abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220545481
In de zomer is het voor veel mensen afzien in huis door de hitte. Niet iedereen kan een airco betalen - wat het milieu zou ook niet leuk vinden.

Met de steeds warmer wordende zomers en de hitte records komen er vast weer dagen aan dat het huis wel op een steenoven lijkt.

Nu denk ik dan: Haakjes in de muur en doek ervoor. Liefst met een afstand van 15 cm van het huis af.
Dan komt die zon toch simpelweg niet meer op de muur om het huis op te warmen?

Vooral muren die op de zon staan de hele dag, gooi daar maar een grijs-wit doek voor.

Kan zomaar een paar graden uitmaken wat het veel draaglijker maakt voor ouderen of andere thuiszitters die anders de hele dag zitten te bakken. En wat te denken vn net even 3 graden koeler in de nacht voor het slapen?

Wanneer gaat de staat dit uitdelen?
pi_220545536
Waarom moet de staat (sowieso een rare, je zou eerder de gemeente verwachten) dit uitdelen? Volgens mij is het draaglijk houden van een woning een taak van de huiseigenaar, bij een koophuis dus de bewoner zelf en bij een huurhuis de verhuurder.

En ja, ouderwetse zonneschermen helpen al een heel eind.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220548075
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:08 schreef Invisibli het volgende:
Niet iedereen kan een airco betalen - wat het milieu zou ook niet leuk vinden.
Naar verluid kan wel iedereen een kachel betalen.

Een airco maakt gelijktijdig met zonnepanelen overuren dus als de airco alleen overdag op heel zonnige dagen draait dan kan je slecht spreken van een belasting voor het milieu omdat er dan toch stroom te veel is. Wel is het dan zaak de airco tegen de avondspits van het stroomverbruik weer uit te zetten. Dus overdag het huis dusdanig structureel koel houden dat het in de avond niet binnen no time weer opwarmt.

Verder kan door die airco als verwarming in te zetten ook in de rest van het jaar heel veel CO2 uitstoot vermeden worden.

Tja, als het klimaat veranderd moeten de eisen aan de woning ook veranderen. Als het getij verloopt verzet men de bakens is mij lang geleden al geleerd.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')