abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220525913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo veel goedkoper is Duitsland niet qua boodschappen. Tenzij je veel rookt en veel drinkt.
ah, oke, ik zal het even tegen mijn vrouw zeggen, die doet de boodschappen hier al zo'n 12 jaar elke week, en maakt ook elke week de vergelijking, dat ze zich dat inbeeldt, en dan kan ze gewoon hier om de hoek naar de Jumbo gaan. Dat scheelt weer.
pi_220525929
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
ah, oke, ik zal het even tegen mijn vrouw zeggen, die doet de boodschappen hier al zo'n 12 jaar elke week, en maakt ook elke week de vergelijking, dat ze zich dat inbeeldt, en dan kan ze gewoon hier om de hoek naar de Jumbo gaan. Dat scheelt weer.
Je moet sowieso niet naar De Jumbo gaan, die mokerduur ook naar Nederlandse standaarden.
blablablabla
pi_220525971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Je moet sowieso niet naar De Jumbo gaan, die mokerduur ook naar Nederlandse standaarden.
Ja, die is hier om de hoek. 2km verderop hebben we de Nederlandse Lidl, Aldi, Albert Heijn en de Plus. En nog stééds gaat ze naar Duitsland.

Ik denk zomaar dat ze weet wat ze doet. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. :P
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:58:58 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220525982
Als je je hand wilt ophouden bij de staat moet je de volgende keer maar links stemmen TS.
pi_220526066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, die is hier om de hoek. 2km verderop hebben we de Nederlandse Lidl, Aldi, Albert Heijn en de Plus. En nog stééds gaat ze naar Duitsland.

Ik denk zomaar dat ze weet wat ze doet. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. :P
Het scheelt nogal wat je koopt. Jouw vrouw koopt misschien veel A-merken die daar goedkoper zijn. Het is niet zo dat alles daar qua boodschappen goedkoper is, sommige dingen zijn zelf duurder.
blablablabla
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:03:02 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220526100
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Gewoon naar de Turkse slagerGOD, doet veel meer voor je portemonnee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:11:31 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220526211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:41 schreef Caland het volgende:

[..]
In een overwegend treurige ambiance.

Er zitten ook alleen maar het type Nederlanders dat vooral veel voor weinig wil, waaronder veel boomers.
Boeit mij die ambiance nou, als ik echt top uit eten wil besteed ik daar sowieso wel geld aan en ga ik naar een echte topzaak.

In Nederland heb je vaak en geen ambiance (en slechte service) en betaal je ook nog eens dik voor middelmatig eten.
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:20:13 #33
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220526278
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zeg je goed. Op alle fronten, Duitsland holt namelijk op bepaalde vlakken gigantisch hard achteruit, veel harder dan Nederland dat doet.

Zie alleen al de wildgroei van AfD aldaar.
Ben ik best bereid op de koop toe te nemen voor betaalbaar vervoer, drank, rookwaar en eten. Hier hebben we de VVD en daar word ik ook niet erg vrolijk van eerlijk gezegd.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:25:38 #34
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220526336
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Boeit mij die ambiance nou, als ik echt top uit eten wil besteed ik daar sowieso wel geld aan en ga ik naar een echte topzaak.

In Nederland heb je vaak en geen ambiance (en slechte service) en betaal je ook nog eens dik voor middelmatig eten.
Goedkope vreetschuren genoeg in Nederland voor smaakloos volk, wat dat betreft niet zo’n verschil met die overrated schnitzelhuizen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:26:50 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220526348
Hier zouden ze het eerder verhogen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220527107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Het hele grensgebied zo ongeveer is van het niveau Heerlen.

Ik rij hier 4 kilometer de grens over en het lijkt net alsof je 20 jaar terug bent in de tijd, mensen zijn ook allemaal mokertjelelijk. Wel prima voor de alcohol en drogisterijspullen uiteraard.
lol, ja, die Duitse steden hier in het Ruhrgebied is net alsof je het Oostblok anno 1983 binnen rijdt. Venlo is al niet de mooiste stad maar in vergelijking met Krefeld, Duisburg of Mönchengladbach een half uurtje verderop is Venlo niveau Florence.

_O-
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  dinsdag 7 april 2026 @ 17:06:08 #37
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220527168
Nederland doet altijd alles na wat het buitenland doet, tot in het achterlijke toe.
Behalve als het betekent dat de belasting omlaag moet.
pi_220527197
Als de vluchtelingen maar warmpjes zitten!!
-XOXO-
pi_220527201
Kabinet Jetten tornt liever aan de AOW en deelt liever miljarden uit aan asielopvang en een corrupt Sovietland.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220527214
quote:

[..]
Dat zeg je goed. Op alle fronten, Duitsland holt namelijk op bepaalde vlakken gigantisch hard achteruit, veel harder dan Nederland dat doet.

quote:

[..]

Mwahhh Twitter doet zijn werk daar. Tijd dat dit propaganda kanaal verboden wordt. Heb ook niemand meer zien klagen over RT.
pi_220527229
Al die mensen hier die blij zijn :')

Dit is een minimale verandering. Als de oorlog zo blijft dan heb je straks tekorten, leuk maar dan is er dus te weinig aanbod en krijg je prijzen als in wat de gek ervoor wilt betalen. Vergelijkbaar met de huizenmarkt.

Dit is alsof Nederland de overdrachtsbelasting intrekt en mensen dan denken dat een huis dan betaalbaar gaat zijn :')
pi_220527273
Duitsland heeft al geen cent meer te makken, maar dit is wel weer schattig voor de bühne. Alsof iemand er een komkommer meer door gaat eten.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 17:21:31 #43
236264 crew  capricia
pi_220527284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:20 schreef nostra het volgende:
Duitsland heeft al geen cent meer te makken, maar dit is wel weer schattig voor de bühne. Alsof iemand er een komkommer meer door gaat eten.
Ja, Nederlanders. :+

Al waren die komkommers daar heul niet goedkoop.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 22:10:12 #44
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220529831
Ik vind alles wat van pure noodzaak is en belang (de basis) 0 procent btw

Zoals water, groenten en fruit, melk, eieren, vlees, vis.

Snoep, taarten, 30% btw
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220529950
Nog meer voordelen! :Y

Ik tank normaal euro95 maar nu voor zelfs lagere prijzen euro98 in Duitsland :+

Dus nu maar even wat vaker voor de boodschappen die kant op! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')