abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220544885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als landen niet doen wat je wilt, moet je ze harder schoppen. Die macht opgeven voor de goede vrede is wel het stomste dat je kunt doen. Als je een heel groot land met een heel groot leger bent, natuurlijk. Anders moet je net zoals Rutte in hun hol proberen te kruipen om te voorkomen dat ze een flink deel van je bevolking afmaken tot je je over geeft.
Nou, als je even de geschiedenis er bij haalt, Nederland is aardig ongeschonden door WW1 gerold, er waren wat protesten van lui die al die Belgische vluchtelingen zat waren, maar verder verdienden we er aardig aan. WW2 is net iets anders, daar waren 'we' even niet op berekend.
pi_220544886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als landen niet doen wat je wilt, moet je ze harder schoppen. Die macht opgeven voor de goede vrede is wel het stomste dat je kunt doen. Als je een heel groot land met een heel groot leger bent, natuurlijk. Anders moet je net zoals Rutte in hun hol proberen te kruipen om te voorkomen dat ze een flink deel van je bevolking afmaken tot je je over geeft.
De wereld is geen democratie, de wereld is ook niet eerlijk wat dat betreft. Maar ik hoop voor je dat je daar niet nu pas achter bent gekomen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220544902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, als je even de geschiedenis er bij haalt, Nederland is aardig ongeschonden door WW1 gerold, er waren wat protesten van lui die al die Belgische vluchtelingen zat waren, maar verder verdienden we er aardig aan. WW2 is net iets anders, daar waren 'we' even niet op berekend.
Niet geheel juist, we waren er wel op berekend en we wisten ook dat we niet bij machte waren om het Duitse leger te stoppen. Het enige leger dat dat wel zou kunnen was die van Frankrijk, maar die durfden niet te vechten en bleven zich maar terugtrekken tot ze overal ingesloten waren en moest zich toen overgeven.

Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_220544904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Niet geheel juist, we waren er wel op berekend en we wisten ook dat we niet bij machte waren om het Duitse leger te stoppen. Het enige leger dat dat wel zou kunnen was die van Frankrijk, maar die durfden niet te vechten en bleven zich maar terugtrekken tot ze overal ingesloten waren en moest zich toen overgeven.

[ afbeelding ]
Oh, dan heb ik de verkeerde geschiedenisboeken gelezen. Heb je het nu over WW1 of WW2?
  vrijdag 10 april 2026 @ 00:31:50 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220544915
Trump zou om 6:00 pm ET toch weer een persco geven? Is hij weer te laat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220544921
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Trump zou om 6:00 pm ET toch weer een persco geven? Is hij weer te laat?
'slingert Mike youtube live maar weer eens aan'
pi_220544926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
omdat we neutraal waren erin toch? WW1

dat was de hele reden en zouden we nu nog moeten zijn, soort van Zwitserland enzo.

ik ontken niet dat de amerikanen hebben geholpen he en alle andere landen toen? Maar vergeet niet USA bemoeide zich er pas mee nadat Pearl Harbor was aangevallen?

Ook niet echt uit eigen initiatief dus.

En goed daaruit is de NAVO ontstaan waarin landen elkaar beloofden dat als er eentje aangevallen werd, we met zijn allen tegen over de Andre staan, dat is het doel.

het doel wat Trump met alle macht probeert onder druk te zetten door ons te dwingen met zijn oorlog mee te doen die de EU niet eens wilde.

Nou fuck dat.

Kan iemand me vertellen die het hier wel mee eens is en waarom dan?
het is ten grabbel gooien wat hij doet wat allemaal bereikt is na WW2 en hij doet zijn eigen volk er niet eer aan die gevochten hebben hiervoor.
Do what you love, love what you do!
pi_220544937
quote:
tis een beetje risico die filmpjes kijken, want ik krijg ze ook op YouTube. en hoewel ik het onwijs eens met ze ben dat ze tegen trump zijn.

Ook daarin is het maar de vraag wat de waarheid is he? Echt onafhankelijk is het ook niet.

Hoewel ik vind het wel goed dat er beetje tegenstem is.
pi_220544943
pi_220544951
Geen filmpjes, Kree, rechtstreeks zenden.
pi_220544967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:43 schreef Firuze60 het volgende:
Geen filmpjes, Kree, rechtstreeks zenden.
oke maar wat hij zegt is wel een beetje hoe ik ook denk.
denk kan die man het beter onder woorden brengen als ik kan.

maar het is toch gewoon allemaal wel raar allemaal?
pi_220544978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:50 schreef kree het volgende:

[..]
oke maar wat hij zegt is wel een beetje hoe ik ook denk.
denk kan die man het beter onder woorden brengen als ik kan.

maar het is toch gewoon allemaal wel raar allemaal?
Even member worden en je kunt daar meelullen in de chat.. _O-
pi_220544982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Even member worden en je kunt daar meelullen in de chat.. _O-
nat geen zin in, maar had deze wel. en goed weet ook wel is maar deeltje die hier ff op stemt.

maar denk het zegt al genoeg

POLL
  vrijdag 10 april 2026 @ 01:26:12 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220545021
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:35 schreef kree het volgende:
ik ontken niet dat de amerikanen hebben geholpen he en alle andere landen toen? Maar vergeet niet USA bemoeide zich er pas mee nadat Pearl Harbor was aangevallen?
En VS daarmee (1941) in oorlog kwam met Japan... dat een pact had met Duitsland & Italië en USA dus daarmee ook in oorlog kwam. Het Duitse pact (1940) was bedoeld om de VS buiten de oorlog proberen te houden.

Kortom, fwiw, USA hielp Europa idd niet zozeer omdat zij in oorlog was maar idd omdat Japan de VS aanviel.
Wat difuus is, dat de VS; Engeland materieel hielp middels de "LendLease" die het haar mogelijk maakte om zonder haar (VS) neutraliteit te schenden, defensiematerieel te mogen verkopen. Een beetje dus wat EU nu doet met/voor Oekraïne.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220545022
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 01:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
En VS daarmee (1941) in oorlog kwam met Japan... dat een pact had met Duitsland & Italië en USA dus daarmee ook in kwam. Het Duitse pact (1940) was bedoeld om de VS buiten de oorlog proberen te houden.

Kortom, fwiw, USA hielp Europa niet zozeer omdat zij in oorlog was maar idd omdat Japan de VS aanviel.
Wat difuus is, dat de VS; Engeland materieel hielp middels de "LendLease" die het haar mogelijk maakte om zonder haar (VS) neutraliteit te schenden, defensiematerieel te mogen verkopen. Een beetje dus wat EU nu doet met/voor Oekraïne.
exact er zit dus allemaal veel meer achter, toen al. en nu ook en alles er tussen in.
pi_220545023
Trump en Netanyahu hebben wel een GROOT probleem nu.

Ze hebben in het najaar allebei nationale verkiezingen. Bij Trump wordt hij bij een oorlog alleen maar impopulairder, bij Netanyahu wordt hij bij een oorlog alleen maar populairder.

Dat gaat vroeg of laat crashen, zo niet met elkaar als dan in hun eigen kabinet met de extremisten die daar rondlopen. Als een Thiel (eigenaar Palantir dat gebruikt wordt voor oorlogsmisdaden) of Ben Gvir (wilt heel de Westbank etnisch schoonmaken) het bont gaat maken, is de drama compleet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ambtenaar030 op 10-04-2026 01:41:48 ]
pi_220545026
Nu is het zo Oekraïne is geen lid van de EU en was het ook niet voor dit hele drama, dus daar valt ook nog wel wat over te zeggen?

het is aan de EU grenzen, oke. daarom alle drama.
Maar goed dat land opzich was niet voor niks nog geen lid van de EU en dat heeft ook oorzaken die nu niet meer zo in de aandacht staan?
pi_220545028
Ik vind de verklaring van Melania Trump over de Epstein-files best wel zielig.
pi_220545030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 01:33 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind de verklaring van Melania Trump over de Epstein-files best wel zielig.
ben een beetje epstein moe wel eigenlijk...... denk belangrijkere zaken.

Tis hetzelfde als Clinton die zijn cigar ff heeft laten roken door die stagiaire.
lekker boeie.
pi_220545033
'It's not clear why Melania spokes today' haha
pi_220545035
je weet de waarheid komt er toch nooit helemaal uit.
Ben er trouwens van overtuigd dat het een hypocriet club met rijke mensen is geweest die vast dingen hebben gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen.

maar oke wat hebben we er nu aan, het beste is trump zsm weg daar als president. En als dat via epstein dossier moet ook best.

maar usa zelf zou hier al wat meer mening over moeten hebben. en het congres.
maarja daar zitten alle rijke pikken in die belang bij elkaar hebben en dat is het hele probleem van het systeem in de usa.
  vrijdag 10 april 2026 @ 01:42:25 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220545040
quote:
84s.gif Op vrijdag 10 april 2026 01:27 schreef kree het volgende:

[..]
exact er zit dus allemaal veel meer achter, toen al. en nu ook en alles er tussen in.
En de reden voor Japan - in een soort van alles of niets gok - om de VS onverhoeds aan te vallen, omdat zij door de VS ingrijpen geen olie meer kreeg. Geschiedenis is als de koe in trage strontkont analyseren, dat nu een stuk sneller mogelijk is.

Benieuwd wat de zo ja, de Melanie strategie hier is.... of Trump heeft ook in de echt alle controle verloren.
Ga bijna denken dat Epstein nu balletje-balletje moet afleiden van Iran dat bedoeld was om af te leiden van Epstein.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220545044
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 01:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
En de reden voor Japan - in een soort van alles of niets gok - om de VS onverhoeds aan te vallen, omdat zij door de VS ingrijpen geen olie meer kreeg. Geschiedenis is als de koe in trage strontkont analyseren, dat nu een stuk sneller mogelijk is.

Benieuwd wat de zo ja, de Melanie strategie hier is.... of Trump heeft ook in de echt alle controle verloren.
Ga bijna denken dat Epstein nu balletje-balletje moet afleiden van Iran dat bedoeld was om af te leiden van Epstein.
dat zeggen de kritische uit Amerika wel dus.

Goed ik denk sowieso en dacht ik vanaf het begin, dat die man niet geschikt was als president. Maar voor nu ben ik voor alles voor wat er maar is als reden om hem gedwongen te laten afzetten.
pi_220545046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 01:45 schreef kree het volgende:

[..]
dat zeggen de kritische uit Amerika wel dus.

Goed ik denk sowieso en dacht ik vanaf het begin, dat die man niet geschikt was als president. Maar voor nu ben ik voor alles voor wat er maar is als reden om hem gedwongen te laten afzetten.
Hey mss moeten we USA binnen vallen omdat we het niet eens zijn met een president van een land?

best goed idee toch? (geleerd van USA zelf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')