Ik heb voor jullie wat screenshots onder elkaar gezet en ik zal hier even wat duiding aan proberen te geven.
Ten eerste zien we hier gedeeltelijk de Rolex Oyster Perpetual (met in het water het oorspronkelijke Oyster Perpetual weerspiegeld, leuk effect). Rolex viert het 100-jarig jubileum van de Oyster kast, oftewel hun eerste water- en stofdichte kast. Dit doen zij met een speciale uitgave van het geprezen Oyster Perpetual model in het geelgoud en staal. Al lijken bij dit model de bezel en waarschijnlijk de bedieningskroon in het geelgoud te zijn uitgevoerd, evenals de uurmarkeringen. Ook staat er onderop de wijzerplaat "100 years". Dit laatste spreekt mij persoonlijk niet heel erg aan, al is het historisch gezien een uniek verschijnsel bij het merk en zal de vraag naar het model hoog zijn schat ik in.
SPOILER: Oyster Perpetual
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Datejust Vervolgens zien wij een gedeelte van een Datejust met zwarte wijzerplaat en fluted bezel. Persoonlijk hoop ik op een upgrade van het model inclusief wijzerset, de wijzerset van de huidige 1262-- serie spreekt mij niet aan. Hier is verder geen aanwijzing over te melden.
SPOILER: Datejust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oyster perpetual (?) Vervolgens zien we weer twee shots van een Oyster Perpetual, eerst in het staal en dan in het geelgoud. Het eerste shot is niet opvallend, dat had een bestaand model kunnen zijn.
Het tweede shot is des te opvallender, nu we hier een nog niet eerder vertoonde sluiting en band zien in het moderne tijdperk. Wat we hier zien is namelijk een sluiting van geborsteld goud, waar normaal gesproken een gouden sluiting bij Rolex in het huidige tijdperk een gepolijst middengedeelte heeft. Hetzelfde geldt voor de middelste schakels van de Oysterband, die normaal gesproken in het midden gepolijst zijn. Dit is ook meteen waarom ik vermoed dat we hier naar een in het geelgoud uitgevoerde Oyster Perpetual kijken. Interessant model.
SPOILER: Oyster perpetual (?)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daytona Dan zien we een shot van een Daytona met de displaycaseback die we al een aantal jaren kenden. Wellicht kunnen we voor dit model een wijzerplaat-additie verwachten, of de toevoeging van het nieuwe Dynapulse escapement wat we kennen uit de Land-Dweller.
SPOILER: Daytona
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yachtmaster II (?) En nu wellicht de grootste primeur van de hele video: een NIEUW model! Of moeten we zeggen "nieuw", want als het gaat om een nieuwe iteratie van de in 2024 uit de collectie verstoten Yachtmaster II, is dat natuurlijk in beperkte mate echt nieuw te noemen. Veel mensen lijken te denken dat het inderdaad gaat om een Yachtmaster II, welke we natuurlijk kennen van de bedieningsknoppen die niet zijn uitgevoerd in schroefvorm zoals bekend bij de moderne Daytona.
SPOILER: Yachtmaster II (?)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Day-Date
Als laatste zien we een (eve)roségouden Day-Date. Niet heel bijzonder want ook hier zal het waarschijnlijk evenals bij de hiervoor besproken Daytona gaan om een nieuwe wijzerplaat-variant of toevoeging van het nieuwe Dynapulse escapement.
SPOILER: Day-Date
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over twee dagen alle volledige details.
Kijken of ze inderdaad de Yachtmaster II (onder wie in bezit geweest van ALI B ) opnieuw uitbrengen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing For all who deny the struggle, the triumphant overcome Met zwijgen kruist men de duivel
[..] Die bovenste lijkt op een Seiko Presage sharp edge met groene wijzerplaat. Japans vakwerk, plaat met de hand gemaakt.
Die onderste vind ik mislukt lijken, de wijzerplaat is te klein in verhouding tot de totale klok.
De Rolex 126200 heeft een extreem veel beter afgewerkte kast kan ik wel vertellen, dan die van een Seiko ter waarde van wat kleingeld in een willekeurig spaarvarken.
De 126000 is mislukt? Is juist één van de dikste knallers van Rolex op het moment.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
[..] De Rolex 126200 heeft een extreem veel beter afgewerkte kast kan ik wel vertellen, dan die van een Seiko ter waarde van wat kleingeld in een willekeurig spaarvarken.
De 126000 is mislukt? Is juist één van de dikste knallers van Rolex op het moment.
Dat is dus de fout dat denken dat je er heel veel voor betaalt het wel goed MOET zijn. Maar wie kijkt nou met microscoop of je kast om je pols nou wel helemaal goed afgewerkt is? Je betaalt voor de naam en loopt als een pauw met iets omdat het duur is. Doe mij maar een Rado of Omega dan. Rolex is de Bentley onder de horloges.
Op zondag 12 april 2026 19:39 schreef xpompompomx het volgende: De enige Rolex die de moeite waard is, is de Explorer II. De rest kun je links laten liggen.
De huidige Explorer II (226570) vind ik echt veel te groot helaas. Echt een kolos.
[..] Dat is dus de fout dat denken dat je er heel veel voor betaalt het wel goed MOET zijn. Maar wie kijkt nou met microscoop of je kast om je pols nou wel helemaal goed afgewerkt is? Je betaalt voor de naam en loopt als een pauw met iets omdat het duur is. Doe mij maar een Rado of Omega dan. Rolex is de Bentley onder de horloges.
Nou dat is dus precies voor velen de hobby. Gewoon lekker dik betalen, keihard laten zien wat je ervoor over hebt en er stijlvol/herkenbaar bij lopen.
En Rolex is de Bentley onder de horloges, nou ik vind dat zelf een aardig compliment.
Vooral moderne Bentley vind ik magnefiek. Echt topwagens.
[..] Nou dat is dus precies voor velen de hobby. Gewoon lekker dik betalen, keihard laten zien wat je ervoor over hebt en er stijlvol/herkenbaar bij lopen.
En Rolex is de Bentley onder de horloges, nou ik vind dat zelf een aardig compliment.
Vooral moderne Bentley vind ik magnefiek. Echt topwagens.
Het is allemaal persoonlijk natuurlijk maar Bentley vind ik verschrikkelijke bakken. Dan doe maar een Porsche een echte
Vind m vooral in het wit, met oranje 24h-wijzer aardig goed te pruimen. Het grote nadeel er aan vind ik echter de Mercedes uurwijzer. Die vind ik namelijk echt spuuglelijk.
[..] Vind m vooral in het wit, met oranje 24h-wijzer aardig goed te pruimen. Het grote nadeel er aan vind ik echter de Mercedes uurwijzer. Die vind ik namelijk echt spuuglelijk.
Vind je? Ik vind het er wel clean uitzien. En het is functioneel, houdt het lume beter bij elkaar.
De eerste generatie werd trouwens nog zonder Mercedes geleverd zie ik. Zag er ook wel netjes uit