abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220472059
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:05 schreef Farenji het volgende:
Ik weet niet of het een naam heeft: bruine rum met kokoswater en ananassap. Maar alleen in de zomer. In de winter liever een old fashioned.
Da's een pina colada _O_ kan met kokoswater, maar meestal met kokosmelk.

Old fashioned is altijd een goede keuze :Y Goede cocktail waar je lang over doet, maar niet genoeg alcohol heeft om een kater van te krijgen _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220472064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dit is gewoon wodka met ijs geen martini toch?
Als je een dry vodka martini vraagt, dan krijg je dat ook. Wodka geshaked in ijs. Is heel lekker, beter dan wodka over ijs.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:37:55 #28
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220472076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Als je een dry vodka martini vraagt, dan krijg je dat ook. Wodka geshaked in ijs. Is heel lekker, beter dan wodka over ijs.
Ook vermouth
pi_220472081
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:37 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ook vermouth
De dry refereert naar de vermouth. Hoe droger je hem wil, hoe minder er in zit, tot aan niets.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:25:33 #30
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220472516
Negroni, einde van de middag. Perfect
The more debt, the better
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:28:59 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220472803
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:49 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Witte rum

Bruine rum in pc?
Een lichte variatie erop dan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220473032
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Een lichte variatie erop dan.
Bruine rum > witte rum. Vooral als ie lang gerijpt is. Bijv Flor de Caña 12 years vind ik erg lekker. Of je hebt ook lekkere "Nederlandse" (lees: gemengd door een Nederlander) rum van Alibi. Die kun je beide ook prima puur drinken.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:44:53 #33
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220473187
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:39 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De dry refereert naar de vermouth. Hoe droger je hem wil, hoe minder er in zit, tot aan niets.
Als er niets in zit is het gewoon geen martini meer :D
pi_220473197
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:52 schreef heywoodu het volgende:
Caipirinha _O_

Op de Olympische Spelen de hele avond gratis kunnen tikken in het Braziliaanse equivalent van het Holland House. Was lekker, maar achteraf niet zo handig :+

Cachaça is wat lastig (voor een leuke prijs) te krijgen, de rest is natuurlijk erg simpel: limoen, ijsblokjes en suiker.
Die vind ik ook het lekkers, cachaca is voor 14,49 bij de gall en gall te koop
https://www.gall.nl/cacha%C3%A7a-pirassununga-70cl-792101.html
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:17:47 #35
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220473340
Imo Whiskey sour
pi_220512067
Aperol spritz
Ingrediënten

60 ml Aperol
90 ml prosecco
30 ml bruiswater
Schijfje sinaasappel
IJsblokjes
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:41:09 #37
284411 crew  heywoodu
pi_220512077
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:46 schreef Karzai het volgende:

[..]
Die vind ik ook het lekkers, cachaca is voor 14,49 bij de gall en gall te koop
https://www.gall.nl/cacha%C3%A7a-pirassununga-70cl-792101.html
Ik heb Velho Barreiro besteld, 3 literflessen van 15-16 euro per stuk (plus nog wat andere dingen om gratis verzending te hebben, waarmee ik voor de komende 2-3 jaar wel goed zit :+ ).
pi_220512489
Pisang Orange met veel fruitsap anders kun je me van de grond krabben
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')