abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 2 april 2026 @ 11:41:46 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220491002
quote:
Rus die beste vriend eigen graf liet graven na misbruik 6-jarig dochtertje komt vrij

Vyacheslav Matrosov is in Rusland vrijgekomen nadat hij was veroordeeld in de zaak rond de dood van Oleg Sviridov, de man die volgens de autoriteiten zichzelf dodelijk neerstak nadat Matrosov hem daartoe had gedwongen. De zaak kreeg veel aandacht omdat Matrosov had ontdekt dat zijn voormalige vriend zijn zesjarige dochter seksueel had misbruikt.

Volgens de aangeleverde informatie was Matrosov, 34, met Sviridov, 32, aan het drinken in de regio Samara toen hij op diens telefoon videobeelden zag van verkrachtingen van een jong meisje. Daarbij besefte hij dat het slachtoffer zijn eigen dochter was, die hij eerder geregeld aan Sviridov had toevertrouwd als oppas terwijl hij werkte.

Na die ontdekking stelde Matrosov zijn vriend naar eigen zeggen voor een keuze: zich aangeven bij de autoriteiten of door hemzelf worden gestraft. Sviridov meldde zich niet bij de politie en verdween daarna. Familieleden verklaarden later dat zij hem voor het laatst zwaar toegetakeld hadden gezien.

Een week later werd zijn lichaam gevonden in een ondiep graf dat hij volgens het onderzoek zelf had moeten graven. Matrosov werd eerst aangeklaagd voor moord. Hij verklaarde aanvankelijk dat Sviridov tijdens een ruzie op een mes was gevallen, maar zei later dat hij hem had gedwongen zichzelf fataal neer te steken.

260402_1_a0d1aa31b66fcd179af4ece9607ac9a2_800_600.jpgMatrosov (rechts) met zijn beste vriend Sviridov (Links) in betere tijden (foto: Social Media)

De rechtszaak leidde tot brede steun voor Matrosov. In de regio tekenden 2.500 dorpsbewoners een petitie voor vrijspraak, en ook een bekende Russische tv-persoonlijkheid sprak publiekelijk steun uit. De rechtbank in Krasnoglinsky in Samara verlaagde de aanklacht uiteindelijk van moord naar het aanzetten tot zelfdoding, een feit waarvoor Matrosov 18 maanden kreeg en waarvan hij er 12 uitzat.

Bij de strafmaat speelde volgens het bericht mee dat op Sviridovs telefoon meerdere video’s stonden van seksueel geweld tegen jonge meisjes in het dorp. Een van de andere slachtoffers zou de elfjarige dochter van zijn ex-vriendin zijn geweest. Na zijn vrijlating plaatste Matrosov op sociale media een foto met het bijschrift: "Home. Love very much."

260402_1_8bf5a26aedc2e3ed61d22f89c0eb8eb6_800_530.jpgHet graf waarin Svirisov's lichaam werd gevonden
Het mag niet, maar als vader zijnde begrijp ik het wel.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220491026
Ja ik denk dat maar weinig vaders er geen begrip voor hebben.
pi_220491179
Slimme keuze. De keuze om zich aan te geven bij de autoriteiten zou een enkeltje richting de meatgrinder betekenen. Nu had hij tenminste nog een kans.

Naja eind goed, al goed.
  donderdag 2 april 2026 @ 12:24:03 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220491325
Geeft trouwens ook een beetje aan hoe ver die Russen dus kunnen gaan. Echt een totaal andere mentaliteit dan hier in het westen.

Als je hier alleen al een topic over de doodstraf opent, krijg je heel "deugend" Nederland al over je heen.
  donderdag 2 april 2026 @ 12:27:25 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220491365
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:06 schreef oheng het volgende:
Slimme keuze. De keuze om zich aan te geven bij de autoriteiten zou een enkeltje richting de meatgrinder betekenen. Nu had hij tenminste nog een kans.

Naja eind goed, al goed.
Maar nu moet ie zelf misschien wel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220491412
Mooie vent! 👍
pi_220491612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 12:24 schreef Tengano het volgende:
Geeft trouwens ook een beetje aan hoe ver die Russen dus kunnen gaan. Echt een totaal andere mentaliteit dan hier in het westen.

Als je hier alleen al een topic over de doodstraf opent, krijg je heel "deugend" Nederland al over je heen.
Omdat niet alles zwart wit is. Ik zelf snap volledig de acties van deze vader en ga me niet roomser dan de Paus voordoen en stellen dat ik dit natuurlijk niet ga doen maar tegelijkertijd ben ik tegen de doodstraf.
  donderdag 2 april 2026 @ 13:05:21 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220491662
Ik zie het probleem niet.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 2 april 2026 @ 13:22:28 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220491759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:05 schreef monkyyy het volgende:
Ik zie het probleem niet.
Dat die man vast is komen te zitten denk ik.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 2 april 2026 @ 13:35:59 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220491832
Lekkere vader, in plaats van je dochter steunen na dit, ga je in de gevangenis zitten met een kans naar de Oekraine gestuurd te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')