Fatsoenlijke fiets is inderdaad een wezenlijk verschil tov een fiets van een paar tientjes.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 08:20 schreef Viesdik het volgende:
Sinds ik een nieuwe fiets heb fiets ik beduidend vaker
Wij hebben de 1.8 Hybrid met Turbo trekt die behoorlijk maar je moet er tegen kunnen om CVT te rijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Yep. Maar de auto zou wel nóg een stuk opknappen van een lekkere 2.0 motor met een beetje trekkracht onderin de toeren.
Ik heb 1.6 VVTI. Die heeft genoeg PK (130). Maar de 150nm trekkracht is een beetje te weinig voor een auto van dit gewicht.
Ik had een Nissan Primera met een 2.0 liter motor. Die had wat meer PK, maar vooral meer trekkracht: 180nm. Terwijl de auto even zwaar was.
Die Nissan was kwalitatief misschien minder, maar reed veel lekkerder.
Maar voor de rest is dit een super kwalitatieve auto en heb ik echt geen moment spijt gehad van de aankoop.
Elk jaar met de keuring komen ze niet verder dan ‘we hebben een ruitenwisser voor u vervangen’ en ‘mogen we alsjeblieft nog iets aan je verdienen door een kleine of grote beurt uit te voeren?”. Smeken, doen die garagehouders.
Overigens: Toyota Auris is 1250 kilo met 150nm. Honda Fireblade (motorfiets) is 180 kilo met 95nm. 0.12 nm per kilo of 0.53 nm per kilo. Ik weet wel welke sneller weg is, hahahaha.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |