abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221656113
Fiets (longtail voor kindertransport en mtb/gravelbike voor mezelf) : Ongeveer 5000km per jaar.
Benenwagen: Elke dag naar school, winkels etc, want woon midden in de stad.
Metro: Gemiddeld één keer per week als het niet vakantie is.
Auto: eigenlijk alleen in de vakanties en weekends als we buiten de stad weg gaan. En gisteren omdat ik naar de vuilstort ging.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221656118
Te voet naar supermarkt. Al het andere met de auto. Gemiddeld 100km per dag.
pi_221656192
Sinds ik een nieuwe fiets heb fiets ik beduidend vaker dan dat ik de auto gebruik
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_221656532
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:20 schreef Viesdik het volgende:
Sinds ik een nieuwe fiets heb fiets ik beduidend vaker
Fatsoenlijke fiets is inderdaad een wezenlijk verschil tov een fiets van een paar tientjes.
In de zin van om er eens lekker op te fietsen als ontspanning, of om die wat zwaardere boodschapepn mee te nemen. Ik merk het ook nu ik een hagelnieuwe fiets heb. Pak hem echt veel meer dan die oude barrel van 20 jaar die ik eerst had en met ducktape bij elkaar zat ;)
  woensdag 26 augustus 2026 @ 10:15:18 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221656813
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 14:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Yep. Maar de auto zou wel nóg een stuk opknappen van een lekkere 2.0 motor met een beetje trekkracht onderin de toeren.

Ik heb 1.6 VVTI. Die heeft genoeg PK (130). Maar de 150nm trekkracht is een beetje te weinig voor een auto van dit gewicht.

Ik had een Nissan Primera met een 2.0 liter motor. Die had wat meer PK, maar vooral meer trekkracht: 180nm. Terwijl de auto even zwaar was.

Die Nissan was kwalitatief misschien minder, maar reed veel lekkerder.

Maar voor de rest is dit een super kwalitatieve auto en heb ik echt geen moment spijt gehad van de aankoop.

Elk jaar met de keuring komen ze niet verder dan ‘we hebben een ruitenwisser voor u vervangen’ en ‘mogen we alsjeblieft nog iets aan je verdienen door een kleine of grote beurt uit te voeren?”. Smeken, doen die garagehouders. :D

Overigens: Toyota Auris is 1250 kilo met 150nm. Honda Fireblade (motorfiets) is 180 kilo met 95nm. 0.12 nm per kilo of 0.53 nm per kilo. Ik weet wel welke sneller weg is, hahahaha. :)
Wij hebben de 1.8 Hybrid met Turbo trekt die behoorlijk maar je moet er tegen kunnen om CVT te rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')