Natuurlijk is dat het.quote:Op maandag 13 april 2026 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, naja, daar heb je alleen mensen zonder eigen laadpaal mee.
Stroom is stroom, of ik het in m'n kookplaat stop of in m'n auto ziet de overheid niet dus accijns heffen is wat pittig.
Het is vaak wat afgunst of haat en dan "dreigen met wat de overheid gaat doen", zonder er echt over na te denken.
dingen die ik wil kopen . de supermarkten daar zijn meerendeels aldi niveau en dat heb ik ook in enschede al. en verder heb je er niet echt bijzondere warenhuizen ofzo. In grotere duitse steden heb je die nog wel, bv een V&D equivalent dat in NL niet meer bestaatquote:Op maandag 13 april 2026 17:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat mis je dan in Gronau wat in Essen, Düsseldorf of Enschede dan wel is?
Appels en peren dus. Dan ook niet zo op Enschede pochen.quote:Op maandag 13 april 2026 20:22 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
[..]
dingen die ik wil kopen . de supermarkten daar zijn meerendeels aldi niveau en dat heb ik ook in enschede al. en verder heb je er niet echt bijzondere warenhuizen ofzo. In grotere duitse steden heb je die nog wel, bv een V&D equivalent dat in NL niet meer bestaat
Veel mensen uit Gronau en omgeving komen dan ook in Enschede en Hengelo winkelen
elke doorsnee appie of jumbo vind ik beter dan alles* in duitsland.quote:Op maandag 13 april 2026 20:28 schreef r_one het volgende:
Appels en peren dus. Dan ook niet zo op Enschede pochen.
De belastingdienst heft ook op vermogen, dat noemt men "voordeel uit sparen en beleggen"quote:Op maandag 13 april 2026 19:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Er is gewoon een dynamische energiemarkt. Als ik stroom terug lever bij negatieve energieprijs dan kost het me al geld, dus dan zet ik de omvormer even wat lager (of de stroom gaat in m'n thuisbatterij).
Ja, droom lekker verder.quote:Op maandag 13 april 2026 20:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De belastingdienst heft ook op vermogen, dat noemt men "voordeel uit sparen en beleggen"![]()
Als Jetten meer geld nodig heeft, dan kun je invoeren;
"voordeel uit het opwekken van energie"
Vraag 33a Heeft u zonnepanelen?
Zo ja, geef hier het aantal vierkante meters op
Dat mag jij vinden.quote:Op maandag 13 april 2026 20:31 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
[..]
elke doorsnee appie of jumbo vind ik beter dan alles* in duitsland.
* disclaimer.. nee ik heb niet heel nordrhein westfalen doorgespit op zoek naar die ene briljante duitse supermarkt , dus bespaar me je anekdote
Niet bij de AH, niet bij de Jumboquote:Op maandag 13 april 2026 20:22 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
Veel mensen uit Gronau en omgeving komen dan ook in Enschede en Hengelo winkelen
Is doodquote:Op maandag 13 april 2026 18:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daarom bitcoin
@:onlogisch
@:wereldgozer
https://maps.app.goo.gl/WL46v7EwojHwPFxZAquote:Op maandag 13 april 2026 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Straks heb je hele delen van Nederland waar nauwelijks meer een benzinestation te vinden is omdat iedereen daar toch in Duitsland tankt.
Het is natuurlijk wel nodeloos naief om te denken dat als accijns inkomsten dalen doordat er steeds minder ice auto's zij . Er geen alternatief gezocht wordt om de belastingen op peil te houden.quote:
Ik denk wel dat er uiteindelijk kilometerheffing komt maar dat is geen nieuws.quote:Op maandag 13 april 2026 21:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel nodeloos naief om te denken dat als accijns inkomsten dalen doordat er steeds minder ice auto's zij . Er geen alternatief gezocht wordt om de belastingen op peil te houden.
Dat zie je bijvoorbeeld al gebeuren met de wegenbelasting.
Anders krijg je dit:quote:Op maandag 13 april 2026 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Het probleem is een tekort aan aanbod van een product. Dat ga je niet oplossen door het product goedkoper te maken.
Bron?quote:Op maandag 13 april 2026 21:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overigens wordt tabak fors duurder.
Eentje is genoegquote:Op maandag 13 april 2026 22:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoeveel wil je er hebben?
https://bnn.de/nachrichte(...)auf-raucher-zukommen
Omdat von der Leyen gelijk heeft?quote:Op maandag 13 april 2026 23:01 schreef epicbeardman het volgende:
"Jetten did that" stickers voor benzinepompen when?
Waarom volgt hij klakkeloos het geluid van von der Leyen dat de belastingen niet verlaagd mogen worden. Anders kan de asielinstroom zeker niet meer gefundeerd worden.
BEV?quote:Op maandag 13 april 2026 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nu reizen grote hoeveelheden Nederlanders naar Duitsland om goedkopere benzine te halen. Denk je dat dat beter werkt? Overigens hebben de meeste autorijders in NL niet echt de keus om veel minder te rijden. Laat staan dat ze een beter alternatief hebben.
D66 is voor het overdragen van macht aan Brussel. Dus die gooien maar wat graag de Nederlandse burgers voor de EU bus.quote:Op maandag 13 april 2026 23:01 schreef epicbeardman het volgende:
Waarom volgt hij klakkeloos het geluid van von der Leyen dat de belastingen niet verlaagd mogen worden. Anders kan de asielinstroom zeker niet meer gefundeerd worden.
12 miles to the gallonquote:Op maandag 13 april 2026 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Anders krijg je dit:
Bekijk deze YouTube-video
“ In Kraft treten soll das Gesetz am 1. Mai, begrenzt auf zwei Monate bis zum 30. Juni. ”quote:Op maandag 13 april 2026 23:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Eentje is genoeg![]()
Wel graag eentje zonder betaalmuur ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |