Nou, als je even de geschiedenis er bij haalt, Nederland is aardig ongeschonden door WW1 gerold, er waren wat protesten van lui die al die Belgische vluchtelingen zat waren, maar verder verdienden we er aardig aan. WW2 is net iets anders, daar waren 'we' even niet op berekend.quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als landen niet doen wat je wilt, moet je ze harder schoppen. Die macht opgeven voor de goede vrede is wel het stomste dat je kunt doen. Als je een heel groot land met een heel groot leger bent, natuurlijk. Anders moet je net zoals Rutte in hun hol proberen te kruipen om te voorkomen dat ze een flink deel van je bevolking afmaken tot je je over geeft.
De wereld is geen democratie, de wereld is ook niet eerlijk wat dat betreft. Maar ik hoop voor je dat je daar niet nu pas achter bent gekomen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als landen niet doen wat je wilt, moet je ze harder schoppen. Die macht opgeven voor de goede vrede is wel het stomste dat je kunt doen. Als je een heel groot land met een heel groot leger bent, natuurlijk. Anders moet je net zoals Rutte in hun hol proberen te kruipen om te voorkomen dat ze een flink deel van je bevolking afmaken tot je je over geeft.
Niet geheel juist, we waren er wel op berekend en we wisten ook dat we niet bij machte waren om het Duitse leger te stoppen. Het enige leger dat dat wel zou kunnen was die van Frankrijk, maar die durfden niet te vechten en bleven zich maar terugtrekken tot ze overal ingesloten waren en moest zich toen overgeven.quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, als je even de geschiedenis er bij haalt, Nederland is aardig ongeschonden door WW1 gerold, er waren wat protesten van lui die al die Belgische vluchtelingen zat waren, maar verder verdienden we er aardig aan. WW2 is net iets anders, daar waren 'we' even niet op berekend.
Oh, dan heb ik de verkeerde geschiedenisboeken gelezen. Heb je het nu over WW1 of WW2?quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Niet geheel juist, we waren er wel op berekend en we wisten ook dat we niet bij machte waren om het Duitse leger te stoppen. Het enige leger dat dat wel zou kunnen was die van Frankrijk, maar die durfden niet te vechten en bleven zich maar terugtrekken tot ze overal ingesloten waren en moest zich toen overgeven.
[ afbeelding ]
'slingert Mike youtube live maar weer eens aan'quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Trump zou om 6:00 pm ET toch weer een persco geven? Is hij weer te laat?
omdat we neutraal waren erin toch? WW1quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, als je even de geschiedenis er bij haalt, Nederland is aardig ongeschonden door WW1 gerold, er waren wat protesten van lui die al die Belgische vluchtelingen zat waren, maar verder verdienden we er aardig aan. WW2 is net iets anders, daar waren 'we' even niet op berekend.
tis een beetje risico die filmpjes kijken, want ik krijg ze ook op YouTube. en hoewel ik het onwijs eens met ze ben dat ze tegen trump zijn.quote:
oke maar wat hij zegt is wel een beetje hoe ik ook denk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:43 schreef Firuze60 het volgende:
Geen filmpjes, Kree, rechtstreeks zenden.
Even member worden en je kunt daar meelullen in de chat..quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:50 schreef kree het volgende:
[..]
oke maar wat hij zegt is wel een beetje hoe ik ook denk.
denk kan die man het beter onder woorden brengen als ik kan.
maar het is toch gewoon allemaal wel raar allemaal?
nat geen zin in, maar had deze wel. en goed weet ook wel is maar deeltje die hier ff op stemt.quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Even member worden en je kunt daar meelullen in de chat..
En VS daarmee (1941) in oorlog kwam met Japan... dat een pact had met Duitsland & Italië en USA dus daarmee ook in oorlog kwam. Het Duitse pact (1940) was bedoeld om de VS buiten de oorlog proberen te houden.quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:35 schreef kree het volgende:
ik ontken niet dat de amerikanen hebben geholpen he en alle andere landen toen? Maar vergeet niet USA bemoeide zich er pas mee nadat Pearl Harbor was aangevallen?
exact er zit dus allemaal veel meer achter, toen al. en nu ook en alles er tussen in.quote:Op vrijdag 10 april 2026 01:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
En VS daarmee (1941) in oorlog kwam met Japan... dat een pact had met Duitsland & Italië en USA dus daarmee ook in kwam. Het Duitse pact (1940) was bedoeld om de VS buiten de oorlog proberen te houden.
Kortom, fwiw, USA hielp Europa niet zozeer omdat zij in oorlog was maar idd omdat Japan de VS aanviel.
Wat difuus is, dat de VS; Engeland materieel hielp middels de "LendLease" die het haar mogelijk maakte om zonder haar (VS) neutraliteit te schenden, defensiematerieel te mogen verkopen. Een beetje dus wat EU nu doet met/voor Oekraïne.
ben een beetje epstein moe wel eigenlijk...... denk belangrijkere zaken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 01:33 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind de verklaring van Melania Trump over de Epstein-files best wel zielig.
En de reden voor Japan - in een soort van alles of niets gok - om de VS onverhoeds aan te vallen, omdat zij door de VS ingrijpen geen olie meer kreeg. Geschiedenis is als de koe in trage strontkont analyseren, dat nu een stuk sneller mogelijk is.quote:Op vrijdag 10 april 2026 01:27 schreef kree het volgende:
[..]
exact er zit dus allemaal veel meer achter, toen al. en nu ook en alles er tussen in.
dat zeggen de kritische uit Amerika wel dus.quote:Op vrijdag 10 april 2026 01:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
En de reden voor Japan - in een soort van alles of niets gok - om de VS onverhoeds aan te vallen, omdat zij door de VS ingrijpen geen olie meer kreeg. Geschiedenis is als de koe in trage strontkont analyseren, dat nu een stuk sneller mogelijk is.
Benieuwd wat de zo ja, de Melanie strategie hier is.... of Trump heeft ook in de echt alle controle verloren.
Ga bijna denken dat Epstein nu balletje-balletje moet afleiden van Iran dat bedoeld was om af te leiden van Epstein.
Hey mss moeten we USA binnen vallen omdat we het niet eens zijn met een president van een land?quote:Op vrijdag 10 april 2026 01:45 schreef kree het volgende:
[..]
dat zeggen de kritische uit Amerika wel dus.
Goed ik denk sowieso en dacht ik vanaf het begin, dat die man niet geschikt was als president. Maar voor nu ben ik voor alles voor wat er maar is als reden om hem gedwongen te laten afzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |