Zeker eens!quote:
Limburgs bestaat uit zeer veel verschillende dialecten. Maastrichts is bijvoorbeeld 10x anders dan Roermonds.quote:Op zondag 5 april 2026 11:22 schreef vosss het volgende:
De vertalingen naar het Limburgs zijn op zijn best zeer matig te noemen.
Het lijkt wel een mengeling van minstens 10 verschillende Limburgse dialecten.
Dus eigenlijk heeft niemand hier wat aan. Beetje jammer wel.
Dat klinkt meer als semi Maastrichtsquote:Op zondag 5 april 2026 11:26 schreef Jordy-B het volgende:
Jeez, ‘t Limburgisch is ech ‘n verschrikkelik accent. Maar wie leuk dat ich noe ouch in ‘t Limburgisch mien óngenoegeheid mit ‘t Limburgisch kin oetdrukke.
Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik spreek vloeiend 3 verschillende Limburgse dialecten. Waaronder het Maastrichtsquote:Op zondag 5 april 2026 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Limburgs bestaat uit zeer veel verschillende dialecten. Maastrichts is bijvoorbeeld 10x anders dan Roermonds.
Ja, boeie.quote:Op zondag 5 april 2026 12:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als semi Maastrichts
De meeste Limburgers zeggen niet kin maar kèn.
Zoek op facebook op kirchroa tropical.quote:Op zondag 5 april 2026 13:05 schreef Harvest89 het volgende:
Der ken wal inge translate zieë vuur Limburgs, mar wie zit het mit ut Kirchröadsj plat?
Kirchroaquote:Op zondag 5 april 2026 13:05 schreef Harvest89 het volgende:
Der ken wal inge translate zieë vuur Limburgs, mar wie zit het mit ut Kirchröadsj plat?
En Keulen niet te vergeten.quote:Op zondag 5 april 2026 19:09 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Kirchroa![]()
Zelfde als wat ze in Aken praten zo'n beetje
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 5 april 2026 12:54 schreef Mikeytt het volgende:
Dat is al sinds 2024... Tevens verschrikkelijke taal. Ik spreek het alleen vanwege familie.
Een iedereen weet dat Fries de beste taal in Nederland is.
Het is niet schlager, het is schläger pik!quote:Op zondag 5 april 2026 20:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En Keulen niet te vergeten.![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 5 april 2026 20:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En Keulen niet te vergeten.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |