Het is dan ook een misverstand om te denken dat een energielabel iets zegt over de energiezuinigheid van een huis.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef Sorella het volgende:
Onze (flat) huur heeft label a terwijl ons koophuis C had terwijl die beter geisoleerd was als deze flat.
Wel makkelijk als woningbouwverenigingen zelf een labeltje mogen plakken.
Weer een reden temeer, om niet te gaan huren.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef Sorella het volgende:
Onze (flat) huur heeft label a terwijl ons koophuis C had terwijl die beter geisoleerd was als deze flat.
Zekers! Maar dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef Sorella het volgende:
Echt wel, een kennis van mij daar kwam iemand van de woningbouw vereniging langs om het huis van een label te voorzien, je kan me niet vertellen dat een hoekhuis met een niet meer geisoleerde buitenmuur (isolatiespul wat er in zat was verpulverd, is toen onderzocht i.v.m. vochtproblemen), hr glas heeft (geen ++), vloer niet geisoleerd maar toch een a label heeft gekregen.quote:Op donderdag 30 april 2026 19:33 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zekers! Maar dat is dus niet zo.
Toch vreemd dat niet alle corporatiewoningen al A+++ zijn dan.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:37 schreef Sorella het volgende:
[..]
Echt wel, een kennis van mij daar kwam iemand van de woningbouw vereniging langs om het huis van een label te voorzien, je kan me niet vertellen dat een hoekhuis met een niet meer geisoleerde buitenmuur (isolatiespul wat er in zat was verpulverd, is toen onderzocht i.v.m. vochtproblemen), hr glas heeft (geen ++), vloer niet geisoleerd maar toch een a label heeft gekregen.
Liggen vast zonnepanelen op het dak?quote:Op donderdag 30 april 2026 21:37 schreef Sorella het volgende:
[..]
Echt wel, een kennis van mij daar kwam iemand van de woningbouw vereniging langs om het huis van een label te voorzien, je kan me niet vertellen dat een hoekhuis met een niet meer geisoleerde buitenmuur (isolatiespul wat er in zat was verpulverd, is toen onderzocht i.v.m. vochtproblemen), hr glas heeft (geen ++), vloer niet geisoleerd maar toch een a label heeft gekregen.
Energiezuinig wordt minder belangrijk. Er wordt meer gekeken naar de Co2 uitstoot.quote:De EPBD IV (Energy Performance of Buildings Directive) is een aangescherpte Europese richtlijn die in 2024 is vastgesteld om de gebouwde omgeving in 2050 volledig emissievrij te maken. Vanaf 29 mei 2026 wordt deze stapsgewijs in Nederlandse wetgeving (Bbl) geïmplementeerd, met strengere eisen voor (bestaande) utiliteitsbouw, energielabels en de verplichte norm voor 'zero emission buildings' (ZEB) bij nieuwbouw
quote:De implementatie is gefaseerd.
Per 29 mei 2026:
• worden CO₂-indicatoren toegevoegd aan het energielabel;
• wordt de NTA 8800 aangepast;
• wordt een eerste stap gezet richting herijking van labelklassen.
Zonnepanelen sinds kort, dat label is 2 jaar terug gedaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Liggen vast zonnepanelen op het dak?
Nou, vanaf mei dit jaar zijn er weer nieuwe regels! EPBD IV![]()
[..]
Energiezuinig wordt minder belangrijk. Er wordt meer gekeken naar de Co2 uitstoot.
[..]
Zonder de situatie te kennen is het lastig inschatten waar het aan zou kunnen liggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Liggen vast zonnepanelen op het dak?
Nou, vanaf mei dit jaar zijn er weer nieuwe regels! EPBD IV![]()
[..]
Energiezuinig wordt minder belangrijk. Er wordt meer gekeken naar de Co2 uitstoot.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |