Ja, dat doe ik ook! Weet niet of je voedingswaarde verliest als je het weggooit, maar gezien de poll lijkt het alsof de meesten het weggooien...quote:Op zondag 29 maart 2026 22:23 schreef Kottnauer het volgende:
Waarom zou dat goor zijn? Het komt uit de yoghurt zelf? Gewoon roeren.
Daar zitten juist de eiwitten in, nooit weggooien.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook! Weet niet of je voedingswaarde verliest als je het weggooit, maar gezien de poll lijkt het alsof de meesten het weggooien...
Ohh, dus als je het weggooit, dan is de yoghurt procentueel wat hoger is vet en lager in eiwit neem ik aanquote:Op zondag 29 maart 2026 23:07 schreef Seven. het volgende:
En het vocht zelf heet wei. Het bevat voornamelijk water, opgeloste eiwitten (wei-eiwit), calcium en lactose (melksuiker). Dit laagje is gezond en hoef je niet weg te gooien; je kunt het er gewoon doorheen roeren.
Ik weet niet waarom je vet erbij haalt.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ohh, dus als je het weggooit, dan is de yoghurt procentueel wat hoger is vet en lager in eiwit neem ik aan
Nouja, als het 10% vet is en je gooit dat water met eiwit weg, dan is het procentueel meer vet en minder eiwit toch.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je vet erbij haalt.
Calcium, eiwit en lactose: er zit geen vet in.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, als het 10% vet is en je gooit dat water met eiwit weg, dan is het procentueel meer vet en minder eiwit toch.
Dat zegt ze toch? Het vet blijft achter in de yoghurt dus het relatieve vetgehalte daarin stijgt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Calcium, eiwit en lactose: er zit geen vet in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |