Zag dat er een video over dat item 3 uur geleden is geplaatst.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ze zijn al verhuist toch? Heb de video niet helemaal gezien.
Ook zij moeten 1 april weg zijn.
'Volgens traditie', dus dat zal een oude FOK!traditie zijnquote:Op zaterdag 28 maart 2026 15:07 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Waarom zou je een RAM module slopen?
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zag dat er een video over dat item 3 uur geleden is geplaatst.
quote:Op zondag 29 maart 2026 06:04 schreef Danny het volgende:
[..]
https://tweakers.net/vide(...)weakers-vlog-20.html
zijn al over.
Prachtige ochtend, heerlijk blauw en een beetje fris, zit je uren in de absolute tyfusherrie van zo'n vies ruikend en bloedheet datacenterquote:Op zondag 29 maart 2026 09:21 schreef LTVDK het volgende:
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, iteejer fix die server nu maar gauw
Is buiten de ring he. Zou ze als straf gewoon elke zondag dezelfde startpagina geven als Nederlands Dagblad. Zondag is een rustdag, kom morgen maar terug.quote:
Dat ligt aan jouw verbinding, niemand anders heeft er last van.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:21 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af of deze vertraging een voorbode is voor wat gaat komen.
Ruikt het daar?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Prachtige ochtend, heerlijk blauw en een beetje fris, zit je uren in de absolute tyfusherrie van zo'n vies ruikend en bloedheet datacenter![]()
ND doet het gewoon toch? Reformatorisch Dagblad doet op zondag niksquote:Op zondag 29 maart 2026 09:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is buiten de ring he. Zou ze als straf gewoon elke zondag dezelfde startpagina geven als Nederlands Dagblad. Zondag is een rustdag, kom morgen maar terug.
Vertraging in tijd, 9 uur zou het zwaard vallen.....quote:Op zondag 29 maart 2026 09:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt aan jouw verbinding, niemand anders heeft er last van.
Nee hoor, dat is nooit als harde tijd genoemd. Wel even lezen.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Vertraging in tijd, 9 uur zou het zwaard vallen.....
Om en nabij 09.00 uur, maar er is geen tijdszone gespecificeerdquote:Op zondag 29 maart 2026 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is nooit als harde tijd genoemd. Wel even lezen.
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Om en nabij 09.00 uur, maar er is geen tijdszone gespecificeerd
Speciaal voor jouw zouden we de downvote moeten invoeren.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is nooit als harde tijd genoemd. Wel even lezen.
enquote:ongeveer een half uur ervoor tot een half uur erna, tenzij de context anders is.
Dus meestal kun je denken aan:
ongeveer 08:30 tot 09:30
Maar het kan iets strakker of losser zijn afhankelijk van de persoon:
Precieze planner 🧭 → misschien 08:50 – 09:10
Relaxte tijdsgebruiker 🐢 → misschien 08:15 – 09:45
Als het belangrijk is (bijvoorbeeld een afspraak of levering), is het slim om het te zien als rond 9 uur, maar reken op wat speling.
Kort gezegd:
👉 Verwacht het meestal tussen 08:30 en 09:30, tenzij anders gezegd.
Als je wil kan ik ook uitleggen wat het verschil is tussen:
omstreeks
rond
tegen
om en nabij
Die lijken op elkaar maar betekenen net iets anders.
quote:Bij "om en nabij 9 uur de server uitschakelen" moet je het meestal lezen als:
? ze mikken op 09:00, maar het kan een beetje eerder of later gebeuren.
In IT-praktijk betekent dat vaak:
Start ergens ±10-15 minuten rond 09:00
Bijvoorbeeld 08:45 - 09:15
Soms iets later als er nog checks lopen ?
Wat je het beste doet (als het belangrijk is):
Zorg dat je vóór 08:45 klaar bent
Ga ervan uit dat na 09:00 de server elk moment offline kan ?
Sysadmins denken vaak: better safe than sorry, dus ze nemen liever wat marge dan dat iemand nog midden in een taak zit.
Praktische vuistregel:
? Zie 09:00 als de harde grens, niet het midden.
Als je wil kan ik ook zeggen wat je best doet vlak voor zo'n shutdown zodat je geen data verliest.
Hier gaat iets mis.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
5 euro per pil, stuur me een DM zodra FOK! offline is.
Dezen*quote:Op zondag 29 maart 2026 09:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Speciaal voor jouw zouden we de downvote moeten invoeren.
Bij deze 👎👎👎👎👎👎
Spannend!quote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Danny het volgende:
Any minute now, aldus de schatting van @:iteejer
Binnen nu en ergens dit jaarquote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Danny het volgende:
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Starhopper het volgende:
Kan ik wel nog lezen als FOK! offline is
Doe ajb rustig aan, beter goed dan snel.quote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Danny het volgende:
Hoe werkt zoiets? Trekt ie gewoon paar kabels eruit?quote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Danny het volgende:
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:21 schreef yvonne het volgende:
Ergens tussen nu en 10 U gaat FOK plat.
Tot vanavond
we zie graag fotos op de socialsquote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Danny het volgende:
Al die servers geven een sterke electrische geur af. Niet in de handel verkrijgbaar.quote:
quote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Danny het volgende:
In een boekquote:Op zondag 29 maart 2026 09:29 schreef Starhopper het volgende:
Kan ik wel nog lezen als FOK! offline is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |