abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220596530
De luisterpaal bij de cd-winkel, wie kent hem niet. Drek, pareltjes, top-40, alles was er te vinden.

Wat is jullie ontdekte kroonjuweeltje waar je het bestaan niet van kende?

TS begint: Muse - Showbiz in 1999. Bij de (nog steeds bestaande!) Sounds in Haarlem.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220624852
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 april 2026 00:15 schreef nostra het volgende:
wie kent hem niet?
Ik zou het mij wel moeten herinneren, want ik ben in 1980 geboren. Het zegt mij vaag iets. Was dat een paal met aan elke zijde een CD van de week gepresenteerd die je daar aan die paal kon luisteren? Was dat bij V&D en de Bijenkorf?

Ik herinner mij vooral het luisteren naar een CD die mij wel interessant leek en heel vaak deed de koptelefoon het niet. :') De verkoper of verkoopster was vervolgens altijd druk bezig bij de toonbank, dus het duurde vaak ruim 5 minuten voordat ik tegen die persoon kon zeggen "De koptelefoon doet het niet!"
pi_220624884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 09:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik zou het mij wel moeten herinneren, want ik ben in 1980 geboren. Het zegt mij vaag iets. Was dat een paal met aan elke zijde een CD van de week gepresenteerd die je daar aan die paal kon luisteren? Was dat bij V&D en de Bijenkorf?
Ja. In ieder geval in de platenzaak (FRS, maar vooral de betere). V&D ook wel als ik het me goed herinner, maar dat was dan meer mainstream.

quote:
Ik herinner mij vooral het luisteren naar een CD die mij wel interessant leek en heel vaak deed de koptelefoon het niet. De verkoper of verkoopster was vervolgens altijd druk bezig bij de toonbank, dus het duurde vaak ruim 5 minuten voordat ik tegen die persoon kon zeggen "De koptelefoon doet het niet!"
:+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220625076

Ik weet niet of deze bij de Luisterpaal stond, maar deze viel wel elke keer op. Tenminste voor mij.

Ik had toen al alle drie de delen van The Ultimate Dream Mix van Turn Up The Bass, dus daarom sprak deze mij aan. Toen ik die in de winkel ging luisteren, vond ik het echter maar saai.

Jaren later geleend bij de Bibliotheek en geript. Toen bleek ik de muziek wel erg mooi te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')