Het gaat mij er niet om of iets biologisch is of niet. Waar het om draait, is dat supermarkten enorme winsten maken. Hun marges net als die van de grote voedselconcerns zijn fors. Ondertussen zijn het de boeren en wij als consumenten die de prijs betalen, met steeds leger wordende bankrekeningen. Het voelt alsof de rekening structureel bij ons wordt neergelegd, terwijl de top blijft graaien zonder maat.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:24 schreef Mikeytt het volgende:
Biologisch is marketing. Niet beter voor het milieu, niet beter voor de gezondheid. Alleen minder efficiënte oogst.
Deels waar. Er zijn wel echt biologische producten te vindenquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:24 schreef Mikeytt het volgende:
Biologisch is marketing. Niet beter voor het milieu, niet beter voor de gezondheid. Alleen minder efficiënte oogst.
Eigenlijk is het niet eens luxe meer wanneer het juist goedkoper is. Afhankelijk van wat er in je buurt zit natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik koop overigens zoveel mogelijk lokaal, maar die "luxe" heb ik. Ik gun het de ondernemende boer meer dan de aandeelhouders van ahold etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |