En dat allemaal vanwege de privacy. Terwijl alle post voor 1 adres uiteindelijk toch op dezelfde deurmat belandt, ongeacht welke naam er op staat, dus ik zie de logica niet.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De wijziging in de Mijn Post functie in de app is waarschijnlijk gedaan door iemand op kantoor want nu moet je hele naam overeenkomen. Heet je Jan dan laat ie post voor J. niet zien.
ze zijn weer met dingen bezig die totaal niet relevant zijn, ze moeten zogen: 1- dat er een cao komt asap, 2 dat de klanten niet weglopen, 3: dat ze niet verder in een financieel moeras zakken door eigen toedoen.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dat allemaal vanwege de privacy. Terwijl alle post voor 1 adres uiteindelijk toch op dezelfde deurmat belandt, ongeacht welke naam er op staat, dus ik zie de logica niet.
ja voor iedere persoon woonzaam op 1 adres aparte account,doelloos en overbodig.Als een koter iets uitgevreten heeft en de politie stuurt er een brief over naar de ouders zie je never dat hij onderweg is,maar een voorbeeld dat dit niet gaat werken.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De wijziging in de Mijn Post functie in de app is waarschijnlijk gedaan door iemand op kantoor want nu moet je hele naam overeenkomen. Heet je Jan dan laat ie post voor J. niet zien.
Typisch PostNL. Op dinsdag tijd van de wijken afhalen omdat er minder post is omdat er op Koningsdag (maandag) niet gesorteerd is. Maar die post is niet spontaan verdampt of zo, die schuift gewoon door naar woensdag en donderdag. Maar uiteraard geven ze er dan geen tijd bij uit zichzelf.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:45 schreef Semargofni het volgende:
Valt geen pijl op te trekken idd. Gisteren viel het reuze mee en vandaag met name bijzonder veel pakketten.
https://nos.nl/artikel/26(...)ar-meer-vakantiegeldquote:Op woensdag 29 april 2026 22:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Typisch PostNL. Op dinsdag tijd van de wijken afhalen omdat er minder post is omdat er op Koningsdag (maandag) niet gesorteerd is. Maar die post is niet spontaan verdampt of zo, die schuift gewoon door naar woensdag en donderdag. Maar uiteraard geven ze er dan geen tijd bij uit zichzelf.
Ja, ik zie nu dus ook de post op naam van mijn eenmanszaak niet meer, heel irritant.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
En, sinds de laatste update, lukt scannen met de telefoon vaak ook niet, of alleen na minutenlang je telefoon stil houden boven de barcode. Dus dat heb ik maar opgegeven.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef SaskiaR het volgende:
En als het brievenbuspakje niet bezorgd kan worden in de brievenbus (bijvoorbeeld omdat mensen een te kleine brievenbus hebben, wat erg irritant is) dan moet je het wel scannen en aangeven waar het is (de buren of een pakketpunt). Maar lang niet alle pakjes kunnen gescand worden - buitenlandse pakjes vrijwel nooit, en pakjes van de loterijen ook bijna nooit. Dus dan weet je als ontvanger ook niet waar het gebleven is.
Ik dus ook. Compleet hopeloos. Daar heeft toch niemand tijd voorquote:Op donderdag 30 april 2026 19:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En, sinds de laatste update, lukt scannen met de telefoon vaak ook niet, of alleen na minutenlang je telefoon stil houden boven de barcode. Dus dat heb ik maar opgegeven.
Dat weten ze wel, omdat je een niet-thuis briefje (kennisgeving P6064) bij de geadresseerde in de bus moet achterlatenquote:Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef SaskiaR het volgende:
En als het brievenbuspakje niet bezorgd kan worden in de brievenbus (bijvoorbeeld omdat mensen een te kleine brievenbus hebben, wat erg irritant is) dan moet je het wel scannen en aangeven waar het is (de buren of een pakketpunt). Maar lang niet alle pakjes kunnen gescand worden - buitenlandse pakjes vrijwel nooit, en pakjes van de loterijen ook bijna nooit. Dus dan weet je als ontvanger ook niet waar het gebleven is.
Godver, en dan wegkomen met 150 uur taakstraf..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:22 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.is/202605(...)-bij-inval~a4cf3dca/
ja de dingen heeft iedereen weleens in de tas zitten(of meerdere),belachelijk iets, komt over als :dump maar bij de pbzquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:01 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb ook steeds meer ultra grote pakketten met gewoon een sticker "brievenbus pakje".
Gaan die eerst toch naar pakketten? Want ze hebben allemaal zo'n "doorsturen naar mail" sticker en belanden alsnog in je pakjestas. Over zulk soort pakketten krijg ik vaak klachten, omdat die gewoon al een week of meer door het systeem schuiven. Iemand liet zijn app zien waar de status van zo'n pakket 3x opnieuw "onderweg" stond en dan toch weer niet werd geleverd. Totdat ik er dus mee voor de deur sta.
Elke keer als ik zo'n enorme doos heb, vraag ik aan de beste mensen hoe lang ze al aan het wachten zijn. Ik moet tenslotte toch aanbellen voor die krengen. En keer op keer zijn die pakketten gerust een week of meer onderweg.
Ten eerste snap ik niet hoe een afzender hier mee wegkomt en ten tweede snapt elke blinde dat het geen "buspakje" is. Ik vind het typisch dat sortering dat woord wel kan lezen, terwijl je direct ernaast 3 pakketten van andere steden in je tas hebt zitten.
Die waren mij ook al opgevallen. Lijkt me een geval van fraude? Goedkoper verzenden dan dat er eigenlijk voor betaald zou moeten. Zijn ook vaak dezelfde bedrijven. Weet niet waarom ze in het systeem blijven hangen, kan me voorstellen dat ze niet goed in de machine gaan. Volgens is er ook geen heen van mail naar pakketten. Wel andersom van pakketten naar mail. Dus denk dat ze ook niet afgevoerd kunnen worden die kant op.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:01 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb ook steeds meer ultra grote pakketten met gewoon een sticker "brievenbus pakje".
Gaan die eerst toch naar pakketten? Want ze hebben allemaal zo'n "doorsturen naar mail" sticker en belanden alsnog in je pakjestas. Over zulk soort pakketten krijg ik vaak klachten, omdat die gewoon al een week of meer door het systeem schuiven. Iemand liet zijn app zien waar de status van zo'n pakket 3x opnieuw "onderweg" stond en dan toch weer niet werd geleverd. Totdat ik er dus mee voor de deur sta.
Elke keer als ik zo'n enorme doos heb, vraag ik aan de beste mensen hoe lang ze al aan het wachten zijn. Ik moet tenslotte toch aanbellen voor die krengen. En keer op keer zijn die pakketten gerust een week of meer onderweg.
Ten eerste snap ik niet hoe een afzender hier mee wegkomt en ten tweede snapt elke blinde dat het geen "buspakje" is. Ik vind het typisch dat sortering dat woord wel kan lezen, terwijl je direct ernaast 3 pakketten van andere steden in je tas hebt zitten.
Het formaat wordt wel door PostNL gecontroleerd. Als het groter is, dan betaal je als bedrijf een toeslag op de prijs voor een brievenbuspakje+, waardoor deze prijs zelfs hoger uitkomt dan de prijs voor een pakket.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:44 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Die waren mij ook al opgevallen. Lijkt me een geval van fraude? Goedkoper verzenden dan dat er eigenlijk voor betaald zou moeten. Zijn ook vaak dezelfde bedrijven. Weet niet waarom ze in het systeem blijven hangen, kan me voorstellen dat ze niet goed in de machine gaan. Volgens is er ook geen heen van mail naar pakketten. Wel andersom van pakketten naar mail. Dus denk dat ze ook niet afgevoerd kunnen worden die kant op.
Een busstuk is natuurlijk wettelijk gedefinieerd als 38*26,5*3,2 centimeter. Als een poststuk zowel niet aan het formaat van een busstuk als aan het formaat van een belstuk voldoet, dan is het dus niet de taak van een postbezorger om deze te bezorgen en moet je dit eigenlijk gewoon niet doen.quote:Bestellen en eventueel (zo nodig) scannen van geadresseerde bus- en belstukken in voornamelijk woonwijken. Het maximale formaat van een belstuk is 35*21*12,5 centimeter.
Ja de screening is een lachertje, dat hadden ze gewoon jaarlijks moeten verplichten, zo haal je makkelijker de rommel er weer tussenuit.Natuurlijk kost dit geld,maar op de lange termijn heb je er meer profijt van.Je zal maar lang gespaard hebben voor een mooi item,bewijs maar dat je het niet ontvangen hebt,internet staat er vol mee.Afgelopen weken hebben we met z'n allen veel nieuwe bankpassen bezorgd,er hoeft maar een tussen te zitten die niet integer genoeg is,vind het helemaal niks.Waarom niet zelf ophalen bij een bankkantoor op vertoon van een legitimatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:47 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Godver, en dan wegkomen met 150 uur taakstraf..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |