Dan ben je dus absoluut niet onaantrekkelijk en onderschat je jezelf waarschijnlijk flink. Ik werd op Paiq meteen geblokkeerd zodra mijn foto’s verschenen, zonder uitzondering. Daarnaast ben ik ook meerdere keren afgewezen vanwege mijn fysieke afwijking, dat werd soms letterlijk tegen mij gezegd. De meeste vrouwen blokkeerden me gewoon zonder uitleg al waren er een paar die wel eerlijk vertelden waarom.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ik ben en was niet knap ofzo, maar heb wel veel relaties gekregen via het internet (kortdurend vaak maar dat lag aan mijzelf toen). Ik heb gechat op tmfchat, radio538 chat en paiq. En toen kon je gewoon best leuk chatten en dan voegde je elkaar toe op msn en kon je webcammen. Geen ervaring met tinder ofzo maar het zal toch niet allemaal plotseling zo dramatisch zijn geworden voor de gemiddelde man?
Ik word er altijd wel een beetje verdrietig van wanneer mensen mij proberen weg te zetten als een “incel” en dat gebeurt vaak, terwijl dat totaal niet klopt. Ik heb helemaal geen haat richting vrouwen en geef vrouwen ook nergens de schuld van.quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:52 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Echte incels krijgen jarenlang zelfs helemaal niets. Hoe kun je dit vergelijken met vrouwen en de aandacht die zij genieten?
Nee, natuurlijk niet. De meeste mensen hier zijn uiteindelijk gewoon redelijk gemiddelde mensen die wel kansen krijgen op relaties, dates of intimiteit ook al loopt het niet altijd perfect. Daardoor zullen ze waarschijnlijk nooit echt begrijpen hoe het voelt om letterlijk vrijwel altijd afgewezen te worden, zonder uitzonderingen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:43 schreef Spring_Sale het volgende:
@:Swiffer
@:Maerwynn
Hebben jullie zelf wel iets van een relatie/FWB of enige andere vorm van een relatie. En zijn jullie zelf ook 40+ en eenzaam?
Ik wilde niets bagetalliseren. Ook succes!quote:Op woensdag 20 mei 2026 19:19 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben hier weer weg. Ik merk dat dit soort onderwerpen geen goed effect hebben op mijn mentale gezondheid. In plaats van erin te blijven hangen zoals ik vroeger zo’n 18 jaar geleden op FOK deed, ben ik nu verstandig genoeg om afstand te nemen en gewoon te vertrekken. Succes allen.
Ja dat is ook mijn mening. Actie ondernemen is de enige weg naar succes.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:17 schreef Swiffer het volgende:
Actie-Actie-Actie is het belangrijkste.
Ga deelnemen aan de dating markt, socialiteiten zoals sport / hobby clubs, ga naar pub-quizzen, ontmoet mensen, leer je eigenwaarde kennen door eropuit te gaan in plaats van in je hoofd te zitten waar jijzelf altijd strenger en negatiever bent dan iemand in de buitenwereld ooit kan zijn!
De rest van de ideeën zijn al gegeven, Een sleur maak - en doorbreek je zelf.
Je bedoelt het goed en voor de meeste mensen geldt dat waarschijnlijk ook. Maar wat als je zó onaantrekkelijk bent dat de allereerste deur al gesloten blijft? Ik bedoel letterlijk de eerste deur: de deur van je slaapkamer. Als die deur je hele leven gesloten blijft dan wordt alles waar jij het over hebt ineens een compleet ander verhaal.quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:23 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Ja dat is ook mijn mening. Actie ondernemen is de enige weg naar succes.
Het valt mij in het algemeen een beetje op dat veel leden lijken te blijven hangen.
Dat is mijn algemene indruk van de sectie R&P, dus niet lid specifiek.
Er is namelijk geen succesformule. Wat bij mij goed werkt hoeft nog geen succes te zijn bij jou en vice versa.
Ik begrijp de haast eeuwige discussie omtrent online dating daarom ook niet zo goed.
Fijn dat er zoveel dames succesvol zijn en spijtig dat er op dit forum diverse vervelende verhalen staan zonder resultaat, van met name heren (zelfs onderzoek naar geweest naar online dating man/vrouw). Maar blijf dan niet hangen in online dating maar ga de boulevard op.
Je het kunt wel geforceerd blijven proberen of boos zijn en blijven. Je lost er geen biet mee op.
Er is zo ontiegelijk veel te doen. Ga op pad!
Als ik naar mij zelf kijk, heb ik veel en veel meer succes gehad in offline dating dan online. Met andere woorden online dating staat hier al tijden, ver voor mijn huidige relatie niet eens meer geïnstalleerd.
Ik vind het heel vervelend voor je maar begrijp je niet helemaal?quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:12 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar wat als je zó onaantrekkelijk bent dat de allereerste deur al gesloten blijft? Ik bedoel letterlijk de eerste deur: de deur van je slaapkamer. Als die deur je hele leven gesloten blijft dan wordt alles waar jij het over hebt ineens een compleet ander verhaal.
Luister gewoon eens naar wat mijn kaakchirurg zelf over mijn gezicht zegt.
Maar dat is toch onderdeel van het probleem?quote:Op woensdag 20 mei 2026 20:23 schreef bertusdeb het volgende:
Fijn dat er zoveel dames succesvol zijn en spijtig dat er op dit forum diverse vervelende verhalen staan zonder resultaat, van met name heren (zelfs onderzoek naar geweest naar online dating man/vrouw).
Wat is hier onderdeel van het probleem en wat is oneerlijk?quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:33 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar dat is toch onderdeel van het probleem?
Veel mannen krijgen geen vrouw. Veel vrouwen krijgen wel 1 knappe man.
Die knappe man gaat niks delen. En die vrouwen die zeggen dat ze voor innerlijk gaan die willen blijkbaar vooral een knappe man.
Het is dubbelop. 1 van de 10 mannen eist vrijwel alle vrouwen op, en 9 van de 10 vrouwen zitten erover te liegen wat ze zoeken. Hoe moet dan de rest van de mannen nog wat succes kunnen hebben?
Let wel: 9 van de 10 vrouwen heeft dan dus wel seks, terwijl 9 op de 10 mannen dat niet heeft. Het is compleet oneerlijk.
Nou in het algemeen zit er voor zover ik weet niet zoveel verschil tussen online en offline, behalve juist dat mannen die minder knap zijn bij online dating een grotere kans hebben omdat je daar ook nog de kans krijgt om met elkaar te chatten. In de bar of discotheek kan je hallo zeggen en een drankje betalen en dan kunnen ze daarna de andere kant op kijken.. Daarom quote ik je niet volledigquote:Op woensdag 20 mei 2026 21:36 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Wat is hier onderdeel van het probleem en wat is oneerlijk?
Plaats dan mijn volledige quote, daar haal ik ook aan dat mocht online dating niet werken je of in mijn voorbeeld ik ben overgestapt op offline dating en wel succesvol.
Daar zit naar mijn ervaring een heel groot verschil in. Online is het aanbod mannen giga en aanbod vrouwen beperkt. Vrouwen gaan sneller weg klikken want de keuze is reuze.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou in het algemeen zit er voor zover ik weet niet zoveel verschil tussen online en offline, behalve juist dat mannen die minder knap zijn bij online dating een grotere kans hebben omdat je daar ook nog de kans krijgt om met elkaar te chatten. In de bar of discotheek kan je hallo zeggen en een drankje betalen en dan kunnen ze daarna de andere kant op kijken.. Daarom quote ik je niet volledig
Ik reageerde op jouw verhaal en de observaties die jij in het algemeen maakte.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:33 schreef bertusdeb het volgende:
Ik vind het heel vervelend voor je maar begrijp je niet helemaal?
@kree heeft vergelijkbare problematiek?
Ik begrijp oprecht de link niet tussen het bovenstaande en de hulpvraag van TS.
Goed punt, niet zo bij nagedachtquote:Op woensdag 20 mei 2026 21:41 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Daar zit naar mijn ervaring een heel groot verschil in. Online is het aanbod mannen giga en aanbod vrouwen beperkt. Vrouwen gaan sneller weg klikken want de keuze is reuze.
Offline als je bij elkaar zit is het veel relaxter, leer je elkaar echt kennen.
Sterker nog ik heb succesvolle date gehad waarbij letterlijk werd verteld dat ze mij online in eerste instantie zou hebben weggeklikt.
Daar zijn inmiddels ook best wat studies over gedaan. Op fotos beoordelen veel vrouwen mannen vaak een stuk negatiever of minder aantrekkelijk dan wanneer ze iemand in het echt zien en meemaken in “motion” dus hoe iemand praat, beweegt, lacht en zich gedraagt. (in mijn geval blijft het dus negatief)quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:41 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Daar zit naar mijn ervaring een heel groot verschil in. Online is het aanbod mannen giga en aanbod vrouwen beperkt. Vrouwen gaan sneller weg klikken want de keuze is reuze.
Offline als je bij elkaar zit is het veel relaxter, leer je elkaar echt kennen.
Sterker nog ik heb succesvolle dates gehad waarbij letterlijk werd verteld dat ze mij online in eerste instantie zou hebben weggeklikt.
Heb je tekst gelezen en geluisterd naar je voicememos, wil daar niet overheen gaan alsof het niks is want het klinkt zoals je vaker aangeeft extreem. Vind het oprecht klote voor je. Hier op het forum lees ik soms reacties dat je weer in herhaling valt en dat ze daar een beetje dom op reageren om het zo maar te zeggen. Maar aangezien het echt fysiek zo ernstig is begrijp ik wel dat het dagelijks bij je speelt en erover wil praten. Flinke pech wat dat betreft en lijkt me zelf wat hartverscheurend als ik zulke gesprekken zou moeten hebben gehad om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:12 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Je bedoelt het goed en voor de meeste mensen geldt dat waarschijnlijk ook. Maar wat als je zó onaantrekkelijk bent dat de allereerste deur al gesloten blijft? Ik bedoel letterlijk de eerste deur: de deur van je slaapkamer. Als die deur je hele leven gesloten blijft dan wordt alles waar jij het over hebt ineens een compleet ander verhaal.
Luister gewoon eens naar wat mijn kaakchirurg zelf over mijn gezicht zegt. Dit is mijn realiteit. Ik kan me nog zo verzorgd kleden, sociaal doen of “de boulevard op gaan” maar dat gaat een ernstige, niet te corrigeren afwijking niet oplossen. Voor sommige mensen ligt het probleem veel dieper dan alleen mindset of actie ondernemen.
Daarom voelt het alsof ik in een soort nachtmerrie leef waar ik nooit echt uit ben gekomen. Mijn doodgewonen normale gezicht is plots getransformeerd tot een karikatuur.
Edit: voicemail weggehaald door Droopie
En vergeet niet als je bovenkaak extreem ver naar achteren staat, terwijl die normaal juist naar voren hoort te groeien dan heeft dat ook gevolgen voor de rest van je gezicht. Je neus, ogen en zelfs de stand van je oren ontwikkelen zich daardoor ook minder normaal mee.
Daarnaast is mijn onderkaak juist te ver omlaag en naar voren gegroeid, waardoor ik een onnatuurlijk lang gezicht heb gekregen dat ook nog eens sterk naar voren uitsteekt.
Daardoor ben ik nu een man van bijna 46 die nog nooit een eerste date heeft gehad. In mijn geval ligt het probleem puur bij mijn uiterlijk. Ik maak bij geen enkele vrouw een kans tenzij ze blind zijn, maar dan zou ik waarschijnlijk alsnog worden afgewezen als ze mijn gezicht zou voelen.
Ik ben hier relatief nieuw. @Masberum Heeft @-Deluzion- hier een topic van zodat ik het hele verhaal eens kan lezen?quote:[/url] het volgende:[/b]
[..]
Heb je tekst gelezen en geluisterd naar je voicememos, wil daar niet overheen gaan alsof het niks is want het klinkt zoals je vaker aangeeft extreem. Vind het oprecht klote voor je. Hier op het forum lees ik soms reacties dat je weer in herhaling valt en dat ze daar een beetje dom op reageren om het zo maar te zeggen. Maar aangezien het echt fysiek zo ernstig is begrijp ik wel dat het dagelijks bij je speelt en erover wil praten. Flinke pech wat dat betreft en lijkt me zelf wat hartverscheurend als ik zulke gesprekken zou moeten hebben gehad om het zo maar te zeggen.
Deze post wellicht als een stukje erkenning ook dat het (erg) moeilijk is voor jou en dat dat begrijpelijk is
Precies. Mensen gingen er altijd vanuit dat het allemaal wel mee zou vallen of ze negeerden het compleet. Mijn verhaal klinkt ook extreem en onwerkelijk dus ik begrijp wel dat mensen het moeilijk konden bevatten.quote:Op woensdag 20 mei 2026 21:51 schreef Masberum het volgende:
[..]
Heb je tekst gelezen en geluisterd naar je voicememos, wil daar niet overheen gaan alsof het niks is want het klinkt zoals je vaker aangeeft extreem. Vind het oprecht klote voor je. Hier op het forum lees ik soms reacties dat je weer in herhaling valt en dat ze daar een beetje dom op reageren om het zo maar te zeggen. Maar aangezien het echt fysiek zo ernstig is begrijp ik wel dat het dagelijks bij je speelt en erover wil praten. Flinke pech wat dat betreft en lijkt me zelf wat hartverscheurend als ik zulke gesprekken zou moeten hebben gehad om het zo maar te zeggen.
Deze post wellicht als een stukje erkenning ook dat het (erg) moeilijk is voor jou en dat dat begrijpelijk is
Nou ja ik heb geen ervaring met vergeven. Maar van wat ik heb gelezen en gezien is het toch juist gemakkelijker juist nadat je iemand echt hebt vergeven?quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Precies. Mensen gingen er altijd vanuit dat het allemaal wel mee zou vallen of ze negeerden het compleet. Mijn verhaal klinkt ook extreem en onwerkelijk dus ik begrijp wel dat mensen het moeilijk konden bevatten.
Zelfs de professor kaakchirurg zei letterlijk dat mijn gezicht als het ware “tegen de zwaartekracht in” is gegroeid en dat het eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn.
Ik weet ook van mezelf dat ik vaak in herhaling viel, vooral toen ik hier zo’n 20 jaar geleden al over postte. Maar toen voelde ik me ook duizend keer slechter dan nu. In die periode kon ik nog totaal niet accepteren dat ik in feite undateable was en dat mijn leven waarschijnlijk nooit normaal zou verlopen op romantisch vlak.
Inmiddels ben ik daar wel redelijk overheen gekomen. Ik heb grotendeels geaccepteerd dat mijn levenspad gewoon heel anders is dan dat van de gemiddelde persoon. Ik krijg nu goede professionele hulp en eindelijk ook meer erkenning voor hoe ernstig de fysieke afwijking daadwerkelijk is. Professionals geven dat tegenwoordig ook gewoon eerlijk toe.
Zelfs mijn vader is daar later heel anders naar gaan kijken. Hij kon vroeger moeilijk accepteren dat ik echt zo’n ernstige afwijking had en hoopte altijd dat het allemaal wel goed zou komen. Nu hij ouder is (80 jaar inmiddels), ziek is en waarschijnlijk niet lang meer te leven heeft merk ik dat hij daar veel schuldgevoel over heeft ontwikkeld. Het gaat mentaal erg slecht met hem daardoor. Ondanks alles heb ik hem wel vergeven, hoe moeilijk dat soms ook is want ik wil de situatie niet nog zwaarder en verdrietiger maken dan die al is.
Ik ben 48 en heb al jaren een FWB. Eenzaamheid heb ik niet snel last van. De vrijheid om te doen met mijn leven wat ik wil, zonder verantwoordelijkheid te hebben voor anderen, is voor mij veel belangrijker dan een relatie.quote:Op woensdag 20 mei 2026 16:43 schreef Spring_Sale het volgende:
@:Swiffer
@:Maerwynn
Hebben jullie zelf wel iets van een relatie/FWB of enige andere vorm van een relatie. En zijn jullie zelf ook 40+ en eenzaam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |