abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220601233

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_220606640
ik heb een tijd met plezier gewerkt bij PostNL en dus ook dit forumtopic gevolgd. Kan je me vertellen wat je bedoeld met "Het einde is in zicht"?
pi_220613456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 16:15 schreef Woef het volgende:
ik heb een tijd met plezier gewerkt bij PostNL en dus ook dit forumtopic gevolgd. Kan je me vertellen wat je bedoeld met "Het einde is in zicht"?
Ik neem aan dat je dan al een tijdje weg bent en daarna dit topic ook niet meer gevolgd heb. Ik raad je aan de wat recentere topics nog eens na te lezen en ook de berichtgeving in de media. Als je dan nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220621197
https://archive.is/202512(...)tuinhuisje~a1d7dc45/

verwacht dat dit per 12-7 a.s. meer gaat voor komen.
pi_220640198
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je dan al een tijdje weg bent en daarna dit topic ook niet meer gevolgd heb. Ik raad je aan de wat recentere topics nog eens na te lezen en ook de berichtgeving in de media. Als je dan nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Ik ben idd al een tijdje weg, maar ik volg het topic nog steeds. Ik hoorde vandaag idd op de radio van de forse verhogingen op de rouwl-/post-zegels. Mijns inziens zwaar belachelijk. Zeker aangezien mijn schoonmoeder, vader en moeder ook redelijk op het einde lopen. Dat wordt massive betalen dan.....
pi_220640555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 17:18 schreef Woef het volgende:

[..]
Ik ben idd al een tijdje weg, maar ik volg het topic nog steeds. Ik hoorde vandaag idd op de radio van de forse verhogingen op de rouwl-/post-zegels. Mijns inziens zwaar belachelijk. Zeker aangezien mijn schoonmoeder, vader en moeder ook redelijk op het einde lopen. Dat wordt massive betalen dan.....
Ik kreeg pas een rouwkaart via WhatsApp. Dat was vroeger onbestaanbaar. Maar dat zal ook wel vaker digitaal gaan. Zo prijst PostNL zichzelf de markt uit. Ik ken eigenlijk maar 2 bedrijven waar men meent dat prijsverhogingen effectief zijn om tegenvallende verkoopcijfers tegen te gaan. PostNL en NS. En na al die jaren hebben ze nog steeds niet door dat ze de problemen alleen maar groter maken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_220640968
Ik werk nog niet zo lang bij Postnl (dus vlieg er straks vast toch weer uit), maar het valt wel echt op hoeveel post spam is. Zoveel loterijen en goede doelen 'aan de bewoners van', Hanos- en Sligrofolders, aanbiedingen van winkels enz. Dat kan toch allemaal digitaal? Wat een verspilling van papier en energie om dat te printen. Eigenlijk zou een bedrijf dat duurzaam wil zijn daar gewoon niet aan moeten willen meewerken. Maar ja, het geld zal wel nodig zijn... Het voelt voor mij niet zo fijn dat mijn salaris deels wordt betaald door de Staatsloterij... :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_220641161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:17 schreef SaskiaR het volgende:
Ik werk nog niet zo lang bij Postnl (dus vlieg er straks vast toch weer uit), maar het valt wel echt op hoeveel post spam is. Zoveel loterijen en goede doelen 'aan de bewoners van', Hanos- en Sligrofolders, aanbiedingen van winkels enz. Dat kan toch allemaal digitaal? Wat een verspilling van papier en energie om dat te printen. Eigenlijk zou een bedrijf dat duurzaam wil zijn daar gewoon niet aan moeten willen meewerken. Maar ja, het geld zal wel nodig zijn... Het voelt voor mij niet zo fijn dat mijn salaris deels wordt betaald door de Staatsloterij... :{
Of toch niet? Digitaal is blijkbaar slechter voor het klimaat dan via papier.

https://printmatters.nl/n(...)van-digitale-reclame
pi_220641465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:43 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Of toch niet? Digitaal is blijkbaar slechter voor het klimaat dan via papier.

https://printmatters.nl/n(...)van-digitale-reclame
Echt? Dan heb ik niks gezegd :P Nog beter is natuurlijk als die bedrijven helemaal niks sturen aan mensen die daar niet om gevraagd hebben.
pi_220641633
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 19:17 schreef SaskiaR het volgende:
Ik werk nog niet zo lang bij Postnl
hard werken he? voor niet heel veel geld,het verloop is landelijk 30%(absurd veel) maybe more, en dat is niet voor niets.
pi_220641651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik kreeg pas een rouwkaart via WhatsApp. Dat was vroeger onbestaanbaar. Maar dat zal ook wel vaker digitaal gaan. Zo prijst PostNL zichzelf de markt uit. Ik ken eigenlijk maar 2 bedrijven waar men meent dat prijsverhogingen effectief zijn om tegenvallende verkoopcijfers tegen te gaan. PostNL en NS. En na al die jaren hebben ze nog steeds niet door dat ze de problemen alleen maar groter maken.
https://archive.is/202604(...)an-postnl~a70d43100/
pi_220642768
Zien jullie wel nog plaatjes in de PostNL-app bij Mijn Post? Ik sinds 21 april niet meer…
pi_220643169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 00:07 schreef wbwb het volgende:
Zien jullie wel nog plaatjes in de PostNL-app bij Mijn Post? Ik sinds 21 april niet meer…
Die verdwijnen wel vaker. Ik heb nu ook weer dat de post gewoon niet bezorgd wordt maar pas 2-3 dagen later. Dat is nog irritanter.
pi_220643187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 20:27 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
hard werken he? voor niet heel veel geld,het verloop is landelijk 30%(absurd veel) maybe more, en dat is niet voor niets.
Ik vind het wel leuk, beter dan de hele dag achter de computer zitten. Maar ik werk niet zoveel uren, dus dan is het prima te doen. Ik zou het in elk geval jammer vinden als mijn contract niet zo worden verlengd. Maar daar reken ik maar niet op (hoewel, met zo veel verloop weet je maar nooit of ze me toch nog nodig hebben).
pi_220643272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 07:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ik vind het wel leuk, beter dan de hele dag achter de computer zitten. Maar ik werk niet zoveel uren, dus dan is het prima te doen. Ik zou het in elk geval jammer vinden als mijn contract niet zo worden verlengd. Maar daar reken ik maar niet op (hoewel, met zo veel verloop weet je maar nooit of ze me toch nog nodig hebben).
Het werk zelf en de vrijheid is leuk, maar alle omstandigheden daaromheen verbazen mij echt dat er nog zoveel mensen werken. Werkelijk overal kan je al hetzelfde of beter salaris krijgen en de meeste contracten qua uren heb je niet veel aan want je werkt vaak precies in het midden van je dag en dan ben je zowat je hele dag kwijt. Of je moet het doen als de kinderen naar school zijn. Maar thuiszitten levert haast nog meer op..
pi_220645920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 08:20 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Maar thuiszitten levert haast nog meer op
ja je moet rond of boven de 28uur pwk zitten anders krijg je hetzelfde met een uitkering(moet je wel alleen zijn,of samen zonder wederhelft)die ook niet werkt.
pi_220645928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 07:55 schreef SaskiaR het volgende:
Maar ik werk niet zoveel uren
velen moeten er echt van leven dan is het echt bittere armoede.
pi_220647617
Klopt, ik werk aardig wat maar je komt idd niet boven het niveau van de bijstand uit. En dan ervan rondkomen. 2-3 uurtjes per dag is goed te doen en dan blijft het nog redelijk leuk.
pi_220648760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 07:48 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Die verdwijnen wel vaker. Ik heb nu ook weer dat de post gewoon niet bezorgd wordt maar pas 2-3 dagen later. Dat is nog irritanter.
Ah, nu staat er "Mijn Post is aangepast": "Eerst zag je alle post op je adres. Je ziet nu alleen post waar jouw naam op staat."
pi_220649431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 00:58 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ah, nu staat er "Mijn Post is aangepast": "Eerst zag je alle post op je adres. Je ziet nu alleen post waar jouw naam op staat."
zo eindelijk! kun je dan nu ook per adres meerdere account aanmaken
pi_220653313
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 00:58 schreef wbwb het volgende:

[..]
Gezien de vele klachten gaan ze met dit ook de plank mis slaan,iemand die alleen woont ziet ook niet :)

https://play.google.com/s(...)l.tpp.mobile.android
pi_220654961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 18:55 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Gezien de vele klachten gaan ze met dit ook de plank mis slaan,iemand die alleen woont ziet ook niet :)

https://play.google.com/s(...)l.tpp.mobile.android
Dan maar gewoon ouderwets elke dag in de brievenbus kijken ;)

Maar we hebben sinds kort een nieuwe bezorger in de wijk en echt al meerdere malen gehad dat ik post voor de buren ontving en vice versa (inclusief geopende post door buren die niet opletten, dag privacy). Je zou denken dat je toch cijfers moet kunnen lezen.. maar ja we weten allemaal dat ze allang blij zijn als er überhaupt iemand (nieuws) een wijkt loopt.
pi_220656054
Je wordt ook niet echt ingewerkt… mijn hoofdwijk is best lastig (historische binnenstad met winkels waar vaak geen huisnummers staan en brievenbussen op rare plekken zitten). Maar ze sturen je er gewoon heen zonder dat je eerst meeloopt met iemand.
Komende week heb ik ook een paar voor mij nieuwe wijken, dat vind ik altijd wel leuk. Maar het kost wel meer tijd natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')