Het kan dus wel. Je kan wel gewoon beleid maken en de vluchtelingen ontvangen die je wil opvangen. Net zoals wij in Nederland beleid maken wat kansarme asocialen aantrekt die uit de staatsruif mee willen vreten.quote:De Verenigde Staten hebben sinds oktober vorig jaar 4499 vluchtelingen opgevangen. Op drie na waren dat allemaal Afrikaners: blanke inwoners van Zuid-Afrika die voornamelijk afstammen van Nederlandse kolonisten. De overige drie vluchtelingen kwamen uit Afghanistan, zo blijkt uit halfjaarcijfers van de Amerikaanse regering.
De cijfers tonen de breuk met de immigratiecijfers uit de periode-Biden. In het laatste belastingjaar onder zijn regering (oktober 2023-oktober 2024) liet de VS nog 125.000 vluchtelingen uit 85 landen toe.
Vorig jaar januari tekende Trump een decreet dat de immigratie naar de VS tijdelijk stopzette, ook voor vluchtelingen uit oorlogsgebieden. Volgens Trump zou dat bijdragen aan de versterking van de nationale veiligheid en de openbare orde.
Een uitzondering werd gemaakt voor Afrikaners. Trump tekende een decreet waarin stond dat de VS alle hulp aan Zuid-Afrika stopzette, maar Afrikaners aanspraak kunnen maken op de vluchtelingenstatus.
Onteigeningswet
De directe aanleiding was voor Trump de onteigeningswet die in Zuid-Afrika pas was aangenomen. Daarmee wilde de Zuid-Afrikaanse regering racistisch beleid uit de apartheidstijd herstellen, toen de zwarte bevolking grond moest afstaan en op aangewezen locaties moest gaan wonen.
Tech-miljardair Elon Musk, destijds een goede vriend van Trump, noemde die wet een bedreiging voor de blanke Afrikaners. Trump was het daarmee eens en sprak van "een schokkende minachting" voor de rechten van Zuid-Afrikaanse burgers.
Hij droeg zijn ministers op om vluchtelingenprogramma's op te stellen voor "Afrikaners in Zuid-Afrika die het slachtoffer zijn van onrechtvaardige rassendiscriminatie". Zuid-Afrika maakte bezwaar tegen deze omschrijving.
Complottheorie
In mei vorig jaar bezocht de Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa het Witte Huis, waar Trump hem aanviel.
Trump beschuldigde Zuid-Afrika van het vermoorden van blanke Zuid-Afrikanen en sprak zelfs van een "blanke genocide", een complottheorie die al tientallen jaren leeft onder radicaal-rechtse groepen in Zuid-Afrika. Het zou dan met name gaan over gerichte moorden op blanke boeren. Dat is nooit door statistieken of onderzoeken bewezen.
Ramaphosa, een voormalige anti-apartheidstrijder, legde uit dat het land kampt met veel criminaliteit en dat niet enkel blanke mensen worden gedood. De meerderheid van de doden is zwart, zei hij. Trump negeerde die opmerkingen.
Maine trekt mij wel. Mooie natuur en ook veel libs die je kan ownen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:55 schreef LXIV het volgende:
Hopelijk komt er ook asiel voor blanke Europeanen straks.
Daar is natuurijk geen sprake van, maar het is wel opmerkelijk dat je in Zuid-Afrika een politieke partij hebt waar men in een vol stadion slogans staat te scanderen als 'Kill the Boer'. De houding binnen bepaalde contreien richting blanke Zuid-Afrikanen lijkt op zijn minst gezegd nogal vijandelijk te zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:49 schreef beefkeek het volgende:
Daar is een naam voor, hoe heet dat ook alweer.
Ohja, discriminatie. “Een blanke genocide” is wel een niveautje zeg.
En de hele dag sissen naar langslopende vrouwen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Maine trekt mij wel. Mooie natuur en ook veel libs die je kan ownen.
Dan loop ik door de supermarkt terwijl ik luid in het Nederlands telefoneer. Open ik een etenszaakje zodat de straat de hele dag naar zuurkool ruikt. Als iemand commentaar heeft dan sla ik hem met mijn klompen.
Daar ben ik een groot voorstander van. Maar niet op basis van huidkleur. Al die Zuid-Afrikanen hoef ik hier ook niet te zien.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef RotatoR het volgende:
Zo zou het asielbeleid hier ook moeten zijn: alleen nog bepaalde groepen op uitnodiging toelaten. Dan hou je alleen Oekraïners en een handjevol dissidenten over.
wat is daar nu mis mee?quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar ben ik een groot voorstander van. Maar niet op basis van huidkleur. Al die Zuid-Afrikanen hoef ik hier ook niet te zien.
Ik zie niet wat deze groep zou toevoegen, helemaal niet de daadwerkelijke boeren. Wat gaan die in Nederland doen?quote:
Er wonen veel Zuid-Afrikaners in onze staat, en ik kom ze overal tegen. Er is meteen een klik. We herkennen elkaars accent, en ik probeer dan vaak in het Nederlands te communiceren. Ik kan ze beter verstaan dan andersom.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:48 schreef Cruzinats het volgende:
Afrikaners hebben trouwens een schat aan kennis wat betreft landbouw en irrigatie.
Ieder land zou moeten vechten om ze op te nemen. Hun kennis en kunde is veel geld waard.
Doe dan de buren. Mooie number plates.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
Voor landbouw- en irrigatiedeskundigen zien deze mensen er wel behoorlijk tokkie uit.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:48 schreef Cruzinats het volgende:
Afrikaners hebben trouwens een schat aan kennis wat betreft landbouw en irrigatie.
Ieder land zou moeten vechten om ze op te nemen. Hun kennis en kunde is veel geld waard.
Nou breekt (ook) mijn klompquote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dan loop ik door de supermarkt terwijl ik luid in het Nederlands telefoneer. Open ik een etenszaakje zodat de straat de hele dag naar zuurkool ruikt. Als iemand commentaar heeft dan sla ik hem met mijn klompen.
Mexicanenbakker die 'weet'quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat is niet echt “opvang in de regio”
Klopt, je zou dit kunnen omschrijven als opvang in een land met een soortgelijke cultuur. Dat kunnen we ook aanhouden, dan hoeven al die mensen uit (Noord)-Afrikaanse en Midden-Oosterse landen alsnog niet naar Europa te komen, maar wordt de scope waar men kan worden opgevangen wel groter.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat is niet echt “opvang in de regio”
Dan zou het logischer zijn dat ze allemaal gezellig naar Nederland komen. Wel achteraan in de rij in Ter Apel natuurlijkquote:Op vrijdag 10 april 2026 22:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, je zou dit kunnen omschrijven als opvang in een land met een soortgelijke cultuur. Dat kunnen we ook aanhouden, dan hoeven al die mensen uit (Noord)-Afrikaanse en Midden-Oosterse landen alsnog niet naar Europa te komen, maar wordt de scope waar men kan worden opgevangen wel groter.
Nederland heeft geen culturele gelijkenissen met Zuid-Afrika. De VS wél, het zijn beide Engelstalige landen met migranten van Europese komaf.quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan zou het logischer zijn dat ze allemaal gezellig naar Nederland komen. Wel achteraan in de rij in Ter Apel natuurlijk
Het is misschien persoonlijk, maar ik heb meer gemeen met Afrikaans sprekende Zuid-Afrikanen dan met Duitsers. Laatst nog met de eigenaar van een wijnhandel gebabbeld, Zuid-Afrikaner, die meteen doorhad dat ik uit Nederland kwam. En hij zag er uit als mijn broer! Het is voor hun gemakkelijker om met Belgen in hun eigen taal te praten dan met Nederlanders, maar desondanks konden we elkaar toch begrijpen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland heeft geen culturele gelijkenissen met Zuid-Afrika. De VS wél, het zijn beide Engelstalige landen met migranten van Europese komaf.
Blanke Zuid-Afrikanen kun je ook geen Nederlanders meer noemen, de meeste stammen ook niet meer af van Nederlanders, maar een mix van West-Europese landen, waaronder Nederland.
Die gasten (Afrikaners) hebben letterlijk Nederlandse achternamen en spreken een Nederlands dialect (om het maar even te noemen). Dat er geen culturele link is is echt gelul.quote:Op vrijdag 10 april 2026 23:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederland heeft geen culturele gelijkenissen met Zuid-Afrika. De VS wél, het zijn beide Engelstalige landen met migranten van Europese komaf.
Blanke Zuid-Afrikanen kun je ook geen Nederlanders meer noemen, de meeste stammen ook niet meer af van Nederlanders, maar een mix van West-Europese landen, waaronder Nederland.
En dat heeft iedereen daar? Net als iedereen hier verstand heeft van dijkenbouw?quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:48 schreef Cruzinats het volgende:
Sommige Amerikanen hebben ook Nederlandse achternamen. En nu? Afrikaans wordt ook gesproken door sommige zwarte Zuid-Afrikanen met nul ethnische oorsprong in Nederland. Cultuur is veel breder dan taal alleen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:06 schreef TyVole het volgende:
[..]
Die gasten (Afrikaners) hebben letterlijk Nederlandse achternamen en spreken een Nederlands dialect (om het maar even te noemen). Dat er geen culturele link is is echt gelul.
Waarom vluchten die blanke afrikanen? Te arm om een hek om hun huis te zetten?quote:Op zaterdag 11 april 2026 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sommige Amerikanen hebben ook Nederlandse achternamen. En nu? Afrikaans wordt ook gesproken door sommige zwarte Zuid-Afrikanen met nul ethnische oorsprong in Nederland. Cultuur is veel breder dan taal alleen.
Wat is anno 2026, de link van een gemiddelde blanke Zuid-Afrikaan met Nederland? Het antwoord is weinig tot niets. En dit is dan dus nog naast de vraag wat de rol van zulke mensen hier in de samenleving zou worden.
Hier in dus wel. Deuren dicht en selectief zijn met wat je toelaat.quote:
En uit Europa.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:14 schreef HSG het volgende:
Moeten zij weten. Ze hebben bovendien ook veel mensen uit Latijn-Amerika.
Onzin witte mannen zijn bevoorrecht.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is natuurijk geen sprake van, maar het is wel opmerkelijk dat je in Zuid-Afrika een politieke partij hebt waar men in een vol stadion slogans staat te scanderen als 'Kill the Boer'. De houding binnen bepaalde contreien richting blanke Zuid-Afrikanen lijkt op zijn minst gezegd nogal vijandelijk te zijn.
Je zou juist deze sector moeten koesteren. Nederland is zelfdestructief bezig met de landbouw op het moment. De sector wordt zo in de toekomst niet aantrekkelijk voor de nieuwe generatie en dan heb je een probleem, aangezien immigratie toch niet geremd wordt hier.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie niet wat deze groep zou toevoegen, helemaal niet de daadwerkelijke boeren. Wat gaan die in Nederland doen?
De agrarische sector ligt hier onder vuur, een aanzienlijk deel van Nederlanders wil minder boeren, niet meer. Laat ze lekker naar de VS gaan, of wellicht Canada. Misschien dat men daar wel van nut kan zijn. Uitzondering kan worden gemaakt voor hoogopgeleide Zuid-Afrikanen in specifieke sectoren.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik ben zelf ook niet tegen de agrarische sector, laat dat duidelijk zijn. Maar ik probeer wel een realistisch beeld te schetsen van de sentimenten in de Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Je zou juist deze sector moeten koesteren. Nederland is zelfdestructief bezig met de landbouw op het moment. De sector wordt zo in de toekomst niet aantrekkelijk voor de nieuwe generatie en dan heb je een probleem, aangezien immigratie toch niet geremd wordt hier.
Dit is inderdaad wel hoe velen het zien. Zelfs al zou er daadwerkelijk een genocide plaatsvinden op blanke Zuid-Afrikanen, de kans is aannemelijk dat bepaalde Westerlingen (ondanks dat men zelf ook blank is) nog glunderend zouden toekijken ook. Zo een diepe antipathie heeft men inmiddels opgebouwd jegens het idee van 'blank' (of 'wit' zoals men dan zegt) zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:42 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Onzin witte mannen zijn bevoorrecht.
Racisme richting hun bestaat niet.
Zwarte man is slachtoffer.
Groetjes pro en de rest van woke nl
De Boeren zijn maar een deel van de blanke Zuid-Afrikanen. Van de Boeren die ook daadwerkelijk boer zijn, zijn er zo'n 6000 vermoord van een stuk of 40.000. In combinatie met een grote politieke partij die kill the Boer mag scanderen van de rechters en een aantal andere partijen is dat een situatie waaruit mensen willen vluchten.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is natuurijk geen sprake van, maar het is wel opmerkelijk dat je in Zuid-Afrika een politieke partij hebt waar men in een vol stadion slogans staat te scanderen als 'Kill the Boer'. De houding binnen bepaalde contreien richting blanke Zuid-Afrikanen lijkt op zijn minst gezegd nogal vijandelijk te zijn.
En ik jat de hele drogist leeg, en verstop alles onder mijn zeeuwse rokken. Als ik dan betrapt wordt, roep ik mijn broers en gooi aan het eind van de dag een cobra tegen de gevel. En als Nederland een wedstrijd wint, ga ik iedereen wakker toeteren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik vrees voor je dat je Maine niet kunt betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |