abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2026 @ 14:56:59 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_220683527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef Sorella het volgende:
Onze (flat) huur heeft label a terwijl ons koophuis C had terwijl die beter geisoleerd was als deze flat.
Wel makkelijk als woningbouwverenigingen zelf een labeltje mogen plakken.
Het is dan ook een misverstand om te denken dat een energielabel iets zegt over de energiezuinigheid van een huis.
pi_220684284
quote:
Onze (flat) huur heeft label a terwijl ons koophuis C had terwijl die beter geisoleerd was als deze flat.
Weer een reden temeer, om niet te gaan huren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:33:55 #53
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220685091
quote:
Zekers! Maar dat is dus niet zo.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_220686013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:33 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Zekers! Maar dat is dus niet zo.
Echt wel, een kennis van mij daar kwam iemand van de woningbouw vereniging langs om het huis van een label te voorzien, je kan me niet vertellen dat een hoekhuis met een niet meer geisoleerde buitenmuur (isolatiespul wat er in zat was verpulverd, is toen onderzocht i.v.m. vochtproblemen), hr glas heeft (geen ++), vloer niet geisoleerd maar toch een a label heeft gekregen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:13:11 #55
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220687633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:37 schreef Sorella het volgende:

[..]
Echt wel, een kennis van mij daar kwam iemand van de woningbouw vereniging langs om het huis van een label te voorzien, je kan me niet vertellen dat een hoekhuis met een niet meer geisoleerde buitenmuur (isolatiespul wat er in zat was verpulverd, is toen onderzocht i.v.m. vochtproblemen), hr glas heeft (geen ++), vloer niet geisoleerd maar toch een a label heeft gekregen.
Toch vreemd dat niet alle corporatiewoningen al A+++ zijn dan.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 mei 2026 @ 08:57:12 #56
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_220687749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:37 schreef Sorella het volgende:

[..]
Liggen vast zonnepanelen op het dak?

Nou, vanaf mei dit jaar zijn er weer nieuwe regels! EPBD IV *O* *O*

quote:
De EPBD IV (Energy Performance of Buildings Directive) is een aangescherpte Europese richtlijn die in 2024 is vastgesteld om de gebouwde omgeving in 2050 volledig emissievrij te maken. Vanaf 29 mei 2026 wordt deze stapsgewijs in Nederlandse wetgeving (Bbl) geïmplementeerd, met strengere eisen voor (bestaande) utiliteitsbouw, energielabels en de verplichte norm voor 'zero emission buildings' (ZEB) bij nieuwbouw
Energiezuinig wordt minder belangrijk. Er wordt meer gekeken naar de Co2 uitstoot.

quote:
De implementatie is gefaseerd.
Per 29 mei 2026:
• worden CO₂-indicatoren toegevoegd aan het energielabel;
• wordt de NTA 8800 aangepast;
• wordt een eerste stap gezet richting herijking van labelklassen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_220688260
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]
Energiezuinig wordt minder belangrijk. Er wordt meer gekeken naar de Co2 uitstoot.
[..]

Zonnepanelen sinds kort, dat label is 2 jaar terug gedaan.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:36:21 #58
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_220688574
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]
[..]

Zonder de situatie te kennen is het lastig inschatten waar het aan zou kunnen liggen.

De isso heeft ook strenge regels die gevolgd moeten worden die niet altijd even logisch overkomen cq met de werkelijke situatie overeenkomen. Dan kan het zijn dat de gevel toch als geïsoleerd moet worden ingevuld, ook al weet iemand (=iemand anders dan de label-opnemer) dat deze (deels?) leeggelopen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')