quote:
Op vrijdag 10 april 2026 16:02 schreef Jordy-B het volgende:Ik begrijp niet helemaal wat je beweegreden is om voor een tien jaar (!) oude iMac te gaan als je altijd met Windows gewerkt hebt.
Je kunt ook kijken naar een mini-pc. Die kan je veelal achter je beeldscherm hangen.
Omdat ik in de toekomst misschien wel helemaal naar macOS wil switchen. Ik game amper meer, dus daarvoor hoef ik niet voor op Windows te blijven. Een mac mini spreekt mij wel aan, maar daarvoor zou ik eerst even het water willen testen alvorens ¤700 af te tikken voor een nieuwe computer. Ik heb ook al jaren een
iPhone, dus dan is die synchronisatie ook mooi meegenomen.
Voor nu is het puur een PC voor er bij. In die prijsrange (¤200 max) koop je mini-pc met vaak 8GB ram en dat is met windows en firefox niet te doen meer, dan liever macos en safari. Dan zou ik tevens ook nog een beelscherm, muis en toetsenbord moeten kopen.
Mijn vraag is dus of dat een beetje te doen is; een imac van circa 2015 met een omweg updaten naar een recente macOS. Ik lees dat het kan, maar eigenlijk nergens ervaringen.
Enfin snap ik natuurlijk wel dat support voor
intel CPUs over een paar jaar wel zal verdwijnen nu
Apple haar eigen chipset maakt.
Edit: ik vind het ook gewoon mooie dingen. Ik heb nu een hele setup op de keukentafel en het neemt veel ruimte in en is geen gezicht. Een iMac ziet er daarentegen wel slick uit.