abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220576263
Ik heb weer eens de jaarlijkse aankondiging voor een huurverhoging gehad.

Omdat ik vorig jaar een rare fout had ontdekt in de administratie van De Alliantie met betrekking tot het energielabel, had ik vorig jaar alle informatie omtrent het energielabel gedownload. Vorig jaar stond in de app van de Alliantie namelijk dat mijn huis Energielabel A had, terwijl dat niet waar is, en zelfs volgens de overheid zelf het Energielabel C was.

Vandaag kreeg ik dus de aankondiging, en het leek me een goed idee om die informatie nog eens dubbel te controleren.

En tot mijn verbazing staat op de EP-Online nu ineens dat het Energielabel B is! Terwijl het December vorig jaar nog C was.

Volgens de site is de registratie niet aangepast, datum van registratie was 16-8-2017, en geldig tot 15-8-2027.

Ik heb de PDF die ik in December vorig jaar heb gedownload, en de PDF die ik vandaag heb gedownload naast elkaar gelegd. Ze zijn volledig identiek, behalve dan dat de oude zegt dat ik Energielabel C heb en de nieuwe zegt dat ik B heb.

Wat is hier aan de hand? Corruptie?

Noot: Er is helemaal niets verbeterd aan mijn huis sinds 2017, alleen wat reparaties hier en daar.
pi_220576369
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 20:54 schreef RetepV het volgende:
Ik heb weer eens de jaarlijkse aankondiging voor een huurverhoging gehad.

Omdat ik vorig jaar een rare fout had ontdekt in de administratie van De Alliantie met betrekking tot het energielabel, had ik vorig jaar alle informatie omtrent het energielabel gedownload. Vorig jaar stond in de app van de Alliantie namelijk dat mijn huis Energielabel A had, terwijl dat niet waar is, en zelfs volgens de overheid zelf het Energielabel C was.

Vandaag kreeg ik dus de aankondiging, en het leek me een goed idee om die informatie nog eens dubbel te controleren.

En tot mijn verbazing staat op de EP-Online nu ineens dat het Energielabel B is! Terwijl het December vorig jaar nog C was.

Volgens de site is de registratie niet aangepast, datum van registratie was 16-8-2017, en geldig tot 15-8-2027.

Ik heb de PDF die ik in December vorig jaar heb gedownload, en de PDF die ik vandaag heb gedownload naast elkaar gelegd. Ze zijn volledig identiek, behalve dan dat de oude zegt dat ik Energielabel C heb en de nieuwe zegt dat ik B heb.

Wat is hier aan de hand? Corruptie?

Noot: Er is helemaal niets verbeterd aan mijn huis sinds 2017, alleen wat reparaties hier en daar.
De willekeur van het adminstratieve systeem. Tip: ga kopen en laat die verhuurders het uitzoeken met hun label tactiek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220576822
Zou de wijziging van mei 2026 al zijn doorgevoerd op het oude label?
https://atriensis.nl/aanpassingen-opstellen-energielabels-2026/

Geen idee of dat de bedoeling is, maar het zou het wel kunnen verklaren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')