abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220431892
Ik lees echt steeds meer commentaar op Mark Rutte, de Navo secretaris.

twitter

En ook de NYT heeft scherpe kritiek op hem.
quote:
NATO’s ‘Trump Whisperer’ Faces Blowback Over Support for Iran War

Critics say Mark Rutte, the alliance’s secretary general, has gone beyond his remit by openly supporting a war that does not directly involve Europe’s collective defense.
https://www.nytimes.com/2(...)ato-rutte-trump.html

De kern van de kritiek is dat Rutte zijn mandaat als NAVO-secretaris-generaal overschrijdt. Hij steunt een oorlog die niet onder het NAVO-verdrag valt.
En de meeste van de 31 andere NAVO-landen zien deze oorlog als onnodig en illegaal.

Hij is daarmee niet de (neutrale) leider van de hele alliantie, maar support enkel Trump.
Zo noemde de Duitse president Frank-Walter Steinmeier de oorlog een schending van het internationaal recht, dus er is absoluut geen consensus binnen de Navo over dit conflict.

Het lijkt alsof Rutte te ver gegaan is met Trump te vleien en daarmee de NAVO te redden.

Wat denken jullie, is deze kritiek terecht? Gaat Rutte te ver, moet ie weg daar?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:36:39 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220431902
Zeer terechte kritiek, verder slaat die een wanfiguur met zijn cuck mentaliteit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220431906
Rutte is de grootste smeerlap die rondloopt.
En had nooit niet die positie moeten krijgen .
Maar goed de anderen nato landen die voor deze gek hebben gestemd zijn ook lotje getikt.

En nu komen ze er achter.
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:41:24 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220431939
Hij riep ook op eigen noemer: De navo is niet alleen een verdedigingsorganisatie maar ook een instrument voor het projecteren van Amerikaanse macht wereldwijd.

Hoe kan hij zoiets nu zeggen. Iets waar de overige lidstaten het helemaal niet mee eens zijn.

Hij is inderdaad een Trump-likker geworden, erger dan wie dan ook kon voorstellen. En als NAVO-secretaris-generaal moet hij juist alle landen vertegenwoordigen.

Denk niet dat hij er over een jaar nog zit. Bij iedereen met gezond verstand is hij zijn draagvlak allang kwijt
The End Times are wild
pi_220431951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
Rutte is de grootste smeerlap die rondloopt.
En had nooit niet die positie moeten krijgen .
Maar goed de anderen nato landen die voor deze gek hebben gestemd zijn ook lotje getikt.

En nu komen ze er achter.
Alsof andere Navo landen iets te zeggen hebben wie er secretaris generaal wordt
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:44:08 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220431957
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Zeer terechte kritiek, verder slaat die een wanfiguur met zijn cuck mentaliteit.
Rutte is niet echt een cuck, geef hem de absolute macht en er komt een ander gezicht naar boven (duisterder). Hij is eerder iemand die gewoon bereid is over lijken te gaan en van machtsspelletjes houdt.
pi_220431958
Sinds wanneer heeft ie eigenlijk voldaan? :?
  woensdag 25 maart 2026 @ 22:57:50 #8
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220432019
Dat wordt weer geschiedenisles geven binnenkort
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220432049
Ik vraag mij af: met zo'n cocksucker als Mark R. aan de top van de NAVO, hoe lang blijft die organisatie nog relevant?
pi_220432070
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:57 schreef StateOfMind het volgende:
Dat wordt weer geschiedenisles geven binnenkort
Vraag is welke school daar nog in trapt
pi_220432080
Rutte is er alles aan gelegen om Trump aan boord te houden want zonder de VS heeft Europa op dit moment gewoon een groot probleem. Dat hij daarom partijdig overkomt zal wel ingecalculeerd zijn. Het is voor hem vooral zaak om niet de Amerikaanse steun aan Oekraïne volledig kwijt te raken en niet opnieuw de Groenland clusterfuck terug te laten keren. Dit is de prijs die Europa betaalt voor de decennialange bezuinigingen op defensie.
pi_220432082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:07 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik vraag mij af: met zo'n cocksucker als Mark R. aan de top van de NAVO, hoe lang blijft die organisatie nog relevant?
Daarom, er gaat weinig aan verloren. De NAVO is geboren vanuit de bipolaire koude oorlog. Het doet niet meer echt ter zake in de multipolaire wereld van heden. Voor de EU geldt iets vergelijkbaars, daar zitten nogal zelfvernietigende weeffouten in. Dat zal ook imploderen tzt verwacht ik. Het past niet langer in de de huidige ordening van macht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:19:35 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220432101
Met de grillige Trump als president ben ik blij dat Rutte die functie heeft en de boel nog een beetje kan beteugelen. Mischien mag je hem dan niet maar Mark heeft wel hele grote kwaliteiten als politicus en de skills om mensen/wereldleiders te sturen.
pi_220432106
Goh, het schandvlekje doet het niet goed :')

En verder, wat amerikanen denken .......... :N
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  woensdag 25 maart 2026 @ 23:21:03 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220432107
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220432137
Tsja, het is allemaal niet fraai. Maar ergens heb ik hoop dat hij meer weet en dit doet in ons belang. We gaan het zien.
pi_220432145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:07 schreef Telefoonvork het volgende:
Hij is toentertijd door de Amerikanen gepusht om die positie te vervullen.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 23:35:37 #18
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_220432160
Goh. Dit is de prijs die we betalen na het constante bezuinigen op defensie.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_220432251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:35 schreef Flitsbezorger het volgende:
het constante bezuinigen op defensie.
Is dat nu links of rechts :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220432262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 00:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is dat nu links of rechts :?
Geen van beide.
Dat is 'ga die trap op en maar lekker je bedje in'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')