Het is het plaveien van de weg om onpopulaire maatregelen als de spreidingswet en onteigening van boeren gedaante te geven. Wel handig dat je dan niet fysiek naar een bureau kan om je ongenoegen te uiten.quote:Op zondag 5 april 2026 23:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een van de doelen was de gemeentelijke operaties 'efficienter' maken door samen te voegen, lees wegsnijden en aan te besteden. Ik ga geen link geven want dan weet iedereen waar ik woon en dat is niet zo prettig.
Nog zo'n voorbeeld was met het vuil. Niemand wilde in de gemeente een systeem waarbij per bak betaald zou worden. Toch kwam het er, want het werd gepresenteerd als goedkoper. Maar wat blijkt in de praktijk? Hogere kosten voor de afvoer en gemeente. Zou allemaal efficienter worden wegens de schaalgrootte. Zoals alles.
Van de 7 dorpsraden hier in de buurt, staan er 6 op zeer gespannen voet met de gemeente.
Maar blijkbaar wil jij het niet inzien zoek je continu naar een reden. Jouw ding.
Fusie hier, bij een buurgemeente, waar mn vriendin werk en in mn oude woonplaats zijn totaal geen succes. Alleen maar inefficientie, hogere kosten en verwijdering van de burger.
Het gaat zoals altijd alleen maar om meer macht.quote:Op zondag 5 april 2026 10:43 schreef Red_85 het volgende:
In de historie van fusies is er nog nooit een geweest waarbij het een goed idee was, nog nooit een waar kosten bespaard zijn geweest en achteraf mensen mee tevreden waren.
Waarom doen we dit?
What else is new?quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:10 schreef Candymannetje het volgende:
Wel apart dat ze hier na de verkiezingen mee komen.
Ik kan mij niet herinneren dat Ja21, FvD, PVV en BBB voorstanders zijn van het opheffen/samenvoegen van gemeentes. Dat soort plannen komen eerder uit de koker van D66 en nu dus ook PvdA/GL.quote:Op zondag 5 april 2026 21:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dan moeten de mensen maar op democratische partijen stemmen en niet een VVD, JA21, FVD, BBB.
Naja eerlijk is eerlijk. NSC was zo'n partij en heeft flink verzaakt. Maar die moesten het ook doen met een PVV, BBB en VVD
Uhm, het artikel laat juist zien dat er meer decentralisatie nodig is?quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:58 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Of je komt tot de conclusie dat decentralisering een hééééél dom plan was. We zijn weer eens goed te pakken genomen door Mark Rutte.
Ah ja, alles is weer een links complot!quote:Op zondag 5 april 2026 23:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is het plaveien van de weg om onpopulaire maatregelen als de spreidingswet en onteigening van boeren gedaante te geven. Wel handig dat je dan niet fysiek naar een bureau kan om je ongenoegen te uiten.
Zeker mensen in Estland, staat het daar ook in de krant?quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:52 schreef bianconeri het volgende:
Goed plan om te besparen en alles beter te organiseren.
Hoezo zou dit onpopulair zijn? Alsof het ook maar iemand boeit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |