abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220678766
De wijziging in de Mijn Post functie in de app is waarschijnlijk gedaan door iemand op kantoor want nu moet je hele naam overeenkomen. Heet je Jan dan laat ie post voor J. niet zien :').
pi_220678925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:23 schreef IsItMeOrYou het volgende:
De wijziging in de Mijn Post functie in de app is waarschijnlijk gedaan door iemand op kantoor want nu moet je hele naam overeenkomen. Heet je Jan dan laat ie post voor J. niet zien :').
En dat allemaal vanwege de privacy. Terwijl alle post voor 1 adres uiteindelijk toch op dezelfde deurmat belandt, ongeacht welke naam er op staat, dus ik zie de logica niet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220679333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En dat allemaal vanwege de privacy. Terwijl alle post voor 1 adres uiteindelijk toch op dezelfde deurmat belandt, ongeacht welke naam er op staat, dus ik zie de logica niet.
ze zijn weer met dingen bezig die totaal niet relevant zijn, ze moeten zogen: 1- dat er een cao komt asap, 2 dat de klanten niet weglopen, 3: dat ze niet verder in een financieel moeras zakken door eigen toedoen.
pi_220679345
quote:
ja voor iedere persoon woonzaam op 1 adres aparte account,doelloos en overbodig.Als een koter iets uitgevreten heeft en de politie stuurt er een brief over naar de ouders zie je never dat hij onderweg is,maar een voorbeeld dat dit niet gaat werken.
pi_220679366
Trouwens lekkere werkdag vandaag een dalwijk van amper 16minuten , de piek doet 3:40 had 5 zakken pakketten ramvol,;leuk als je andere dingen te doen hebt, dik 2 uur bezig geweest,plus de andere piek.Ze denken aalleen aan hunzelf,dat zie je ook in bovenstaande.
pi_220681234
Valt geen pijl op te trekken idd. Gisteren viel het reuze mee en vandaag met name bijzonder veel pakketten.
pi_220681269
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:45 schreef Semargofni het volgende:
Valt geen pijl op te trekken idd. Gisteren viel het reuze mee en vandaag met name bijzonder veel pakketten.
Typisch PostNL. Op dinsdag tijd van de wijken afhalen omdat er minder post is omdat er op Koningsdag (maandag) niet gesorteerd is. Maar die post is niet spontaan verdampt of zo, die schuift gewoon door naar woensdag en donderdag. Maar uiteraard geven ze er dan geen tijd bij uit zichzelf.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_220681795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Typisch PostNL. Op dinsdag tijd van de wijken afhalen omdat er minder post is omdat er op Koningsdag (maandag) niet gesorteerd is. Maar die post is niet spontaan verdampt of zo, die schuift gewoon door naar woensdag en donderdag. Maar uiteraard geven ze er dan geen tijd bij uit zichzelf.
https://nos.nl/artikel/26(...)ar-meer-vakantiegeld
pi_220682751
quote:
Ja, ik zie nu dus ook de post op naam van mijn eenmanszaak niet meer, heel irritant.
pi_220682863
Laat je eens een keer wat met PostNL sturen en dan gaat het uiteraard mis. Na twee keer achter elkaar een "We hebben je pakket bezorgd. Oh nee haha TOCH NIET." nu alweer dagen bezig met het "berekenen" van de bezorgtijd. Hoe moeilijk kan het zijn allemaal?

pi_220684655
Om geld te besparen heeft PostNL bedacht dat postbezorgers geen pakjes meer hoeven te scannen. Dus als je dan je wijk stopt krijgen automatisch ALLE pakjes voor jouw wijk, die de nacht daarvoor in het sorteercentrum zijn verwerkt, de status "bezorgd in brievenbus". Dus ook pakjes die helemaal niet bezorgd zijn, bijvoorbeeld omdat ze door gebrek aan personeel op de voorbereidingslocatie zijn achtergebleven. Of verkeerd gesorteerd zijn en in de posttassen van een compleet andere wijk beland. Vandaag had ik ook weer twee van die blindgangers. Dus die gooi ik dan weer terug in de oranje brievenbus. En dan krijgt de geadresseerde aan het eind van de middag toch ten onrechte het bericht dat het pakje in de brievenbus is bezorgd (wat dus niet zo is), en later op de avond, als het pakje weer in het sorteercentrum is beland, de melding dat de zending gesorteerd is. En dan moet je maar hopen dat het pakje de dag erna wel in de tassen van de juiste bezorger terecht komt, anders herhaalt de geschiedenis zich weer.
pi_220684755
En als het brievenbuspakje niet bezorgd kan worden in de brievenbus (bijvoorbeeld omdat mensen een te kleine brievenbus hebben, wat erg irritant is :D ) dan moet je het wel scannen en aangeven waar het is (de buren of een pakketpunt). Maar lang niet alle pakjes kunnen gescand worden - buitenlandse pakjes vrijwel nooit, en pakjes van de loterijen ook bijna nooit. Dus dan weet je als ontvanger ook niet waar het gebleven is.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220684920
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef SaskiaR het volgende:
En als het brievenbuspakje niet bezorgd kan worden in de brievenbus (bijvoorbeeld omdat mensen een te kleine brievenbus hebben, wat erg irritant is :D ) dan moet je het wel scannen en aangeven waar het is (de buren of een pakketpunt). Maar lang niet alle pakjes kunnen gescand worden - buitenlandse pakjes vrijwel nooit, en pakjes van de loterijen ook bijna nooit. Dus dan weet je als ontvanger ook niet waar het gebleven is.
En, sinds de laatste update, lukt scannen met de telefoon vaak ook niet, of alleen na minutenlang je telefoon stil houden boven de barcode. Dus dat heb ik maar opgegeven.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:12:19 #40
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220686789
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En, sinds de laatste update, lukt scannen met de telefoon vaak ook niet, of alleen na minutenlang je telefoon stil houden boven de barcode. Dus dat heb ik maar opgegeven.
Ik dus ook. Compleet hopeloos. Daar heeft toch niemand tijd voor
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220686878
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:48 schreef SaskiaR het volgende:
Dat weten ze wel, omdat je een niet-thuis briefje (kennisgeving P6064) bij de geadresseerde in de bus moet achterlaten ;)
pi_220687464
Ja uiteraard, maar wat ze online kunnen zien, klopt dan niet meer.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220690638
Ik geef eerlijk gezegd het meestal nog eens niet aan in de app. Briefje schrijf ik altijd en scheelt mij zo weer kwa handelingen en scannen.
pi_220691659
quote:
Godver, en dan wegkomen met 150 uur taakstraf.. :')
pi_220691783
Ik heb ook steeds meer ultra grote pakketten met gewoon een sticker "brievenbus pakje".
Gaan die eerst toch naar pakketten? Want ze hebben allemaal zo'n "doorsturen naar mail" sticker en belanden alsnog in je pakjestas. Over zulk soort pakketten krijg ik vaak klachten, omdat die gewoon al een week of meer door het systeem schuiven. Iemand liet zijn app zien waar de status van zo'n pakket 3x opnieuw "onderweg" stond en dan toch weer niet werd geleverd. Totdat ik er dus mee voor de deur sta.
Elke keer als ik zo'n enorme doos heb, vraag ik aan de beste mensen hoe lang ze al aan het wachten zijn. Ik moet tenslotte toch aanbellen voor die krengen. En keer op keer zijn die pakketten gerust een week of meer onderweg.
Ten eerste snap ik niet hoe een afzender hier mee wegkomt en ten tweede snapt elke blinde dat het geen "buspakje" is. Ik vind het typisch dat sortering dat woord wel kan lezen, terwijl je direct ernaast 3 pakketten van andere steden in je tas hebt zitten.
pi_220692593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:01 schreef YBouncer het volgende:
Ik heb ook steeds meer ultra grote pakketten met gewoon een sticker "brievenbus pakje".
Gaan die eerst toch naar pakketten? Want ze hebben allemaal zo'n "doorsturen naar mail" sticker en belanden alsnog in je pakjestas. Over zulk soort pakketten krijg ik vaak klachten, omdat die gewoon al een week of meer door het systeem schuiven. Iemand liet zijn app zien waar de status van zo'n pakket 3x opnieuw "onderweg" stond en dan toch weer niet werd geleverd. Totdat ik er dus mee voor de deur sta.
Elke keer als ik zo'n enorme doos heb, vraag ik aan de beste mensen hoe lang ze al aan het wachten zijn. Ik moet tenslotte toch aanbellen voor die krengen. En keer op keer zijn die pakketten gerust een week of meer onderweg.
Ten eerste snap ik niet hoe een afzender hier mee wegkomt en ten tweede snapt elke blinde dat het geen "buspakje" is. Ik vind het typisch dat sortering dat woord wel kan lezen, terwijl je direct ernaast 3 pakketten van andere steden in je tas hebt zitten.
ja de dingen heeft iedereen weleens in de tas zitten(of meerdere),belachelijk iets, komt over als :dump maar bij de pbz
  vrijdag 1 mei 2026 @ 22:44:23 #48
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_220693537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:01 schreef YBouncer het volgende:
Die waren mij ook al opgevallen. Lijkt me een geval van fraude? Goedkoper verzenden dan dat er eigenlijk voor betaald zou moeten. Zijn ook vaak dezelfde bedrijven. Weet niet waarom ze in het systeem blijven hangen, kan me voorstellen dat ze niet goed in de machine gaan. Volgens is er ook geen heen van mail naar pakketten. Wel andersom van pakketten naar mail. Dus denk dat ze ook niet afgevoerd kunnen worden die kant op.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_220695128
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:44 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Die waren mij ook al opgevallen. Lijkt me een geval van fraude? Goedkoper verzenden dan dat er eigenlijk voor betaald zou moeten. Zijn ook vaak dezelfde bedrijven. Weet niet waarom ze in het systeem blijven hangen, kan me voorstellen dat ze niet goed in de machine gaan. Volgens is er ook geen heen van mail naar pakketten. Wel andersom van pakketten naar mail. Dus denk dat ze ook niet afgevoerd kunnen worden die kant op.
Het formaat wordt wel door PostNL gecontroleerd. Als het groter is, dan betaal je als bedrijf een toeslag op de prijs voor een brievenbuspakje+, waardoor deze prijs zelfs hoger uitkomt dan de prijs voor een pakket.

Overigens staat in de cao voor postbezorgers het volgende onder de beschrijving van werkzaamheden:

quote:
Bestellen en eventueel (zo nodig) scannen van geadresseerde bus- en belstukken in voornamelijk woonwijken. Het maximale formaat van een belstuk is 35*21*12,5 centimeter.
Een busstuk is natuurlijk wettelijk gedefinieerd als 38*26,5*3,2 centimeter. Als een poststuk zowel niet aan het formaat van een busstuk als aan het formaat van een belstuk voldoet, dan is het dus niet de taak van een postbezorger om deze te bezorgen en moet je dit eigenlijk gewoon niet doen.
pi_220695554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:47 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Godver, en dan wegkomen met 150 uur taakstraf.. :')
Ja de screening is een lachertje, dat hadden ze gewoon jaarlijks moeten verplichten, zo haal je makkelijker de rommel er weer tussenuit.Natuurlijk kost dit geld,maar op de lange termijn heb je er meer profijt van.Je zal maar lang gespaard hebben voor een mooi item,bewijs maar dat je het niet ontvangen hebt,internet staat er vol mee.Afgelopen weken hebben we met z'n allen veel nieuwe bankpassen bezorgd,er hoeft maar een tussen te zitten die niet integer genoeg is,vind het helemaal niks.Waarom niet zelf ophalen bij een bankkantoor op vertoon van een legitimatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')