Weet je hoe je dat voorkomt............door niet iedere illegaal die met een bootje de grenzen van de EU weet te bereiken automatisch te belonen met een verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef RetepV het volgende:
Jezelf af laten zakken tot het niveau van een 3e wereldland
En die detentiecentra kunnen best luxe zijn, waar ze kunnen leren, opleidingen kunnen volgen, sporten zodat als ze ooit komen, gewoon ook aan het werk kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weet je hoe je dat voorkomt............door niet iedere illegaal die met een bootje de grenzen van de EU weet te bereiken automatisch te belonen met een verblijfsvergunning.
En laat dat nu precies hetgene zijn wat we gaan doen. Illegalen zullen in afwachting van hun procedure in detentiecentra buiten de EU verblijven. En als ze geen recht hebben op een verblijfsvergunning dan zullen ze niet gewoon losgelaten worden in Europa, zoals we tot dusver altijd deden in de hoop dat het probleem vanzelf oplost , maar worden ze elders vrijgelaten waar ze wel veilig zijn maar niet langer ons tot last.
In veel gevallen is het simpelweg de hoop hier een beter leven op te kunnen bouwen, mede met hulp van de staat.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
En de reden dat ze hier naartoe komen is de onmenselijkheid in hun eigen land.
Als wij die onmenselijkheid dan gaan zitten overnemen, dan zakken we feitelijk af naar het niveau van dat land waar ze vandaan komen.
Jezelf af laten zakken tot het niveau van een 3e wereldland lijkt me niet bepaald de manier om Nederland te beschermen tegen invloed van buiten.
Prima opgelost zo. Wees tenminste blij dat er IETS gebeurt. Daar heb je nou al die jaren voor zitten klagen.
Inderdaad. Die zou je moeten vervolgen voor hoogverraad. Zij zijn schuldig aan het doelbewust ondermijnen van het eigen land door demografische veranderingen te bewerkstelligen die lijden tot een verlies van de inheemse cultuur en waarbij de manier van leven van de inheemse bevolking in gevaar wordt gebracht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De hele mensensmokkelketen moet strafbaar worden. Dus ook de NGO's.
De meesten komen gewoon voor de welvaart. Ze reizen niet voor niets 4000km door veilige landen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
En de reden dat ze hier naartoe komen is de onmenselijkheid in hun eigen land.
Ik had het niet over waar ze naartoe gaan, ik had het over waar ze vandaan komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De meesten komen gewoon voor de welvaart. Ze reizen niet voor niets 4000km door veilige landen.
Daarmee leg je het dus lekker simpel op het bordje van het onderwijs. Terwijl je daar als maatschappij tegelijkertijd gelden en bevoegdheden weghaalt. Dat is niet realistisch.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had het niet over waar ze naartoe gaan, ik had het over waar ze vandaan komen.
En welvaart is het gevolg van het werk dat mensen doen.
Als mensen, wie dan ook, bijdragen aan onze economie, dragen ze bij aan onze welvaart en hebben ze daar recht op.
Als immigranten dus bijdragen aan onze economie, dragen ze bij aan onze welvaart en hebben ze daar recht op.
Dat is rechtvaardig.
Wat niet rechtvaardig is, is dat een legale pauper met een uitkering, die op onze economie parasiteert en niet bijdraagt aan onze welvaart ook recht heeft op onze welvaart.
Maar diegenen die wél bijdragen aan de welvaart willen die mensen niet op straat zien rondhangen, dus geven die hen toch een deel van de welvaart. Met het idee dat het bijdraagt aan het algemene welgevoel in het land, wat weer voor nieuwe gemotiveerde bijdragers aan de welvaart zorgt.
Dus het gaat niet om die immigranten, het gaat om welvaart. Als die immigranten bijdragen aan de welvaart, dan is er niets aan de hand. En dan hebben ze zich zelfs het recht verworven om de paupers met een uitkering, die niet bijdragen aan de welvaart, op hun plek te zetten als dat nodig is.
En ze hebben in mijn ogen ook het recht verworven om mensen die ook bijdragen aan de welvaart op hun plek te zetten wanneer die hen proberen te discrimineren en het proberen tegen te houden van het bijdragen aan de welvaart.
Welvaart. Daar gaat het om. Niet immigratie.
Als je eens wat beter gaat kijken, zul je zien dat het in het overgrote algemeen niet de 1e generatie immigranten is die het slecht doet, maar hun 2e generatie. En hun 3e generatie heeft het vaak ook nog wat moeilijk. Maar tegen de 4e generatie gaat het wel goed.
En de 2e generatie zijn geen immigranten. Die zijn hier geboren en hebben hier hun scholing gehad. Wat wel vaak gebeurd, is dat ze paupers met een uitkering worden, of al hosselend door het leven gaan. Het probleem zit dus niet bij de immigranten, maar bij hun kinderen.
En nog even serieus, daar faalt ons opleidingssysteem dus. Die faalt in het voorbereiden van de kinderen van immigranten op de Nederlandse samenleving.
Hun ouders zijn immigranten en hebben geen idee. Terwijl de kinderen op school maar de helft leren van wat belangrijk voor hen is. Omdat de scholen er van uit gaan dat ze die andere dingen thuis wel mee krijgen. Nou, immigrantenkinderen krijgen dat thuis NIET mee. En de school moet hen die dingen dus leren. En faalt daarin. Van ons systeem moeten die kinderen het zelf op de harde manier leren. En pas 2 generaties later hebben ze de Nederlandse cultuur genoeg begrepen om hun kinderen WEL ook die dingen mee te geven.
Ik hoop dat jij geen pauper met een uitkering bent. Want anders zou ik me genoodzaakt voelen om je te vertellen dat jij je mond moet houden over zaken die onze economie en onze welvaart aangaan.
Iémand moet het die 2e generatie toch leren? Die 1e generatie kan dat niet. Want die heeft geen idee.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daarmee leg je het dus lekker simpel op het bordje van het onderwijs. Terwijl je daar als maatschappij tegelijkertijd gelden en bevoegdheden weghaalt. Dat is niet realistisch.
Alles begint bij onderwijs. Én de motivatie om iets te leren, natuurlijk. Maar dat gaat meestal wel goed, als je moeite om iets te leren maar resultaten oplevert.quote:Op een gegeven moment moet je gewoon concluderen dat het niet alleen maar draait om een tekort aan opvang en huisvesting, maar ook om een tekort aan psychische zorg en onderwijscapaciteit. Om nog maar te zwijgen over de tekorten bij de politie.
De kraan kan best dicht. Maar de meeste mensen willen de kraan dicht EN niet dweilen. Maar er zal toch echt gedweild moeten worden. De kraan is maar het begin. Als die dicht gaat, zijn de problemen nog niet weg.quote:Eerst maar eens de kraan dicht en als alles opgedweild is over een jaar of 40, dan zien we wel weer verder.
Duitsland, Polen, Spanje en Italië zijn de koplopers. Nederland zelfs onder gemiddeld. Je verkoopt dus weer onzin.quote:Op donderdag 26 maart 2026 22:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze gaan niet naar Portugal, Wit-Rusland, Moldavië en Albanië. Die landen liggen net zo ver weg. Toevallig belanden ze allemaal in Noord-West Europa.
Duitsland hoort bij Noord-West Europa, Spanje is West-Europa, Polen ontvangt alleen maar asielzoekers uit Oekraïne en Italië is aankomstland. Maar vooruit, Italië is Zuid-Europa.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Duitsland, Polen, Spanje en Italië zijn de koplopers. Je verkoopt dus weer onzin.
Dat van deze landen alleen Duitsland NoordwestEuropa is.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Duitsland hoort bij Noord-West Europa, Spanje is West-Europa, Polen ontvangt alleen maar asielzoekers uit Oekraïne en Italië is aankomstland. Maar vooruit, Italië is Zuid-Europa.
Had je verder nog een punt ofzo?
Eigenlijk heb je dus niks te zeggen. Waarom zitten ze niet in Portugal, Polen (alles wat niet uit Oekraïne komt), Wit-Rusland en Albanië? Kroatië? Slowakije? Hongarije?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat van deze landen alleen Duitsland NoordwestEuropa is.
Dit is rechtvaardig voor de individuele werkende migrant, maar op grotere schaal kun je migranten niet over één kam scheren. De verschillen in bijdrage, afhankelijk van vaardigheden en achtergrond, zijn groot. Zonder regulering verschuift de focus al snel naar het aantrekken van goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven, ongeacht herkomst, met toenemende druk op het welvaartsstelsel als gevolg.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 11:19 schreef RetepV het volgende:
Wat niet rechtvaardig is, is dat een legale pauper met een uitkering, die op onze economie parasiteert en niet bijdraagt aan onze welvaart ook recht heeft op onze welvaart.
Maar diegenen die wél bijdragen aan de welvaart willen die mensen niet op straat zien rondhangen, dus geven die hen toch een deel van de welvaart. Met het idee dat het bijdraagt aan het algemene welgevoel in het land, wat weer voor nieuwe gemotiveerde bijdragers aan de welvaart zorgt.
Dus het gaat niet om die immigranten, het gaat om welvaart. Als die immigranten bijdragen aan de welvaart, dan is er niets aan de hand. En dan hebben ze zich zelfs het recht verworven om de paupers met een uitkering, die niet bijdragen aan de welvaart, op hun plek te zetten als dat nodig is.
En ze hebben in mijn ogen ook het recht verworven om mensen die ook bijdragen aan de welvaart op hun plek te zetten wanneer die hen proberen te discrimineren en het proberen tegen te houden van het bijdragen aan de welvaart.
Welvaart. Daar gaat het om. Niet immigratie.
Ik hoop dat ik vandaag verlost/gescheiden wordt van de mannen die geloven en niet pas over 40 jaar ongestoord kan gaan reizen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:59 schreef Schanulleke het volgende:
Eerst maar eens de kraan dicht en als alles opgedweild is over een jaar of 40, dan zien we wel weer verder.
Uiteraard.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dus 'grip op migratie' was een verkiezingsleugen van Jetten.
Gaat het wel goed met je? Ik krijg bij deze tekst een beetje een mond, arm, spraakgevoel.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik vandaag verlost/gescheiden wordt van de mannen die geloven en niet pas over 40 jaar ongestoord kan gaan reizen.
Uiteraard, het was wat ferme taal om stemmen te winnen. Rob lacht in zijn vuistje.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Met mij zou het beter gaan, als de handhavende macht de gelovigen ver bij vandaan zou houden.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je? Ik krijg bij deze tekst een beetje een mond, arm, spraakgevoel.
Gewoon stekker uit dit minderheidskabinet trekken.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Sjoerdsma is al effectief bezig om de constructieve oppositie tegen het kabinet in het harnas te jagen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gewoon stekker uit dit minderheidskabinet trekken.![]()
Minderheidskabinet betekent dat je te weinig zetels hebt, niet dat je er zit voor minderheden.
Leugenaars, huichelaars en mooi praters.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
D66 is echt zo'n verschrikkelijke partij en dan gaat het niet eens alleen om migratie en asiel.
Dat is dan wel weer top.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Sjoerdsma is al effectief bezig om de constructieve oppositie tegen het kabinet in het harnas te jagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |