En dat heeft iedereen daar? Net als iedereen hier verstand heeft van dijkenbouw?quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:48 schreef Cruzinats het volgende:
Afrikaners hebben trouwens een schat aan kennis wat betreft landbouw en irrigatie.
Ieder land zou moeten vechten om ze op te nemen. Hun kennis en kunde is veel geld waard.
Sommige Amerikanen hebben ook Nederlandse achternamen. En nu? Afrikaans wordt ook gesproken door sommige zwarte Zuid-Afrikanen met nul ethnische oorsprong in Nederland. Cultuur is veel breder dan taal alleen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:06 schreef TyVole het volgende:
[..]
Die gasten (Afrikaners) hebben letterlijk Nederlandse achternamen en spreken een Nederlands dialect (om het maar even te noemen). Dat er geen culturele link is is echt gelul.
Waarom vluchten die blanke afrikanen? Te arm om een hek om hun huis te zetten?quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sommige Amerikanen hebben ook Nederlandse achternamen. En nu? Afrikaans wordt ook gesproken door sommige zwarte Zuid-Afrikanen met nul ethnische oorsprong in Nederland. Cultuur is veel breder dan taal alleen.
Wat is anno 2026, de link van een gemiddelde blanke Zuid-Afrikaan met Nederland? Het antwoord is weinig tot niets. En dit is dan dus nog naast de vraag wat de rol van zulke mensen hier in de samenleving zou worden.
Hier in dus wel. Deuren dicht en selectief zijn met wat je toelaat.quote:
En uit Europa.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:14 schreef HSG het volgende:
Moeten zij weten. Ze hebben bovendien ook veel mensen uit Latijn-Amerika.
Onzin witte mannen zijn bevoorrecht.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is natuurijk geen sprake van, maar het is wel opmerkelijk dat je in Zuid-Afrika een politieke partij hebt waar men in een vol stadion slogans staat te scanderen als 'Kill the Boer'. De houding binnen bepaalde contreien richting blanke Zuid-Afrikanen lijkt op zijn minst gezegd nogal vijandelijk te zijn.
Je zou juist deze sector moeten koesteren. Nederland is zelfdestructief bezig met de landbouw op het moment. De sector wordt zo in de toekomst niet aantrekkelijk voor de nieuwe generatie en dan heb je een probleem, aangezien immigratie toch niet geremd wordt hier.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie niet wat deze groep zou toevoegen, helemaal niet de daadwerkelijke boeren. Wat gaan die in Nederland doen?
De agrarische sector ligt hier onder vuur, een aanzienlijk deel van Nederlanders wil minder boeren, niet meer. Laat ze lekker naar de VS gaan, of wellicht Canada. Misschien dat men daar wel van nut kan zijn. Uitzondering kan worden gemaakt voor hoogopgeleide Zuid-Afrikanen in specifieke sectoren.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik ben zelf ook niet tegen de agrarische sector, laat dat duidelijk zijn. Maar ik probeer wel een realistisch beeld te schetsen van de sentimenten in de Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Je zou juist deze sector moeten koesteren. Nederland is zelfdestructief bezig met de landbouw op het moment. De sector wordt zo in de toekomst niet aantrekkelijk voor de nieuwe generatie en dan heb je een probleem, aangezien immigratie toch niet geremd wordt hier.
Dit is inderdaad wel hoe velen het zien. Zelfs al zou er daadwerkelijk een genocide plaatsvinden op blanke Zuid-Afrikanen, de kans is aannemelijk dat bepaalde Westerlingen (ondanks dat men zelf ook blank is) nog glunderend zouden toekijken ook. Zo een diepe antipathie heeft men inmiddels opgebouwd jegens het idee van 'blank' (of 'wit' zoals men dan zegt) zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:42 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Onzin witte mannen zijn bevoorrecht.
Racisme richting hun bestaat niet.
Zwarte man is slachtoffer.
Groetjes pro en de rest van woke nl
De Boeren zijn maar een deel van de blanke Zuid-Afrikanen. Van de Boeren die ook daadwerkelijk boer zijn, zijn er zo'n 6000 vermoord van een stuk of 40.000. In combinatie met een grote politieke partij die kill the Boer mag scanderen van de rechters en een aantal andere partijen is dat een situatie waaruit mensen willen vluchten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is natuurijk geen sprake van, maar het is wel opmerkelijk dat je in Zuid-Afrika een politieke partij hebt waar men in een vol stadion slogans staat te scanderen als 'Kill the Boer'. De houding binnen bepaalde contreien richting blanke Zuid-Afrikanen lijkt op zijn minst gezegd nogal vijandelijk te zijn.
En ik jat de hele drogist leeg, en verstop alles onder mijn zeeuwse rokken. Als ik dan betrapt wordt, roep ik mijn broers en gooi aan het eind van de dag een cobra tegen de gevel. En als Nederland een wedstrijd wint, ga ik iedereen wakker toeteren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Maine trekt mij wel. Mooie natuur en ook veel libs die je kan ownen.
Dan loop ik door de supermarkt terwijl ik luid in het Nederlands telefoneer. Open ik een etenszaakje zodat de straat de hele dag naar zuurkool ruikt. Als iemand commentaar heeft dan sla ik hem met mijn klompen.
Ik vrees voor je dat je Maine niet kunt betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Maine trekt mij wel. Mooie natuur en ook veel libs die je kan ownen.
Dan loop ik door de supermarkt terwijl ik luid in het Nederlands telefoneer. Open ik een etenszaakje zodat de straat de hele dag naar zuurkool ruikt. Als iemand commentaar heeft dan sla ik hem met mijn klompen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |