Yip, diverse malen ander huis en in 1990 premie A woning gekocht voor 142.000 gulden met 42.000 gulden subsidie ;-)quote:Op donderdag 16 april 2026 15:27 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat voor mijn eerste huurwoning er maar drie aanvragen waren binnengekomen bij de woningbouwvereniging, goede tijden.
Allerbeste? Volgens welke maatstaf.quote:Op donderdag 16 april 2026 12:45 schreef bianconeri het volgende:
Ah, is dit onzin topic nog altijd gaande?
Jankende mensen die nog nooit naar het buitenland geweest zijn, laat staan er ooit gewoond te hebben.
Ondertussen wel klagen omdat ze in 1 van de allerbeste landen, feitelijk, wonen.
Die call centra heb je overal in zuid en oost Europa. Ik zou er met een grote boog omheen lopenquote:Op donderdag 16 april 2026 17:26 schreef hondonspain het volgende:
Ik lees vaak dat mensen denken dat emigreren naar landen als Amerika, Canada en Australië kwestie van verhuizen is maar buiten de EU heb je al snel een visum nodig met veel eisen zoals bijvoorbeeld een baan die je niet snel krijgt. Hier in Spanje zie je veel jongeren terecht komen in de vele call centers met lage lonen en veel onzekerheid want je ligt er zo uit.
Ik heb mensen gesproken die er werken, verschrikkelijk. Toezicht tot op de minuut. Die vonden het vreemd dat ik daar niet wilde werken.quote:Op donderdag 16 april 2026 18:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die call centra heb je overal in zuid en oost Europa. Ik zou er met een grote boog omheen lopen
Ja, preciesquote:Op donderdag 16 april 2026 18:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb mensen gesproken die er werken, verschrikkelijk. Toezicht tot op de minuut. Die vonden het vreemd dat ik daar niet wilde werken.
Ja boden ze mij ook aan in Portugal.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:26 schreef hondonspain het volgende:
Ik lees vaak dat mensen denken dat emigreren naar landen als Amerika, Canada en Australië kwestie van verhuizen is maar buiten de EU heb je al snel een visum nodig met veel eisen zoals bijvoorbeeld een baan die je niet snel krijgt. Hier in Spanje zie je veel jongeren terecht komen in de vele call centers met lage lonen en veel onzekerheid want je ligt er zo uit.
Weer zo'n krankzinnig artikel van de Telegraaf. Welke gek gelooft dit nou?quote:Op donderdag 16 april 2026 12:38 schreef Perrin het volgende:
Niet mijn OP.
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
[..]
[..]
Ondertussen mogelijk wel de dienstplicht wel weer van stal. Je komt dus wel als eerste in aanmerking als kanonnenvoer, niet voor een woning.
In Engeland zie je dat tienermeisjes en jonge vrouwen nog wel eens zwanger worden zodat ze voorrang krijgen bij het toewijzen van een sociale huurwoning. Ook lekker, moeder worden op je 17e/18e om een huisje te krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2026 14:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Eerder inschrijven voor een huurwoning.
En alsnog bij je ouders wonen tot midden 20 is niet erg.
Alsof je vanuit het niets als broekie ineens een toekomst gaat opbouwen in een ander land.
Ik ken een stel in Afrika die geloof ik meerdere keren zo'n premie woning met subsidie hebben gekocht en verkocht. Drie keer gedaan geloof ik, toen 5 jaar door Afrika gereden in een jeep, ergens gesettled en een mooi bedrijf opgebouwd.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:28 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Yip, diverse malen ander huis en in 1990 premie A woning gekocht voor 142.000 gulden met 42.000 gulden subsidie ;-)
Wat dacht je dan? Dat je salaris naar Nederladse maatstaven voor een baan waar je scholing voor nodig hebt zou zijn voor een ongeschoolde baan in Zuid Europa?quote:Op donderdag 16 april 2026 20:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja boden ze mij ook aan in Portugal.
Leek mij wel wat tot ze vertelde dat ik een lokaal salaris ging verdienen.
Laat dan maar zitten
Klopt. Precariaat heeft weinig mogelijkheden om te vertrekken, vaak hypotheek of huur icm kinderen.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel de groep die het lastiger heeft om te migreren. In veel andere landen ben je voornamelijk welkom als je kapitaal meeneemt en er zijn vele landen waar hetzelfde probleem opspeelt qua moeilijkheden op de woningmarkt; je concurreert dus in feite met jongeren uit het VK, VS en meerdere andere landen.
[..]
Aldus een zeer gedegen wetenschappelijke onderbouwing van Kottnauers adviesbureau.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Allerbeste? Volgens welke maatstaf.
Nederland holt achteruit. Als je dat niet ziet, heb je poep in je ogen.
Inderdaad, je zult in vele gevallen of kapitaal of een ruim bovengemiddeld inkomen moeten meebrengen.quote:Op donderdag 16 april 2026 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
Migreren is als middenklasse burger vaak nog niet zo eenvoudig. Ontvangende land werpt niet zelden allerhande barrières op.
Ik heb vroeger goed geld verdiend op die manier.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? Dat je salaris naar Nederladse maatstaven voor een baan waar je scholing voor nodig hebt zou zijn voor een ongeschoolde baan in Zuid Europa?
Of een goede opleiding. Overal is men op zoek naar goede mensen en een visum is met een goed diploma geen probleem. Migreren kan dus nog steeds zonder veel geld. Het probleem is alleen dat je ondertussen eigenlijk bijna overal dezelfde problemen tegenkomt. Bijna overal waar er een tekort is aan geschoold personeel, zijn de huizenprijzen schrikbarend hoog.quote:Op donderdag 16 april 2026 23:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, je zult in vele gevallen of kapitaal of een ruim bovengemiddeld inkomen moeten meebrengen.
Dat hangt van het land af, in vele landen zul je eerst werkaanbod moeten kunnen overleggen voordat je een langer verblijfsvisum krijgt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 01:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Of een goede opleiding. Overal is men op zoek naar goede mensen en een visum is met een goed diploma geen probleem. Migreren kan dus nog steeds zonder veel geld. Het probleem is alleen dat je ondertussen eigenlijk bijna overal dezelfde problemen tegenkomt. Bijna overal waar er een tekort is aan geschoold personeel, zijn de huizenprijzen schrikbarend hoog.
In centrum van Amsterdam sure.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:39 schreef LXIV het volgende:
2000 euro netto voor een appartementje in de vrije sector. Snap wel dat ze vertrekken. Gewoon kansloos hier als je autochtoon en niet hulpbehoevend bent.
Nederland zal het wegjagen van zijn eigen boten nog gaan betreuren, maar dan is het te laat.
Staan de feiten je weer eens niet aan?quote:Op donderdag 16 april 2026 16:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gebruik jij de AI machine van D66?
Natuurlijk wel, stel een NL jongere gaat al weg (wat ze niet doen) dan komen ze na een paar jaar gewoon terug.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, maar die gaan juist weer naar de VS, west Europa etc, het idee in dat soort landen is vaak om te gaan werken zodoende kapitaal op te bouwen en dan weer terug te gaan naar huis. Dat is niet het idee van Nederlandse jongeren.
Je hebt een VISA nodig en de omstandigheden in die landen zijn niets beter dan in NL. Slechter zelfs.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:26 schreef hondonspain het volgende:
Volgens alle maatstaven die kijken naar welvaart, voorzieningen en dat soort zaken.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:50 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Allerbeste? Volgens welke maatstaf.
Nederland holt achteruit. Als je dat niet ziet, heb je poep in je ogen.
Of een iq ruim beneden het gemiddelde, geen geld, weinig opleiding, 5 kinderen en een vrouw die uit culturele overwegingen thuis blijft.quote:Op donderdag 16 april 2026 23:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, je zult in vele gevallen of kapitaal of een ruim bovengemiddeld inkomen moeten meebrengen.
Meeste Visa's zijn ook tijdelijk, dus verlengen om de zoveel jaar en vaak lastig hebben we zelf ervaren. Wij zijn daardoor uit Amerika vertrokken. Zal in veel landen vergelijkbaar zijn dus risico dat je visa opeens niet verlengd word.quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, stel een NL jongere gaat al weg (wat ze niet doen) dan komen ze na een paar jaar gewoon terug.
Huilend waarschijnlijk.
[..]
Je hebt een VISA nodig en de omstandigheden in die landen zijn niets beter dan in NL. Slechter zelfs.
Geen van die landen scoort beter dan NL in wat dan ook.
De VS is momenteel al helemaal een knettergek land. En de VS kent amper voorzieningen.
Canada en Australie zijn wel top landen waar alles gewoon heel stabiel is, maar wel heel duur bv.
1990 belde met je 'beste land' er zijn een stuk of 20 landen minimaal die ik alleen al uit me kop kan drummen terwijl ik slapa dta beter zijnquote:Op donderdag 16 april 2026 12:45 schreef bianconeri het volgende:
Ah, is dit onzin topic nog altijd gaande?
Jankende mensen die nog nooit naar het buitenland geweest zijn, laat staan er ooit gewoond te hebben.
Ondertussen wel klagen omdat ze in 1 van de allerbeste landen, feitelijk, wonen.
Sowieso op meerdere plekken inschrijven ja.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In een heleboel steden/gemeentes is de wachttijd vaak bijna 10 jaar, soms nog meer dan 10 jaar. Wat ga je doen, je kind inschrijven bij iedere woningbouwvereniging in het land op het moment dat hij/zij naar de brugklas gaat?
Nou, kom maar op met die 20 landen dan.quote:Op vrijdag 17 april 2026 08:28 schreef Edding345 het volgende:
[..]
1990 belde met je 'beste land' er zijn een stuk of 20 landen minimaal die ik alleen al uit me kop kan drummen terwijl ik slapa dta beter zijn
en kom niet wat doe je hier dan nog want dat kul argument is ook al ver heen meeste jongeren verkassen al naar bali en dubai
Binnen de EU is dat natuurlijk wel veel minder, hoewel er soms wat regeltjes aan vast zitten om te wonen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 08:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Meeste Visa's zijn ook tijdelijk, dus verlengen om de zoveel jaar en vaak lastig hebben we zelf ervaren. Wij zijn daardoor uit Amerika vertrokken. Zal in veel landen vergelijkbaar zijn dus risico dat je visa opeens niet verlengd word.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |