Eh, minder gevoelig is niet te vergelijken met het lichaamsdeel niet meer hebben lijkt me.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:34 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik ook niet - maar het verwijderen van de clitoris valt niet onder cat 1. Vergeet ook niet dat bij jongensbesnijdenis de eikel minder gevoelig wordt. Dat is dus best te vergelijken met cat 1 bij vrouwen. Nogmaals voor de duidelijkheid: geen rechtvaardiging van de praktijk.
Nogmaals: het gaat om de ‘mildste’ categorie van vrouwenbesnijdenis. Daar wordt niet meer verwijderd dan bij de reguliere mannelijke variant.Toch is ook die variant voor vrouwen (terecht) verboden. Elke vorm van vrouwenbesnijdenis is verboden - hoe ‘mild’ ook. Mannenbesnijdenis (dus de variant vergelijkbaar of ingrijpender dan de ‘mildste’ vrouwen variant) is wel toegestaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh, minder gevoelig is niet te vergelijken met het lichaamsdeel niet meer hebben lijkt me.
Het gaat in dit geval over de voorhuidjes van beiden. Dus dan denk ik dat je wel op gelijke 'verminkingsgraad' staat.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 13:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh, minder gevoelig is niet te vergelijken met het lichaamsdeel niet meer hebben lijkt me.
Mag van mij ook keihard verboden worden met even hoge straffen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat om de ‘mildste’ categorie van vrouwenbesnijdenis. Daar wordt niet meer verwijderd dan bij de reguliere mannelijke variant.Toch is ook die variant voor vrouwen (terecht) verboden. Elke vorm van vrouwenbesnijdenis is verboden - hoe ‘mild’ ook. Mannenbesnijdenis (dus de variant vergelijkbaar of ingrijpender dan de ‘mildste’ vrouwen variant) is wel toegestaan.
Ja sorry ik las het niet goed en dacht dat je bedoelde dat een minder gevoelige eikel wel te vergelijken was met een weggesneden clitoris. My bad.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 14:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat om de ‘mildste’ categorie van vrouwenbesnijdenis. Daar wordt niet meer verwijderd dan bij de reguliere mannelijke variant.Toch is ook die variant voor vrouwen (terecht) verboden. Elke vorm van vrouwenbesnijdenis is verboden - hoe ‘mild’ ook. Mannenbesnijdenis (dus de variant vergelijkbaar of ingrijpender dan de ‘mildste’ vrouwen variant) is wel toegestaan.
Het is overigens geen exclusief islamitisch gebruik. Het bestond al in de gebieden waar het nu nog voorkomt voordat de islam daar arriveerde en zoals overal incorporeerde die lokale gebruiken in grote mate. Het grootste deel van de meisjes die dit overkomt heeft een islamitische achtergrond, maar ook de christelijke en animistische (bij gebrek aan een betere term) gemeenschappen blijven dit doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:42 schreef deedeetee het volgende:
Wat maakt het nu in feite uit of t verboden is ?
Zolang men er niets aan durft te doen om het te controleren totaal niks. Het is een lachertje, zoals zo vaak gaan moslims hier gewoon hun eigen gang.
Maar anderen doen het ook wel 'ns.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is overigens geen exclusief islamitisch gebruik. Het bestond al in de gebieden waar het nu nog voorkomt voordat de islam daar arriveerde en zoals overal incorporeerde die lokale gebruiken in grote mate. Het grootste deel van de meisjes die dit overkomt heeft een islamitische achtergrond, maar ook de christelijke en animistische (bij gebrek aan een betere term) gemeenschappen blijven dit doen.
Edit: en andersom zijn er dus vele islamitische gemeenschappen waarin nooit besneden wordt.
Ik word gewoon misselijk bij het lezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar anderen doen het ook wel 'ns.
Is dit als excuus bedoelt voor deze kwalijke zaak dat men maling aan onze wetten heeft en lekker doorgaat met verminken ?
Maar voor wie er weinig over weet...
Niks excuus. Als je even teruglees zie je dat ik me ook opwind over het gebrek aan handhaving en hoe die meiden in de kou blijven staan. Ik vulde alleen jouw uitspraak aan "dat moslims hier hun eigen gang gaan" want die overlapt niet geheel met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is dit als excuus bedoelt voor deze kwalijke zaak dat men maling aan onze wetten heeft en lekker doorgaat met verminken ?
Nee, niet 'anderen doen het ook wel eens'. Maar 'je bent niet goed geïnformeerd, het is een regionaal (en uitermate walgelijk) gebruik'.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn opmerking gaat enkel en alleen over de moslims HIER die hun dochters mee nemen naar hun vaderland om ze DAAR te laten verminken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, niet 'anderen doen het ook wel eens'. Maar 'je bent niet goed geïnformeerd, het is een regionaal (en uitermate walgelijk) gebruik'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |