewel!quote:Op zaterdag 18 april 2026 13:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zet je het niet op marktplaats? En als het niet eens marktplaats waardig is dan moet je je afvragen of alle tijd en moeite wel waard is voor die paar euro die je ermee verdient. Waarschijnlijk niet.
Je onderschat hoe serieus men Koningsdag neemt. Zeker op de jaarmarkt in Amsterdam. TS zal waarschijnlijk sowieso al boze ogen krijgen als ze ergens gaat zitten zonder dat van ter voren afgestemd te hebben met de mensen die daar zitten. Dat is echt iets voor fanatiekelingen hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan vraag je aan het gezinnetje op het kleedje naast je of ze even op willen letten. Zijn vaak echt de beroerdste niet die spullen verkopen op zo'n dag.
Nu alvast markeren!quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:53 schreef Nachtvliinder het volgende:
Hallo allemaal,
Ik was van plan om dit jaar op de vrijmarkt in Amsterdam te gaan staan en heb maandenlang van alles verzameld, incl. grondzeil, klapstoeltje en een bolderkar om alles te vervoeren. Maar nu de datum dichterbij komt krijg ik koude voeten; wat als alle plekken dagen van tevoren al geclaimd zijn en ik kilometers moet lopen met mijn spulletjes? Of wat moet ik doen als ik naar de WC moet, of iets te eten of drinken wil kopen, ik kan toch niet zomaar mijn spullen achterlaten?
Mijn bedoeling is om rond 6 uur de straat op te gaan om een plekje te bemachtigen, maar ik woon zelf in hartje centrum en daar heb ik vermoedelijk sowieso weinig kans om een plekje te veroveren. Trams en bussen rijden niet in het centrum die dag, maar ik kan wel met de metro. Maar wat als de lift het niet doet, durf ik dan met mijn zwaarbeladen bolderkar met de roltrap?
Ik ben opeens zwaar ontmoedigd en denk eraan om het plan volledig af te blazen. Hoe doen anderen dit, hebben jullie ervaring hiermee en wellicht tips en ideeën om mij moed in te praten?
Dank voor alle reacties, positief of negatief!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |