Ik ben dus 40, zij is wel een stuk jonger namelijk 30. Ja dat is wel een ding, ik vind het lastig in te schatten wanneer iemand een vriendin of een kennis is, maar als we met elkaar een monoloog hebben gaat het vaak wel 2 kanten op, al ben ik meer een vrager dan een prater, altijd al geweest en de gesprekken gaan niet altijd over werk maar ook over prive dingen, ik zeg dingen tegen haar die ik tegen andere mensen op het werk niet zal zeggen (Wat misschien niet al te handig is maargoed.) Dat ze een collega is maakt mij soms ook wel wat onzeker inderdaad aangezien zij heel sociaal is en altijd met alle andere mensen appt en praat, maar ik kan het haar moeilijk verbieden. De keren dat we naar de bioscoop zijn geweest en ook een aantal keren naar de dierentuin was gewoon supergezellig, als het aan mij lag spraken we elk weekend af om te wandelen, koffie te drinken, naar de bioscoop te gaan weet ik veel maar ik wil niet pushen en ik weet dat dat niet altijd kan aangezien zij 2 jonge kinderen heeft, ik hou mij soms met moeite in om haar niet de hele tijd te appen om af te spreken want ik denk niet dat zij dat fijn zal vinden en van haar kant komt het dus ook niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:32 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb een paar hele goede vriendinnen. We kennen elkaar van de studie, dat is nu een jaar of 15 geleden. Afspreken komt over het algemeen van beide kanten. Met 1 groepje neem ik vaak zelf het initiatief, maar dat is vooral omdat de rest het lijkt te vergeten. We zien elkaar 1-2 keer per jaar en het is altijd weer gezellig. Sommige vriendinnen spreek ik individueel mee af, even bellen en we hangen zo 1-2 uur aan de telefoon en afspreken lukt dan ook wel. Niet dat we elkaar heel vaak zien hoor. Maar ik weet dat we er voor elkaar zijn in goede en slechte tijden.
TS hoe oud ben je? Na je 30e is het lastiger om mensen te leren kennen die niet heel druk zijn met hun gezin, relatie of werk. De vrouw in jouw voorbeeld zie ik eerder als vage kennis. En vergeet niet dat zij ook je collega is. Daar zou ik voorzichtig mee zijn, want als het niet goed gaat tussen jullie kan dat de werkrelatie ook nog verstoren.
Eerlijk gezegd krijg ik wel het idee dat je iemand al vrij snel het stempel "vriendin" geeft, kan dat? Ik zou iemand toch echt wel goed willen leren kennen voordat ik zoiets zou zeggen over iemand. Ben je niet gewoon iets te wanhopig in je zoektocht naar contacten? Ik heb zelf iemand meegemaakt die mensen heel snel "vriendin" noemde. Ik beschouwde haar hooguit als kennis. We spraken wel eens wat af en belden met elkaar. Maar was dan vooral een monoloog van haar kant en weinig interesse in mijn doen en laten. Intussen geen contact meer en ik mis er niks aan. Hoe gaat dat bij jullie? Tonen jullie interesse in elkaars leven? Of steekt de 1 een monoloog af en luistert de ander vooral?
Het begrip vriend is nogal onderhevig aan inflatie. Ik denk dat sociale media daar een rol bij spelen. Tegenwoordig is een vriend iemand die je op je Facebook toevoegt.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:32 schreef DoubleDip het volgende:
Eerlijk gezegd krijg ik wel het idee dat je iemand al vrij snel het stempel "vriendin" geeft, kan dat? Ik zou iemand toch echt wel goed willen leren kennen voordat ik zoiets zou zeggen over iemand. Ben je niet gewoon iets te wanhopig in je zoektocht naar contacten? Ik heb zelf iemand meegemaakt die mensen heel snel "vriendin" noemde.
Ik heb denk ik vooral goede kennissen met wie ik het gezellig heb als we met meerderen bij elkaar zijn of eens in de zoveel tijd eens een drankje doen.quote:Op zondag 29 maart 2026 21:51 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Hallo,
Ik zal maar snel met de deur in huis vallen, ik ben inmiddels 40 jaar en heb niet wat je noemt een "echte" vriendschap, en wat bedoel ik daar mee? Iemand bij wie je kan terugvallen als het even wat minder gaat,
iemand die je even belt om een kopje koffie te drinken of bijv. oud jaar te vieren. Ik vind dit erg jammer.
Ik ken nu een vrouw van het werk (Ik ben zelf ook een vrouw) met wie ik een aantal keer naar de bioscoop ben geweest, een superaardige vrouw moet ik er gelijk bij zeggen, maar als we een afspraak maken komt het meestal van mijn kant en ik wil haar ook niet elk weekend "lastig" vallen met de vraag om iets te doen en omdat zij ook nooit echt actie onderneemt heb ik het idee dat zij dat ook niet graag wilt. Hoe doen jullie dat met vrienden of vriendinnen? moet het altijd van jullie kant komen of komt het ook wel eens van de andere kant want ik weet inmiddels niet meer wat "goed" lees verstandig is.
Dit vind ik echt heel verontrustend en ongezond klinken. Waarom zou je haar zo willen claimen??quote:Op zondag 29 maart 2026 22:57 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Dat ze een collega is maakt mij soms ook wel wat onzeker inderdaad aangezien zij heel sociaal is en altijd met alle andere mensen appt en praat, maar ik kan het haar moeilijk verbieden.
Dit inderdaad. Vrienden hebben andere vrienden. Dat is toch meer dan normaal?quote:Op zondag 29 maart 2026 23:35 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dit vind ik echt heel verontrustend en ongezond klinken. Waarom zou je haar zo willen claimen??
Snap ik, het zijn jaloerse gevoelens en dat maakt mij ook gek, misschien vind ik haar iets leuker dan de bedoeling is, niet dat ik daar ooit wat mee ga doen overigens...quote:Op zondag 29 maart 2026 23:35 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Dit vind ik echt heel verontrustend en ongezond klinken. Waarom zou je haar zo willen claimen??
Oei nee, dat is veel te veel.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:57 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
De keren dat we naar de bioscoop zijn geweest en ook een aantal keren naar de dierentuin was gewoon supergezellig, als het aan mij lag spraken we elk weekend af om te wandelen, koffie te drinken, naar de bioscoop te gaan weet ik veel maar ik wil niet pushen en ik weet dat dat niet altijd kan aangezien zij 2 jonge kinderen heeft, ik hou mij soms met moeite in om haar niet de hele tijd te appen om af te spreken want ik denk niet dat zij dat fijn zal vinden en van haar kant komt het dus ook niet.
Leuker als in verliefd? Want zo klinkt het wel een beetje?quote:Op maandag 30 maart 2026 11:37 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Snap ik, het zijn jaloerse gevoelens en dat maakt mij ook gek, misschien vind ik haar iets leuker dan de bedoeling is, niet dat ik daar ooit wat mee ga doen overigens...
Echt verliefd weet ik niet, maar ik krijg wel een beetje kriebels van haar die ik niet wil, maar nogmaals ik ga er niks mee doen.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leuker als in verliefd? Want zo klinkt het wel een beetje?
Precies daarom houd ik mij erg in en doe ik dat nu niet meer.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oei nee, dat is veel te veel.
Zeker met 2 jonge kinderen.
Ook het willen appen de hele tijd zal je wat moeten beheersen. Dit ga je zo verstikken.
Zou het dan niet beter zijn om alles een tijdje te laten afkoelen?quote:Op maandag 30 maart 2026 11:40 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Echt verliefd weet ik niet, maar ik krijg wel een beetje kriebels van haar die ik niet wil, maar nogmaals ik ga er niks mee doen.
Probeer ik, ik heb er zelfs al aan gedacht om een andere baan te zoeken, maar aangezien deze baan zo leuk is en de mensen aardig denk ik dat ik hier nog wel een tijdje blijf zitten, maar ik ga wel afstand van haar nemen want dit is niet prettig meer.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zou het dan niet beter zijn om alles een tijdje te laten afkoelen?
Zodat je 'over haar heen kan geraken'?
Je kunt haar een keer goed scharen en haar dan dumpen zo van "het wordt toch niks tussen ons"quote:Op maandag 30 maart 2026 11:40 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Echt verliefd weet ik niet, maar ik krijg wel een beetje kriebels van haar die ik niet wil, maar nogmaals ik ga er niks mee doen.
Hier spreekt het afvoerputje van FOK!quote:Op maandag 30 maart 2026 12:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je kunt haar een keer goed scharen en haar dan dumpen zo van "het wordt toch niks tussen ons"
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 30 maart 2026 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:
Mannenvrienschappen zijn vele malen makkelijker in de omgang en makkelijker te onderhouden, niet veel verplichtingen of boze gevoelens als iemand een week niet reageert
Bij wijven is het altijd en overal oorlog in elke groep, niet normaal waar die zich allemaal druk om maken en wat ze elkaar verwijten en een dag later zijn ze weer beste vriendinnen maar na een week begint het gezeik weer
Dus dat
Dus je topic gaat eigenlijk niet over vriendschap.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:01 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Probeer ik, ik heb er zelfs al aan gedacht om een andere baan te zoeken, maar aangezien deze baan zo leuk is en de mensen aardig denk ik dat ik hier nog wel een tijdje blijf zitten, maar ik ga wel afstand van haar nemen want dit is niet prettig meer.
Bij wijven?quote:Op maandag 30 maart 2026 12:01 schreef SemperLibertas het volgende:
Mannenvrienschappen zijn vele malen makkelijker in de omgang en makkelijker te onderhouden, niet veel verplichtingen of boze gevoelens als iemand een week niet reageert
Bij wijven is het altijd en overal oorlog in elke groep, niet normaal waar die zich allemaal druk om maken en wat ze elkaar verwijten en een dag later zijn ze weer beste vriendinnen maar na een week begint het gezeik weer
Dus dat
Hou toch eens op met reageren op die gast. Zijn enige doel is om aandacht te krijgen en die wijven die zich aan hem ergeren uit te lachen. Dat gun je hem toch niet?quote:
quote:Op maandag 30 maart 2026 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hou toch eens op met reageren op die gast. Zijn enige doel is om aandacht te krijgen en die wijven die zich aan hem ergeren uit te lachen. Dat gun je hem toch niet?
Alsof het alleen je gebruik van de term ‘wijven’ is dat schofferend zou zijn voor vrouwen.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Denk je echt dat ik hier over nadenk? Ik vind 'wijven' helemaal niet schofferend, waar ik vandaan kom hebben ze het vaker over wijven enzo en niemand doet daar moeilijk over, ook de vrouwen niet
Hier snap ik echt niks van, ik doe verder niks fout tav vrouwenquote:Op maandag 30 maart 2026 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alsof het alleen je gebruik van de term ‘wijven’ is dat schofferend zou zijn voor vrouwen.
Nee lieverd, natuurlijk niet.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Hier snap ik echt niks van, ik doe verder niks fout tav vrouwen
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2026 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hou toch eens op met reageren op die gast.
quote:Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zijn ze toch dom hè, die wijven.
Tsja voor mij ligt dat dus heel anders. Maar het is maar hoe je het ervaart natuurlijk.quote:Op zondag 29 maart 2026 23:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het begrip vriend is nogal onderhevig aan inflatie. Ik denk dat sociale media daar een rol bij spelen. Tegenwoordig is een vriend iemand die je op je Facebook toevoegt.
Whehehe, zie het al helemaal voor me.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je kunt haar een keer goed scharen en haar dan dumpen zo van "het wordt toch niks tussen ons"
Jullie zijn liefquote:Op maandag 30 maart 2026 14:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zijn ze toch dom hè, die wijven.
Ik blijf hoopvolquote:Op maandag 30 maart 2026 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hou toch eens op met reageren op die gast. Zijn enige doel is om aandacht te krijgen en die wijven die zich aan hem ergeren uit te lachen. Dat gun je hem toch niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |