abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220537264
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 17:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Worden ze nog druk mee dan, in Houten en diverse "inclusieve" steden ....
[ afbeelding ]
:')
Die laatste twee vlaggen lijken mij te veel op de Palestijnse vlag en daar ga ik als homo niet mee lopen.

(Met die andere ook al niet, maar dit ter zijde).
  donderdag 9 april 2026 @ 11:03:23 #202
3542 Gia
User under construction
pi_220539488
Ik merk zelf dat de acceptatie van homo's juist af aan 't nemen is door het feit dat het zo'n beetje door de strot geduwd wordt. Toen ik jong was en op stap ging, merkte ik er echt heel weinig van dat homo's niet geaccepteerd werden. Integendeel, we gingen juist samen op stap en samen naar de mannen kijken. Echt grootste lol mee gehad. Er waren homobars, maar daar kon je als heterovrouw prima op stap gaan; je werd er niet lastig gevallen door de mannen.

Denk dat dat misschien wel een beetje een dingetje is: hetero mannen gaan liever niet om met homo's uit angst ermee geassocieerd te worden, terwijl dat voor vrouwen niet zo'n probleem is. Van vrouwen vind men het ook normaal als ze bi zijn. Heteromannen hebben er geen enkel probleem mee om twee vrouwen te zien zoenen, maar 2 mannen "gatver".

Maar tegenwoordig wordt dat hele gendergebeuren, wat totaal niks te maken heeft met homoseksualiteit, bij iedereen opgedrongen. En als je het niet accepteert, gaan ze weer een stap verder.

Ik ben van mening dat mensen geboren worden als hetero of holebi, in verreweg de meeste gevallen. Heel soms gaat het biologisch gezien fout en kan iemand geboren worden met twee geslachten en die persoon kan zichzelf identificeren als homo man/vrouw of hetero man/vrouw. Maar dat is het dan ook wel. Meer smaken zijn er niet.

Ik heb, vroeger, zelf nooit het idee gehad dat homo's niet geaccepteerd werden, in mijn omgeving speelde dat nauwelijks. Alleen bij enkele haantjes van mannen, maar goed, dat houd je altijd. Ik snap dus niet zo goed waar de noodzaak vandaan komt er, met dwang, naar te streven dat IEDEREEN homo's accepteert. Het werkt averechts, want ik merk nu veel meer dan vroeger dat men dat hele lhbtq-circus uitkotst. En dat ligt niet aan de holebi's, maar aan al die andere zogenaamde genders.
pi_220539751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:03 schreef Gia het volgende:
Ik merk zelf dat de acceptatie van homo's juist af aan 't nemen is door het feit dat het zo'n beetje door de strot geduwd wordt. Toen ik jong was en op stap ging, merkte ik er echt heel weinig van dat homo's niet geaccepteerd werden. Integendeel, we gingen juist samen op stap en samen naar de mannen kijken. Echt grootste lol mee gehad. Er waren homobars, maar daar kon je als heterovrouw prima op stap gaan; je werd er niet lastig gevallen door de mannen.

Denk dat dat misschien wel een beetje een dingetje is: hetero mannen gaan liever niet om met homo's uit angst ermee geassocieerd te worden, terwijl dat voor vrouwen niet zo'n probleem is. Van vrouwen vind men het ook normaal als ze bi zijn. Heteromannen hebben er geen enkel probleem mee om twee vrouwen te zien zoenen, maar 2 mannen "gatver".

Maar tegenwoordig wordt dat hele gendergebeuren, wat totaal niks te maken heeft met homoseksualiteit, bij iedereen opgedrongen. En als je het niet accepteert, gaan ze weer een stap verder.

Ik ben van mening dat mensen geboren worden als hetero of holebi, in verreweg de meeste gevallen. Heel soms gaat het biologisch gezien fout en kan iemand geboren worden met twee geslachten en die persoon kan zichzelf identificeren als homo man/vrouw of hetero man/vrouw. Maar dat is het dan ook wel. Meer smaken zijn er niet.

Ik heb, vroeger, zelf nooit het idee gehad dat homo's niet geaccepteerd werden, in mijn omgeving speelde dat nauwelijks. Alleen bij enkele haantjes van mannen, maar goed, dat houd je altijd. Ik snap dus niet zo goed waar de noodzaak vandaan komt er, met dwang, naar te streven dat IEDEREEN homo's accepteert. Het werkt averechts, want ik merk nu veel meer dan vroeger dat men dat hele lhbtq-circus uitkotst. En dat ligt niet aan de holebi's, maar aan al die andere zogenaamde genders.
Mooi verhaal ^O^

Kleine sidenote: voor mij persoonlijk ligt het ook aan de holebi's (wat een woord :') ) die uiterlijk vertoon als regenboogzebrapaden door m'n strotje douwt, met als motivatie: "Als je dat niet accepteert, ben je homofoob!"

Laat iedereen lekker z'n ding doen maar val een ander(sdenkende) er niet mee lastig als ze dat niet willen..Ik als hetero dring me ook niet op.
  donderdag 9 april 2026 @ 12:39:00 #204
3542 Gia
User under construction
pi_220539906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Mooi verhaal ^O^

Kleine sidenote: voor mij persoonlijk ligt het ook aan de holebi's (wat een woord :') ) die uiterlijk vertoon als regenboogzebrapaden door m'n strotje douwt, met als motivatie: "Als je dat niet accepteert, ben je homofoob!"

Laat iedereen lekker z'n ding doen maar val een ander(sdenkende) er niet mee lastig als ze dat niet willen..Ik als hetero dring me ook niet op.
Tja, holebi is de afkorting van homoseksuele mannen, lesbische vrouwen en biseksuele mensen. Ik heb geen zin om dat elke keer uitgebreid te moeten typen.
Zo doe ik dat ook met 'neger' i.p.v. persoon van kleur. Wat ik toch al een jeukterm vind, want alle mensen hebben een kleur.
pi_220539976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Tja, holebi is de afkorting van homoseksuele mannen, lesbische vrouwen en biseksuele mensen.
Zover had ik al wel geschakeld ja :')

Vel frappant dat je de transgender weglaat maar daar zul je wel je redenen voor hebben.
quote:
Ik heb geen zin om dat elke keer uitgebreid te moeten typen.
Wat is er mis met LHB(T)?

Is ook nóg korter.
quote:
Zo doe ik dat ook met 'neger' i.p.v. persoon van kleur.
Ja en de vrimibo _O-

quote:
Wat ik toch al een jeukterm vind, want alle mensen hebben een kleur.
Joh ...

'persoon van kleur' vind ik nou niet echt een ingeburgerde term

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2026 12:52:47 ]
  donderdag 9 april 2026 @ 12:58:17 #206
3542 Gia
User under construction
pi_220540013
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Zover had ik al wel geschakeld ja :')

Vel frappant dat je de transgender weglaat maar daar zul je wel je redenen voor hebben.
[..]
Wat is er mis met LHB(T)?

Is ook nóg korter.

Transgender zijn zegt niet per se iets over je geaardheid.
Ik ken iemand die als meisje is geboren en nu een jongen is. Ervan uitgaande dat geaardheid aangeboren is, en stel een meisje wordt als lesbienne geboren, is ze dan ineens hetero als ze zich omgebouwd heeft naar een man en nog steeds op meisjes valt?

Daarom laat ik trans weg uit de vergelijking holebi of hetero.
pi_220540071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ken iemand die als meisje is geboren en nu een jongen is. Ervan uitgaande dat geaardheid aangeboren is,

Zoals gezegd, daar zul jij je redenen wel voor hebben.

Ik vind geaardheid benoemen direct gerelateerd aan je (biologische) geslacht. Als je dat verandert in het andere (biologische) geslacht, dan kan het idd zomaar zijn dat je je geaardheid ook anders moet gaan benoemen ja.
quote:
en stel een meisje wordt als lesbienne geboren, is ze dan ineens hetero als ze zich omgebouwd heeft naar een man en nog steeds op meisjes valt?
Ja, dan is ze hetero. Ze is man geworden en valt op vrouwen, wil je haar hem dan serieus nog lesbisch (blijven) noemen? Dan is er iets misgegaan bij de transitie.

Vrouw+vrouw=lesbisch wordt man+vrouw=hetero.

(en juist dáárom zou je de T ook moeten meenemen in je rijtje; het heeft nogal wat impact op je 'nieuwe' geaardheid)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2026 13:11:45 ]
pi_220540080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:09 schreef r_one het volgende:
Ik als hetero dring me ook niet op.
Nee, hèhè.

Blanke mensen dringen zich ook niet op, dus waarom al dat gezeur over discriminatie? :')

Hemeltergenddomme opmerking.
pi_220540092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:12 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nee, hèhè.

Blanke mensen dringen zich ook niet op, dus waarom al dat gezeur over discriminatie? :')

Hemeltergenddomme opmerking.
Wat wil je me nou vertellen? :?

IK zeur niet over discriminatie hè
  donderdag 9 april 2026 @ 20:59:30 #210
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220543771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ken iemand die als meisje is geboren en nu een jongen is. Ervan uitgaande dat geaardheid aangeboren is, en stel een meisje wordt als lesbienne geboren, is ze dan ineens hetero als ze zich omgebouwd heeft naar een man en nog steeds op meisjes valt?

Is op zich geen probleem als men eerst een psycholoog heeft gesproken voor 2 jaar en men 21 plus dus volwassenen is.

Btw kwam dit vandaag tegen op youtube
Bekijk deze YouTube-video

De een is happy maar veel niet..
Persoonlijk zeker in deze situatie je ziet het al weer slijten plus dure camera er bovenop.

En een van de personen zegt het gewoon goed.. het zorgt voor meer verdeeldheid in plaats dat het mensen bij elkaar brengt.
Geen problemen met transgenders of the gay community.. totaal niet.
Maar sommigen slaan compleet door.. en dat is niet OK bijvoorbeeld op de basisscholen al dit onderwerp al ophalen en ouders die hun kinderen indoctrineren met dit
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220543927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Is op zich geen probleem als men eerst een psycholoog heeft gesproken voor 2 jaar en men 21 plus dus volwassenen is.

Btw kwam dit vandaag tegen op youtube

De een is happy maar veel niet..
Persoonlijk zeker in deze situatie je ziet het al weer slijten plus dure camera er bovenop.

En een van de personen zegt het gewoon goed.. het zorgt voor meer verdeeldheid in plaats dat het mensen bij elkaar brengt.
Geen problemen met transgenders of the gay community.. totaal niet.
Maar sommigen slaan compleet door.. en dat is niet OK bijvoorbeeld op de basisscholen al dit onderwerp al ophalen en ouders die hun kinderen indoctrineren met dit
Ja, acceptatie van mensen met een andere geaardheid is in Nederland dunner dan we durven toegeven. Zodra het te zichtbaar wordt in de samenleving ontstaat er weerstand.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220544378
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 21:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, acceptatie van mensen met een andere geaardheid is in Nederland dunner dan we durven toegeven. Zodra het te zichtbaar opdringerig wordt in de samenleving ontstaat er weerstand.
Fixed.
  donderdag 9 april 2026 @ 23:34:05 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220544771
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 21:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, acceptatie van mensen met een andere geaardheid is in Nederland dunner dan we durven toegeven. Zodra het te zichtbaar wordt in de samenleving ontstaat er weerstand.
Waarom moet dat?
Waarom moet ik weten wat iemand in zijn slaapkamer uitvreet?
laat ik het anders vragen.

Neuk jij kerels in de kont?

Zo ja waarom niet? :P
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220544856
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 23:34 schreef theguyver het volgende:
Waarom moet dat?
Waarom moet ik weten wat iemand in zijn slaapkamer uitvreet?
Anders voelt-ie zich niet geaccepteerd als homo?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2026 00:09:28 ]
  vrijdag 10 april 2026 @ 00:39:12 #215
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220544935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Anders voelt-ie zich niet geaccepteerd als homo?
Ach dat hele “jij moet mij accepteren” gedoe is zo vermoeiend.
pi_220544988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik moet ook helemaal niks, dat bepaal ik zelf wel. Als het een toffe, gezellige, sociale homo is, wil ik dat met alle plezier. Als het een drammerige, zichzelf opdringende of excentrieke homo is beslist niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2026 00:57:08 ]
pi_220545007
En als je denkt dat het niet erger kan, kom je dit tegen:

vrijdag 10 april 2026 @ 06:58:35 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220545257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 01:13 schreef r_one het volgende:
En als je denkt dat het niet erger kan, kom je dit tegen:
[ afbeelding ]
Ah die hadden we hier ook poosje terug.
nou heb ik het over van die borden aan de zijkant, voor hele speciale mensen, zie video hieronder hoe speciaal

En dat regenboogpad na 3 maand voor 80% weg gesleten en weer een bak zinloos geld uit besteed.

oh Canada :+ :D

[ Bericht 5% gewijzigd door theguyver op 10-04-2026 07:23:36 ]
  vrijdag 10 april 2026 @ 07:51:18 #219
3542 Gia
User under construction
pi_220545422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Zoals gezegd, daar zul jij je redenen wel voor hebben.

Ik vind geaardheid benoemen direct gerelateerd aan je (biologische) geslacht. Als je dat verandert in het andere (biologische) geslacht, dan kan het idd zomaar zijn dat je je geaardheid ook anders moet gaan benoemen ja.
[..]
Ja, dan is ze hetero. Ze is man geworden en valt op vrouwen, wil je haar hem dan serieus nog lesbisch (blijven) noemen? Dan is er iets misgegaan bij de transitie.

Vrouw+vrouw=lesbisch wordt man+vrouw=hetero.

(en juist dáárom zou je de T ook moeten meenemen in je rijtje; het heeft nogal wat impact op je 'nieuwe' geaardheid)
Transgender is geen geaardheid. Holebi wel.
En dat vind ik van al die letters. Queer is geen geaardheid, intersekse niet. A-seksueel zou je er nog een beetje onder kunnen scharen. Je valt niet op mannen, niet op vrouwen, maar op niets en niemand.
  vrijdag 10 april 2026 @ 08:02:23 #220
3542 Gia
User under construction
pi_220545461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Heb al een paar keer gevraagd wat hij dan bedoeld met geaccepteerd worden. Ik heb in mijn omgeving niet gemerkt dat homo's niet geaccepteerd worden, behalve, zoals ik eerder zei, door haantjes van mannen die bang zijn ermee geassocieerd te worden als ze er niet achterlijk over doen.

Als hij daarmee bedoeld dat iedereen en zijn moeder homoseksualiteit normaal moet vinden, kan hij lang wachten.
Punt 1, het is niet normaal, want de norm is mannetje+vrouwtje, zodat er voortplanting plaats kan vinden.
Punt 2, heel veel mensen vinden het prima en laten die mensen volledig in hun waarde, maar niet iedereen.
Punt 3, het is tegenwoordig wel helemaal doorgeslagen met dat "ik voel me......" gedoe. Sommige voelen zich de ene dag een jongen en de andere dag een meisje. Sommige voelen zich helemaal geslachtsloos. Sommigen voelen zich een paraplu. Dat is allemaal niet normaal.

Dat je je een jongen voelt als meisje en zodanig dat je je van geslacht wilt veranderen, tja, dat kan sporadisch voorkomen. Maar tegenwoordig lijkt het hip te zijn om dit te zeggen om erbij te horen.

En dat moeten we dan allemaal normaal vinden, omarmen, bejubelen? Daar moeten overal vlaggen voor hangen, zebrapaden gemaakt worden en boottochtjes en parades gehouden worden, want er zijn nog steeds mensen die het belachelijk maken.

Newsflash: Die zullen er altijd zijn en altijd blijven.
  vrijdag 10 april 2026 @ 08:07:32 #221
3542 Gia
User under construction
pi_220545475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 06:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah die hadden we hier ook poosje terug.
nou heb ik het over van die borden aan de zijkant, voor hele speciale mensen, zie video hieronder hoe speciaal

En dat regenboogpad na 3 maand voor 80% weg gesleten en weer een bak zinloos geld uit besteed.

oh Canada :+ :D
Oh ja, ook al zoiets: Dat "hen", "die" enz.... gedoe. Als iemand met twee geslachten geboren is en er de voorkeur aangeeft aangesproken te worden in het meervoud, omdat hen zowel een meisje als een jongen is, dan vind ik dat prima. Als iemand zegt dat hij zich zowel jongen als meisje VOELT, doe ik daar niet aan mee.
Als ik erover twijfel, en dat komt weleens voor, vermijd ik liever het gebruik van voornaamwoorden om niet 'hij' tegen een 'zij' te zeggen.
pi_220546877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 07:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Transgender is geen geaardheid. Holebi wel.
En dat vind ik van al die letters. Queer is geen geaardheid, intersekse niet. A-seksueel zou je er nog een beetje onder kunnen scharen. Je valt niet op mannen, niet op vrouwen, maar op niets en niemand.
Dan Pan ook.

Maar k vind het allemaal dikke prima hoor, word er nogal tureluurs en stapeldol van .... :X 8)7

Ik hou het op hetero, homo of bi. klaar. Lekker overzichtelijk ^O^

(zelfs lesbisch is overbodig)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2026 11:17:44 ]
  vrijdag 10 april 2026 @ 11:19:14 #223
3542 Gia
User under construction
pi_220546921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:13 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan Pan ook.

Maar k vind het allemaal dikke prima hoor, word er nogal tureluurs en stapeldol van .... :X 8)7

Ik hou het op hetero, homo of bi. klaar. Lekker overzichtelijk ^O^

(zelfs lesbisch is overbodig)
Eens. Pan valt wat mij betreft onder Bi.
pi_220546953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 08:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb al een paar keer gevraagd wat hij dan bedoeld met geaccepteerd worden. Ik heb in mijn omgeving niet gemerkt dat homo's niet geaccepteerd worden...
Probeer eens een middelbare school. Daar heb je niet eens een islamitische leerlingpopulatie voor nodig (waar ik als docent ook ervaring mee heb).

En volgens mij ging het artikel in de OP daar over.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:14 schreef r_one het volgende:
Wat wil je me nou vertellen? :?
Dat je argument, alsof het om een symmetrische situatie zou gaan, niet deugt.
pi_220546969
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 11:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat je argument, alsof het om een symmetrische situatie zou gaan, niet deugt.
En nou in normaal, begrijpelijk Nederlands?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2026 11:25:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')