abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220521951
Ik heb gewerkt bij een goededoelen organisatie, vond hun acties om geld te krijgen niet al te geweldig.

Maar nu kom ik iets tegen wat ik echt schrijnend vind.

Ze vragen je om een petitie te tekenen. Dat wil ik best wel doen. Ging ik ook doen tot dat ik bovenstaande te zien kreeg.

Ja ik wil meisjes helpen. Maar dat betekent blijkbaar niet de petitie ondertekenen maar geld over te maken.
Dan komt "Nee ik wil niet helpen". Leuk, ik wil doen wat ze in eerste instantie vroegen, het ondertekenen maar als ik geen geld overmaak dan wil ik niet helpen.

En dan nog een poging om geld te krijgen en op je gevoel in te spelen. Kies je "Nee" dan kan je eindelijk ondertekenen nadat je er 2 keer op gewezen bent dat je eigenlijk niet echt wil helpen, met geld.

En ja ik begrijp dat geld nodig is voor hen. Maar vind het smerig om te doen alsof het om een petitie gaat terwijl je eigenlijk mensen via een schuldgevoel wil laten doneren

Wat vinden jullie?
  maandag 6 april 2026 @ 21:40:10 #2
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_220521972
Verachtelijke manipulatie inderdaad :r
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_220522222
De directeur van Amref, Danny Dubbeldeman, kreeg (ik laat even in het midden of ze het ook verdiende) in 2023 een salaris van ¤ 126.980. Dat salaris moet natuurlijk ergens van betaald worden.

In een reactie op de opiniesite Joop brengt ze het op deze manier:
quote:
Over de salariskosten: we zijn een professionele organisatie met een serieuze verantwoordelijkheid, en we hebben daarom professionals in dienst. Ik heb een goed inkomen, namelijk 122.000 euro bruto, maar dat is aardig wat minder dan ik in mijn oorspronkelijke sector had kunnen verdienen en onder de Goede Doelen Nederland norm.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)het-publiek-verloren

Dat opiniestuk is van haar, maar ze geeft onder het artikel ook nog een reactie en daarin staat dit citaat.

Wat betreft haar salars probeert ze het dus zo te presenteren alsof ze eigenlijk een offer brengt door voor dit salaris te gaan werken.
pi_220522499
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:34 schreef Masberum het volgende:
Ik heb gewerkt bij een goededoelen organisatie, vond hun acties om geld te krijgen niet al te geweldig.
Wat vond je er niet al te geweldig aan?
pi_220522529
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 23:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat vond je er niet al te geweldig aan?
Het bedelen vooral. Inspelen op emoties. de telemarketing ook, het is toegestaan maar ik ben daar ook geen fan van. Zo vast nog wel 2 meer dingen als ik er wat meer over na zou denken
pi_220522540
Soms kom je op straat ook wel eens mensen tegen die donateurs werven voor goede doelen. Die kunnen net zo opdringerig zijn als die krantenverkopers en die mensen die je een energiecontract willen aansmeren.
pi_220522553
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat betreft haar salars probeert ze het dus zo te presenteren alsof ze eigenlijk een offer brengt door voor dit salaris te gaan werken.
Zou ja, ze komt van Pfizer en AstraZeneca, dat zou vrij gemakkelijk gelukt zijn daar.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220522556
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 23:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Soms kom je op straat ook wel eens mensen tegen die donateurs werven voor goede doelen. Die kunnen net zo opdringerig zijn als die krantenverkopers en die mensen die je een energiecontract willen aansmeren.
Ja soms. Die mensen die de straatkrant verkopen heb ik zelf nooit moeite mee gehad. Die staan daar legaal en proberen geld te verdienen. Die energiecontract mensen zijn wel echt dramatisch, die moet je gewoon de deur voor hun neus dicht maken voordat ze proberen met je iets aan te smeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')