Ok.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel is de aanstichter van dit conflict.
Trump steunt Oekraïne ook met wapens al lijkt hij te overwegen daar mee te stoppen als wij niet als de wiedeweerga in de benen komen om te helpen Hormuz open te krijgen.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Biden steunde de Oekraïne ja. Het beleid is nu manipuleren, chanteren, de democratie vernaggelen, leiders van andere landen ontvoeren of liquideren en de wereldeconomie in chaos sturen.
Er zijn schurkenstaten die minder schade aanrichten.
Daarover gesproken mensen hebben geen idee wat ons te wachten staat als Iran die zeestraat blijft blokkeren. In Azië voelen ze de pijn al.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Het is ook heerlijk makkelijk praten vanuit je zolderkamertje in Nederland waar je alles kan en mag zeggen over politieke partijen en het koningshuis. In Iran hadden de meeste users van dit forum al aan een touw gehangen op het plein in Teheran.
Ik roep al weken dat de benzine naar ¤4 gaat.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me ook af of mensen zich wel realiseren wat er op het spel staat, misschien moet de benzineprijs en inflatie daar eerst nog even wat verder voor oplopen alvorens men de urgentie in ziet.
Dat klopt. Helaas is het iets wat niet alleen in Iran gebeurd, maar in vele landen.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Het is ook heerlijk makkelijk praten vanuit je zolderkamertje in Nederland waar je alles kan en mag zeggen over politieke partijen en het koningshuis. In Iran hadden de meeste users van dit forum al aan een touw gehangen op het plein in Teheran.
Denk dat solidariteit met Iraanse regime al heel laag staat dus wat dat betreft kan het niet veel slechter.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarover gesproken mensen hebben geen idee wat ons te wachten staat als Iran die zeestraat blijft blokkeren. In Azië voelen ze de pijn al.
Verwacht dat de solidariteit tav Iran in Europa wel vrij snel zal afbrokkelen als de inflatie hier door het dak gaat en tanken alleen nog op de bon kan.
Nee dat kan je niet en het is niet de eerste keer dat ik je deze compleet smakeloze vergelijking zie maken..kappen.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als men niet zoals jij redeneerde was de holocaust nooit gebeurd. De nazi's vermoorden de joden om dezelfde reden als de Israeli's Palestijnen vermoorden. Lebensraum in combinatie met het superieur vinden van hun ras.
Hamas kan je zien zoals de opstanden in Ghetto's zoals Warschaw. De Duitsers noemden dat ook agressie waartegen ze zich moesten verdedigen. Hetzelfde doet Israel, pleegt genocide en geeft de slachtoffers de schuld.
Dat gaat wel pijn doen hoor, benieuwd hoeveel draagvlak voor de 'standpunten' van Iran we dan nog terugzien hier. Een atoombom is overdreven maar het lijkt mij zaak zoveel mogelijk van hun raketfabriekjes in puin te schieten. En tegelijk de scheepvaart in Hormuz veilig te stellen. in een gezamenlijke NAVO effort.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik roep al weken dat de benzine naar ¤4 gaat.
Maar het idee om dan maar een atoombom op de bevolking van Iran te gooien komt niet in me op.
Er zijn zoveel betere oplossingen, diplomatie bijvoorbeeld.
Escalatie leidt zelden tot verbetering.
Verder is een atoombom nogal onnozel, ook vanuit praktisch oogpunt heb je daar alleen jezelf maar mee.quote:NATO does not have a primary, explicit mandate to protect economic interests, but it indirectly protects the economic prosperity of its members by ensuring security, stability, and the free flow of trade across the Atlantic. While its core task is collective military defense (Article 5), the security umbrella it provides acts as a "safe haven" for investment and trade, and in recent years, NATO has increasingly addressed economic coercion, energy security, and supply chain
Je ziet aan Oekraine - Rusland oorlog dat het grotendeels een drone-oorlog is geworden. En drones maak je gewoon in een huiskamer van Frans en Miep. Je kunt moeilijk heel Iran plat gaan gooien...quote:Op donderdag 2 april 2026 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat wel pijn doen hoor, benieuwd hoeveel draagvlak voor de 'standpunten' van Iran we dan nog terugzien hier. Een atoombom is overdreven maar het lijkt mij zaak zoveel mogelijk van hun raketfabriekjes in puin te schieten. En tegelijk de scheepvaart in Hormuz veilig te stellen. in een gezamenlijke NAVO effort.
[..]
Je kunt het op zijn minst proberen. Wat dan resteert aan hobbyprojecten kun je vast wel beschermen met antiraketsystemen op schepen.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je ziet aan Oekraine - Rusland oorlog dat het grotendeels een drone-oorlog is geworden. En drones maak je gewoon in een huiskamer van Frans en Miep. Je kunt moeilijk heel Iran plat gaan gooien...
Wat denk je dat ze de afgelopen 5 weken aan het doen geweest zijn?quote:Op donderdag 2 april 2026 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat wel pijn doen hoor, benieuwd hoeveel draagvlak voor de 'standpunten' van Iran we dan nog terugzien hier. Een atoombom is overdreven maar het lijkt mij zaak zoveel mogelijk van hun raketfabriekjes in puin te schieten.
Nee, we gaan niet heel Iran plat gooien. Wat een absurd idee.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt het op zijn minst proberen. Wat dan resteert aan hobbyprojecten kun je vast wel beschermen met antiraketsystemen op schepen.
De grote vraag is, waarom doet de VS het niet lekker zelf (met Israël uiteraard) en waarom zouden wij hun rotzooi moeten willen opruimen, als ze ons al niet eens wilden consulteren hebben voor ze aan dit belabberde avontuur begonnen?quote:Op donderdag 2 april 2026 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump steunt Oekraïne ook met wapens al lijkt hij te overwegen daar mee te stoppen als wij niet als de wiedeweerga in de benen komen om te helpen Hormuz open te krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)te-dwingen~a7dc243c/
Vraag me ook af of mensen zich wel realiseren wat er op het spel staat, misschien moet de benzineprijs en inflatie daar eerst nog even wat verder voor oplopen alvorens men de urgentie in ziet.
Oh, ik verwacht ook echt wel enorme ellende hier hoor, dat is mijn punt niet. Maar je gaf het volk daar de schuld dat ze niet in opstand komen en daardoor medeschuldig zijn.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarover gesproken mensen hebben geen idee wat ons te wachten staat als Iran die zeestraat blijft blokkeren. In Azië voelen ze de pijn al.
Verwacht dat de solidariteit tav Iran in Europa wel vrij snel zal afbrokkelen als de inflatie hier door het dak gaat en tanken alleen nog op de bon kan.
Mag nog wel wat meer al lees je al een stuk minder dat Iran überhaupt nog ergens terugslaat. Ze zouden toch Amerikaanse bedrijven aanvallen in de regio, is daar überhaupt nog iets van vernomen?quote:Op donderdag 2 april 2026 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat denk je dat ze de afgelopen 5 weken aan het doen geweest zijn?
Frans & Miep BVquote:Op donderdag 2 april 2026 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je ziet aan Oekraine - Rusland oorlog dat het grotendeels een drone-oorlog is geworden. En drones maak je gewoon in een huiskamer van Frans en Miep. Je kunt moeilijk heel Iran plat gaan gooien...
Wat heeft het voor zin om naar partijen te wijzen die beide geen verantwoordelijkheid zullen en hoeven dragen voor wat ze wel of niet doen?quote:Op donderdag 2 april 2026 14:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oh, ik verwacht ook echt wel enorme ellende hier hoor, dat is mijn punt niet. Maar je gaf het volk daar de schuld dat ze niet in opstand komen en daardoor medeschuldig zijn.
Totaal niet relevant. Waarom wordt de kwaadaardigheid van het regime er steeds bijgehaald? Als dit niet om Iran maar om een willekeurig democratisch vrij land was gegaan dan had dat niets veranderd. Het blijft een foute oorlog en het blijft een domme oorlog.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Het komt alleen boven de 4 euro per liter uit als de olieprijs boven de 200 dollar per vat uitkomt. Dan neemt de vraag echter ook heel snel af door ongekende recessie die dit dan veroorzaakt waardoor de prijs weer snel daalt.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik roep al weken dat de benzine naar ¤4 gaat.
Maar het idee om dan maar een atoombom op de bevolking van Iran te gooien komt niet in me op.
Er zijn zoveel betere oplossingen, diplomatie bijvoorbeeld.
Escalatie leidt zelden tot verbetering.
De illusie dat je met een zooitje oorlogsschepen de straat weer opengooit. Lijkt me heerlijk om zo te denken. Zo'n 1500 kilometer kust, raketten en drones die van ver buiten de kust af kunnen worden geschoten, ik wens ze veel succes.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om naar partijen te wijzen die beide geen verantwoordelijkheid zullen en hoeven dragen voor wat ze wel of niet doen?
Trump is een mongool.
Iran is een schurkenstaat.
Oke
Heb zoiets van fiks je shit, dwing ze dan maar tot vrede. Trump terugtrekken ook prima maar kunnen we er dan van op aan dat ze Hormuz weer heropenen? Nee he.... Dan zullen we dus meer geweld moeten toepassen om ze daar toe te dwingen. Plus zelf ook bijdragen aan de veiligheid van die doorgang door schepen te sturen. Het alternatief is een recessie van hier tot Tokio omdat onvoldoende olie is. Als zolderkamerautist zou daar toch je primaire zorg moeten liggen omdat dat je raakt.
Waarbij Trump nog eens de geloofwaardigheid van de US (extra) ten grabbel gooit.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump steunt Oekraïne ook met wapens al lijkt hij te overwegen daar mee te stoppen als wij niet als de wiedeweerga in de benen komen om te helpen Hormuz open te krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)te-dwingen~a7dc243c/
Als de olieprijs boven de 200$ per vat komt heeft dat zoveel gevolgen voor verschillende sectoren dat die 4¤ voor een litertje benzine wel je laatste zorg is.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het komt alleen boven de 4 euro per liter uit als de olieprijs boven de 200 dollar per vat uitkomt. Dan neemt de vraag echter ook heel snel af door ongekende recessie die dit dan veroorzaakt waardoor de prijs weer snel daalt.
Het is niet onze oorlog. We hebben geen oorlog met Iran, in feite hebben we er niets te zoeken.quote:Op donderdag 2 april 2026 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om naar partijen te wijzen die beide geen verantwoordelijkheid zullen en hoeven dragen voor wat ze wel of niet doen?
Trump is een mongool.
Iran is een schurkenstaat.
Oke
Heb zoiets van fiks je shit, dwing ze dan maar tot vrede. Trump terugtrekken ook prima maar kunnen we er dan van op aan dat ze Hormuz weer heropenen? Nee he.... Dan zullen we dus meer geweld moeten toepassen om ze daar toe te dwingen. Plus zelf ook bijdragen aan de veiligheid van die doorgang door schepen te sturen. Het alternatief is een recessie van hier tot Tokio omdat onvoldoende olie is. Als zolderkamerautist zou daar toch je primaire zorg moeten liggen omdat dat je raakt.
Dit idee.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Sowieso hadden we ons er niet mee moeiten bemoeien, is onze oorlog niet.
Die Westerse interventie heeft meer goed dan kwaad gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |