abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220597963
Iedereen loopt altijd.

Even naar de winkel lopen of even naar het bos toe...
Waarom rent iedereen niet gewoon? Kost je weinig moeite en dan kom je minimaal 2 keer zo snel aan op je bestemming. Joggen of rennen naar de supermarkt voor je boodschappen.

Je ziet echt niemand dit doen. Waarom?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  vrijdag 17 april 2026 @ 10:34:25 #2
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220597970
Ik doe wel aan snelwandelen. Ik vind de meeste mensen toch wel zo godvergeten traag lopen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 11:17:20 #3
5428 crew  miss_sly
pi_220598257
Of je twee keer zo snel bent, kun je je afvragen. Iemand die een beetje tempo heeft tijdens het lopen, loopt al snel 5-5,5 km/uur.

Nadeel van hardlopen is dat je ook veel meer gaat zweten, natuurlijk. Niet heel fijn als je iedere keer moet douchen als je even boodschappen gedaan hebt. Daarnaast is hardlopen met een zware boodschappentas niet heel relaxt. En is hardlopen niet per se fysiek heel goed voor je.

Als meer mensen wat vaker zouden wandelen naar de supermarkt zou dat al een behoorlijk gezondheidsvoordeel opleveren. Wandelen is ontzettend gezond, zeker als je een beetje tempo aanhoudt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220598458
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Of je twee keer zo snel bent, kun je je afvragen. Iemand die een beetje tempo heeft tijdens het lopen, loopt al snel 5-5,5 km/uur.

Nadeel van hardlopen is dat je ook veel meer gaat zweten, natuurlijk. Niet heel fijn als je iedere keer moet douchen als je even boodschappen gedaan hebt. Daarnaast is hardlopen met een zware boodschappentas niet heel relaxt. En is hardlopen niet per se fysiek heel goed voor je.

Als meer mensen wat vaker zouden wandelen naar de supermarkt zou dat al een behoorlijk gezondheidsvoordeel opleveren. Wandelen is ontzettend gezond, zeker als je een beetje tempo aanhoudt.
Dit. Met daarbij dat als je echt ergens sneller wil zijn de fiets of de auto pakken vele malen efficiënter en sneller is dan gaan rennen.
pi_220598509
Hardlopen is super belastend voor je lichaam, vooral je knieen. Zeker als je zoals zo veel mensen overgewicht hebt. Met veel minder moeite en belasting kun je op de fiets een veel hogere snelheid halen. Of op de skateboard.
pi_220598677
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Of je twee keer zo snel bent, kun je je afvragen. Iemand die een beetje tempo heeft tijdens het lopen, loopt al snel 5-5,5 km/uur.

Nadeel van hardlopen is dat je ook veel meer gaat zweten, natuurlijk. Niet heel fijn als je iedere keer moet douchen als je even boodschappen gedaan hebt. Daarnaast is hardlopen met een zware boodschappentas niet heel relaxt. En is hardlopen niet per se fysiek heel goed voor je.

Als meer mensen wat vaker zouden wandelen naar de supermarkt zou dat al een behoorlijk gezondheidsvoordeel opleveren. Wandelen is ontzettend gezond, zeker als je een beetje tempo aanhoudt.
Wandelen of fietsen naar de supermarkt is an sich al de norm.

Vooral waar ik woon is de supermarkt op 5 minuten lopen. Niet ver genoeg om ervan te gaan zweten.
Hoe bedoel je trouwens dat hardlopen niet goed voor je is? Juist gezond toch?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220598683
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:51 schreef Farenji het volgende:
Hardlopen is super belastend voor je lichaam, vooral je knieen. Zeker als je zoals zo veel mensen overgewicht hebt. Met veel minder moeite en belasting kun je op de fiets een veel hogere snelheid halen. Of op de skateboard.
https://www.menzis.nl/nie(...)dlopen-wel-zo-gezond

Tot 2,4 uur per week juist gezond.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220598701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
https://www.menzis.nl/nie(...)dlopen-wel-zo-gezond

Tot 2,4 uur per week juist gezond.
quote:
Wilt u de maximale gezondheidswinst behalen, dan kunt u het beste 2 tot 3 keer per week in een laag tempo joggen, gedurende in totaal 1 tot 2,4 uur, zo blijkt uit onderzoek (Copenhagen City Heart Study). Maar menig enthousiast hardloper wordt al ver voor die 2,4 uur tot staan gebracht vanwege een blessure aan knieën, enkels of kuiten
Goed verhaal weer mikey.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 12:40:45 #9
5428 crew  miss_sly
pi_220598807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wandelen of fietsen naar de supermarkt is an sich al de norm.

Vooral waar ik woon is de supermarkt op 5 minuten lopen. Niet ver genoeg om ervan te gaan zweten.
Hoe bedoel je trouwens dat hardlopen niet goed voor je is? Juist gezond toch?
Wandelen of fietsen is helemaal niet de norm. Je moet wat je zelf doet of ziet niet extrapoleren naar de rest van de wereld. Er wordt heel veel boodschappen gedaan met de auto.

Waarom hardlopen niet per se goed voor je is, is door anderen ook al uitgelegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220598993
Ondanks dat je vraag compleet stupide is zal ik er toch serieus op ingaan aangezien het voor jou een vraag conform je niveau is.

Ten eerste is hardlopen in normale kleding, laten we zeggen een spijkerbroek, trui, jas en normale schoenen ronduit kut.

Ten tweede is hardlopen met bepakking, hetzij een rugtas, hetzij een boodschappentas ontzettend kut.

Ten derde is hardlopen een enorm belastende manier van voortbewegen. Per stap komt er zo’n 3x je lichaamsgewicht op je knieën te staan. Er is een reden dat hardlopen één van de meest blessuregevoelige sporten is.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220600760
Als je steeds moet douchen na het boodschappen doen, dan zet het ook weinig zoden aan de dijk qua tijdwinst.

Pak dan de fiets.
pi_220601007
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wandelen of fietsen is helemaal niet de norm. Je moet wat je zelf doet of ziet niet extrapoleren naar de rest van de wereld. Er wordt heel veel boodschappen gedaan met de auto.

Waarom hardlopen niet per se goed voor je is, is door anderen ook al uitgelegd.
Mwuah. De meeste mensen wonen in een grote en middelgrote stad.
Hier in de stadsdriehoek gaat iedereen lopend of op de fiets. Er zijn op 10 minuten lopen wel een stuk of 10 supermarkten. De meeste supermarkten hier hebben ook geen, of maximaal een handvol parkeerplekken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220601011
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ondanks dat je vraag compleet stupide is zal ik er toch serieus op ingaan aangezien het voor jou een vraag conform je niveau is.

Ten eerste is hardlopen in normale kleding, laten we zeggen een spijkerbroek, trui, jas en normale schoenen ronduit kut.

Ten tweede is hardlopen met bepakking, hetzij een rugtas, hetzij een boodschappentas ontzettend kut.

Ten derde is hardlopen een enorm belastende manier van voortbewegen. Per stap komt er zo’n 3x je lichaamsgewicht op je knieën te staan. Er is een reden dat hardlopen één van de meest blessuregevoelige sporten is.
Bij oudjes a la 35+ jaar kan ik het begrijpen, maar doen alsof gewoon rennen voor de meeste mensen extreem belastend is....
En rennen met een spijkernroek is prima
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220601012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 17:42 schreef littlemindy het volgende:
Als je steeds moet douchen na het boodschappen doen, dan zet het ook weinig zoden aan de dijk qua tijdwinst.

Pak dan de fiets.
Van 5 minuten rennen ga je nog niet zweten/stinken
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220601071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bij oudjes a la 35+ jaar kan ik het begrijpen, maar doen alsof gewoon rennen voor de meeste mensen extreem belastend is....
En rennen met een spijkernroek is prima
Alsof jij enig verstand hebt van hardlopen.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220601086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Van 5 minuten rennen ga je nog niet zweten/stinken
Als jij van 5 minuten rennen niet zweet, kun jij niet rennen.
  vrijdag 17 april 2026 @ 18:59:18 #17
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220601115
Hijgend en bezweet de supermarkt binnenlopen ? Toch maar niet,
Overigens loop ik 7+ km/u, ook met mijn boodschappenwagentje.
Behalve toen mijn hart in 2020 nog maar 20% zijn werk deed t.g.v.een boezem-flutter, toen kwam ik niet verder dan voetje-voor-voetje, en moest ik op 2/3 van de 800-900m op een bankje gaan zitten om bij te komen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_220601133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als jij van 5 minuten rennen niet zweet, kun jij niet rennen.
Sterker nog, als je maar hard genoeg gaat kun je met twee minuten hardlopen kotsend aan de kant liggen.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
pi_220601651
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ondanks dat je vraag compleet stupide is zal ik er toch serieus op ingaan aangezien het voor jou een vraag conform je niveau is.

Ten eerste is hardlopen in normale kleding, laten we zeggen een spijkerbroek, trui, jas en normale schoenen ronduit kut.

Ten tweede is hardlopen met bepakking, hetzij een rugtas, hetzij een boodschappentas ontzettend kut.

Ten derde is hardlopen een enorm belastende manier van voortbewegen. Per stap komt er zo’n 3x je lichaamsgewicht op je knieën te staan. Er is een reden dat hardlopen één van de meest blessuregevoelige sporten is
.
Nou dit vooral. Je moet niet op je gewone schoenen gaan hardlopen, tenzij je graag je gewrichten verneukt
pi_220604459
Ik ren regelmatig en mensen kijken me raar aan als ik het doe. Kan er ook niks aan doen ik heb het druk zat en het is goed voor de vorm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')