Foto?quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:49 schreef Friday12 het volgende:
Recent ben ik verhuisd en daar moest ik van gas naar elektrisch koken gaan. Het gas werd afgedopt en een perilex aansluiting werd geplaatst.
Nu is het zo geplaatst dat het vanuit de kruipruimte onder bij de keuken kastjes naar binnen is geboord. Hier komt een flexibele pvc buis naar boven en is de perilex wand doos op aangesloten. Deze ligt nu dus los op de vloer ipv dat het netjes op de muur is gemonteerd.
Is dit ok? Het lijkt mij van niet aangezien ernaast een vaatwasser staat en als daar lekkage zou zijn dan is het niet een veilige oplossing. Gaat om een huurhuis.
Hebben ze bij mij ook zo gedaan, huurhuis , perilex ligt onder het aanrecht. Firma R…rst (met wat meer puntjes er tussen)quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:06 schreef Friday12 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] vaatwasser is nu dus ff niet in gebruik
Nah, laatst bij familie een nieuwe keuken gebouwd, daar had de elektrieker oude (vieze) dubbelle opbouwdozen los aangesloten op nieuwe bedrading. Het voelde voor mij een stuk beter om ze te vervangen door knappe contrastekkers.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Wordt vaak zo gedaan maar is niet conform de normen. Een wandcontactdoos (zo heten de meeste stopcontacten officieel) dient volgens de regels en montage instructies van de fabriekant netjes aan een vertikaal vlak bevestigd te worden in een geschikte inbouwdoos of opbouwbak.
Maar ik denk dat bij driekwart van de keukens er wel contactdozen los onder de kastjes achter de plint te vinden zijn. In praktijk is dat geen veiligheidsprobleem.
PicoBello BVquote:Op vrijdag 10 april 2026 20:43 schreef JimPansje het volgende:
[..]
Hebben ze bij mij ook zo gedaan, huurhuis , perilex ligt onder het aanrecht. Firma R…rst (met wat meer puntjes er tussen)
Niet?quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar ik denk dat bij driekwart van de keukens er wel contactdozen los onder de kastjes achter de plint te vinden zijn. In praktijk is dat geen veiligheidsprobleem.
Nee. Is zelfs de standaard tegenwoordig.quote:
Maar ook dus dat het de slangen van een vaatwasser aan het knuffelen is?quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee. Is zelfs de standaard tegenwoordig.
Lasdoos met wcd op geklikt die los onder de plint ligt. Bij een eiland heb je vaak ook niet veel keus als hij bereikbaar moet zijn.
Dat wordt wel vaak beetje uit elkaar gehouden. Maar mijn vaatwassers zitten niet in het eiland.quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:47 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Maar ook dus dat het de slangen van een vaatwasser aan het knuffelen is?
De installatie is de verantwoordelijkheid van de verhuurder; dus die uitleggen dat je dit degelijk gemonteerd wilt hebben.quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:47 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Maar ook dus dat het de slangen van een vaatwasser aan het knuffelen is?
Het punt is niet het materiaal, maar het werk. De doos op die foto is een inbouwdoos, stel je hebt een betonnenmuur, dan is 'm gewoon neerkwakken op de grond toch veel makkelijker/sneller en dus goedkoper?quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:49 schreef r_one het volgende:
[ afbeelding ]
6 eurootjes en dan daarop beknibbelen
Kun je hem niet zelf wat hoger verplaatsen als het je een onzeker gevoel geeft? Desnoods met een tyrap, of op een houten blokje ofzo.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:06 schreef Friday12 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] vaatwasser is nu dus ff niet in gebruik
En als er iets misgaat mag ik betalen zekerquote:Op zaterdag 11 april 2026 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je hem niet zelf wat hoger verplaatsen als het je een onzeker gevoel geeft? Desnoods met een tyrap, of op een houten blokje ofzo.
De doos op mijn foto is een opbouw.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Het punt is niet het materiaal, maar het werk. De doos op die foto is een inbouwdoos, stel je hebt een betonnenmuur, dan is 'm gewoon neerkwakken op de grond toch veel makkelijker/sneller en dus goedkoper?
Bijzonder. Een inbouwdoos .... IP20, hooguit.quote:Op zaterdag 11 april 2026 07:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee. Is zelfs de standaard tegenwoordig.
Bij een eiland heb je geen enkele verticale wand waar je in kunt schroeven?quote:Lasdoos met wcd op geklikt die los onder de plint ligt. Bij een eiland heb je vaak ook niet veel keus als hij bereikbaar moet zijn.
Daar zit dan toch ook een doos achter? Bovendien: bij TS is het inbouw.quote:
Nee. Geen las- of inbouwdoos. Daarom ook ... simpeler gaat het niet worden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar zit dan toch ook een doos achter?
Ja dat hebben ze er van gemaaktquote:Bovendien: bij TS is het inbouw.
Gaat meer om dat het weer half gedaan wordquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:44 schreef Black_Baron het volgende:
Begrijp niet dat je er niet even zelf een baksteen of zo onder schuift.
Maar gaat wachten op de verhuurder.
Is dit iets standaards, deze huurders mentaliteit?
Er ligt letterlijk een inbouwdoos op de grond getyft met daarom een inbouwstekker ipv gewoon ff 1x een opbouw te maken.quote:
Wat is een inbouwstekker?quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:36 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er ligt letterlijk een inbouwdoos op de grond getyft met daarom een inbouwstekker ipv gewoon ff 1x een opbouw te maken.
Zon heel mooi doosje in de muur met een plaatje erop. Ipv op de muur. Ik bedoelde inbouw stopcontact dus ipv stekkerquote:
Niet als je er bij wilt kunnen om hem makkelijk eruit te kunnen stekkeren.quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Bijzonder. Een inbouwdoos .... IP20, hooguit.
[..]
Bij een eiland heb je geen enkele verticale wand waar je in kunt schroeven?
What's in a name hequote:Op zaterdag 11 april 2026 12:41 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Zon heel mooi doosje in de muur met een plaatje erop. Ipv op de muur. Ik bedoelde inbouw stopcontact dus ipv stekker
Tja, huur hequote:Pas geleden met schilderen was zon mafkees boos geworden dat ik het plaatje er af had gehaald en dat de hele muur naar de klote was incl het plaatje. Ze hadden het blijkbaar gelijmd de vorige meer ipv gewoon voor een paar euro een nieuwe erop toen het stuk was.
Ja als je het er niet af sloopt gaat het ook niet kapot was hun reactiena veel zeiken en duidelijk gemaakt dat het er af hoort te kunnen en niet gelijmd hoort te zijn hebben ze het vervangen.
En dat gaat lastiger met opbouw, dat stekkeren?quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet als je er bij wilt kunnen om hem makkelijk eruit te kunnen stekkeren.
Her grappige was in hun eigen formulieren stond. Om een muur netje ste schilderen haal de plaatjes erafquote:
Verschil tussen theorie en praktijkquote:Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Her grappige was in hun eigen formulieren stond. Om een muur netje ste schilderen haal de plaatjes erafhelaas las ik dat ding pas na het hele gezeik anders had het wel grappig geweest
Inbouw moet in de muurquote:Op zaterdag 11 april 2026 12:36 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Er ligt letterlijk een inbouwdoos op de grond getyft met daarom een inbouwstekker ipv gewoon ff 1x een opbouw te maken.
Dat dus! Dit was mijn laatste post hier .....quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:41 schreef Friday12 het volgende:
Zon heel mooi doosje in de muur met een plaatje erop. Ipv op de muur. Ik bedoelde inbouw stopcontact dus ipv stekker
Nee ik zie nu dat ze gewoon een inbouw hadden gebruikt ipv mijn methode.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:48 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat gaat lastiger met opbouw, dat stekkeren?
(en hoe vaak moet jij er weer bij?)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |