Zondag is het weer zover. Wellicht de mooiste sportdag van het jaar. Te beginnen met de marathon in Rotterdam.quote:Voor de 45e editie zijn de parcoursen van de NN Marathon Rotterdam voorzien van een update. Door de werkzaamheden op Hofplein zal komende editie de finish eerder op de Coolsingel liggen, namelijk ter hoogte van WTC. Daarnaast zijn er enkele aanpassingen gedaan aan het marathonparcours.
Nieuwe finishlocatie bij WTC
De 45e editie krijgt dit jaar een vernieuwde finishlocatie op de bruisende Coolsingel. Waar de NN Marathon Rotterdam de afgelopen jaren op de Coolsingel ter hoogte van Stadhuis finishte, zal de finish van alle onderdelen dit jaar als gevolg van de werkzaamheden op Hofplein iets eerder op de Coolsingel liggen. De finishlijn wordt getrokken bij Beursplein, ter hoogte van WTC. De vele supporters op de tribunes zorgen ervoor dat de sfeer bij de finish ook dit jaar onvergetelijk wordt!
Aanpassingen parcours marathonafstand
Voor de marathonlopers zullen er naast de wijziging van de finishlocatie nog twee veranderingen zijn in het parcours op Zuid. De eerste aanpassing ervaren de deelnemers al direct in het eerste kwart: lopers zullen tussen kilometer 7 en 11 opnieuw richting De Kuip lopen. Voor De Kuip wordt de sfeer extra versterkt wanneer de lopers via een ruime bocht weer richting het vertrouwde parcours gaan.
Ook bij Oldegaarde kan het publiek de lopers tweemaal aanmoedigen rond het 20-kilometerpunt. De lus rondom het Zuiderpark, met vaak minder publiek, is vervangen door een dubbele passage over Oldegaarde.
De rest van het parcours is identiek aan afgelopen editie. Op Noord blijven we rondom de Kralingse Plas lopen met vele cheering zones en publiek langs de route.
“We hebben een mooi en snel parcours waar deelnemers straks echt van gaan genieten,” zegt Michel Butter, Sportief Manager van de NN Marathon Rotterdam. “Als marathonloper stond ik er vroeger eigenlijk nooit zo bij stil hoeveel werk daarin gaat zitten. Het is mooi om te zien hoe het team en de Gemeente hier samen hun schouders onder hebben gezet.”
Ik sla dit jaar ook over.quote:Op vrijdag 10 april 2026 07:50 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ga ‘m dit jaar niet lopen boys. Wie nog meer niet?
Waar dan? Ik zie op alle zenders wat anders, ook in Nederland nergens, regionaal alleen radio...quote:
In NL gewoon NPO1.quote:Op zondag 12 april 2026 09:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar dan? Ik zie op alle zenders wat anders, ook in Nederland nergens, regionaal alleen radio...
Verdorie, op de site staat starten vanaf 09.15u dus ik dacht dat de toppers om 09.15u zouden starten, maar dat is dus straks pas...vandaar dat er nog niks te zien isquote:
Ja, de toppers lopen de marathon en niet de 10km. Goedemorgenquote:Op zondag 12 april 2026 09:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verdorie, op de site staat starten vanaf 09.15u dus ik dacht dat de toppers om 09.15u zouden starten, maar dat is dus straks pas...vandaar dat er nog niks te zien is
Doet die vandaag mee?quote:
Meer gezien de berichten hierbovenquote:
Ik ga in mei voor een marathon.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GEBLONDEERDquote:Op zaterdag 11 april 2026 13:54 schreef Pino112 het volgende:
Geen zin in hele tijd de stewardessaandachtsact van tokkie Mikkie
Announce Hassan als commentator.quote:Op zondag 12 april 2026 10:56 schreef Felagund het volgende:
Anne Luijten is wel fijn als commentator.
Dat deed Deriba dus ook, vlak voordat hij moest lossen.quote:Op zondag 12 april 2026 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Abdi ook, kijkt steeds op zijn horloge.
Dat was nog frappanter ja.quote:
Sporza in mineur.quote:Op zondag 12 april 2026 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach ach ach ach ach
Belgie in rouw
en van Aert gaat weer 4de wordenquote:Op zondag 12 april 2026 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach ach ach ach ach
Belgie in rouw
Erasmusbrug!quote:
Hij leek nog wel even door te kunnen gaan.quote:Op zondag 12 april 2026 12:09 schreef Max23 het volgende:
Tesfu mooi als 7e geëindigd in een PR en de NL titel
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |