Dat hoeft toch niet extra; gewoon gratis. Ja Ja, dan wordt het super druk maar goed. Het woord gratis werkt natuurlijk als een super magneet op het echte Nederlandse publiek.quote:Op zondag 29 maart 2026 23:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waar haal je alleen ineens de extra bussen en treinen vandaan in Nederland?
Die groepen die het OV gebruiken (studenten, statushouders, senioren) reizen vaak al gratis.quote:Op zondag 29 maart 2026 23:59 schreef cinderloom het volgende:
Zou hier ook goed zijn. Of stuk cheaper.
Dan krijg je sowieso meer mensen uit de auto.
Kun je deze uitspraken ook ergens mee onderbouwen? Volgens mij geef je een nogal vertekend beeld.quote:Op maandag 30 maart 2026 00:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die groepen die het OV gebruiken (studenten, statushouders, senioren) reizen vaak al gratis.
Het kost zoveel geld omdat 90% wat in het OV zit al zwaar gesubsideerd wordt. En de automobilist maar betalen zodat onrendabelen zich ook van A naar B kunnen verplaatsen (waar moeten ze uberhaüpt heen???)
En blijkbaar moet dat ook allemaal gebeuren in de nieuwste bussen en treinen die om de vijf jaar vervangen worden.
Juist onrendabelen verplaatsen zich met de Auto, omdat ze ergens "moeten" zijn, van die lui die als "sales manager" de hele dag met hun zure kop door het land moeten reizen omdat ze op LinkedIn hebben gelezen dat je als Salesmanager toch echt bij de klant de deur moet platlopen.quote:Op maandag 30 maart 2026 00:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die groepen die het OV gebruiken (studenten, statushouders, senioren) reizen vaak al gratis.
Het kost zoveel geld omdat 90% wat in het OV zit al zwaar gesubsideerd wordt. En de automobilist maar betalen zodat onrendabelen zich ook van A naar B kunnen verplaatsen (waar moeten ze uberhaüpt heen???)
En blijkbaar moet dat ook allemaal gebeuren in de nieuwste bussen en treinen die om de vijf jaar vervangen worden.
Waarschijnlijk niet, bijna iedereen die in een stedelijk gebied woont reist per OV, bij de meeste bedrijven is sowieso simpelweg niet de parkeerruimte om iedereen tegenmoet te komen, is het niet bij het bedrijf dan is het wel voor de deur. Daarnaast werkt voor heel veel mensen het OV prima. Ik woon in Amsterdam, als ik met OV ga ben ik binnen een uur in Rotterdam, Utrecht, en met kwartiertje meer in Den Bosch, met de auto gaat je dat nooit lukken. Daarnaast kan ik in de trein ook nog halfuurtje werken of lekker relaxed wat anders doen.quote:Op maandag 30 maart 2026 00:24 schreef YoopY het volgende:
[..]
Kun je deze uitspraken ook ergens mee onderbouwen? Volgens mij geef je een nogal vertekend beeld.
Genoeg mensen die vanwege werk het OV gebruiken. Dat wordt gewoon uit eigen zak betaald, al dan niet via de werkgever vanwege belastingtechnische redenen.
Dat er groepen zijn die nu korting krijgen of gratis reizen is volstrekt normaal in een sociale samenleving.
Maar dan zijn de meeste van die ongure stinkerds toch weg uit de winkels en supermarkten? Zodat het kassapersoneel niet meer in de stank zou komen te zitten.quote:Op maandag 30 maart 2026 00:51 schreef Lyrebird het volgende:
“Gratis” OV is een sigaar uit eigen doos, en heeft als nadeel dat ongure stinkende types de dag door gaan brengen in het OV, waardoor families en ouderen het OV gaan mijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |