abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:45:18 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220439080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Lastig probleem om op te lossen, veel lastiger dan dat de boze mensen hier doen voorkomen. Misschien dat ze hier in het buitenland beter mee omgaan waar we van kunnen leren.
Je doet dit opzettelijk, niet?

Zo niet, lever je ballen in. Achterlijke nitwit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:46:25 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220439090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Een landelijke besnijdenis-check voor alle 11/12 jarige meisjes in Nederland. Je snapt toch ook wel dat dat niet geaccepteerd gaat worden? Vroeger waren andere tijden en ze zijn er niet voor niets mee gestopt. Dat was dan ook nog eens onder de noemer gezondheid en niet onder de noemer besnijdeniscontrole. Nee hier is in de verste verte niet voldoende draagvlak voor. Nog even los van of het uberhaupt besnijdenissen voorkomt en of je het besnijdenismoment daarmee niet gewoon opschuift naar 13+.

Ik waardeer het meedenken maar zoals ik al zei: er is geen makkelijke oplossing. Het probleem is veel complexer dan dat de boze mensen denken.
FFS... echt...

_O-

De dhimmi-award heb je verdiend, iig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220439101
Mannen besnijden niks mis mee vrouwen besnijden iedereen over de zeik ineens.

Double standards much?
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:50:57 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220439129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:47 schreef incel het volgende:

Double standards much?
Wegsnijden van gezond lichamelijk weefsel is in alle gevallen achterlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220439137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wegsnijden van gezond lichamelijk weefsel is in alle gevallen achterlijk.
Als je geslachtsdeel er mooier van wordt en mensen willen dat zelf ook dan is er niks mis mee. Maar bij baby's doen vind ik wel fucked up
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 23:08:04 #81
441859 crew  Lenny77
pi_220439870
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:47 schreef incel het volgende:

Double standards much?
Los van het feit dat ik ook absoluut tegen besnijdenis bij jongens ben (uitgezonderd medische noodzaak) is de besnijdenis bij meisjes natuurlijk nog veel ingrijpender.
Vergelijk het met je eikel afsnijden, de rest van de penis dichtnaaien buiten een klein gaatje voor te plassen. Nooit in je leven zal je een orgasme hebben..
Oh als je gaat trouwen dan mag dat dichtgenaaide stuk weer open gereten worden zodat je man, aan wie je uitgehuwelijkt bent, zijn piet er nog in kan forceren.

Ja idd, double standards :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220439938
-

[ Bericht 26% gewijzigd door Laugh op 27-03-2026 00:18:07 ]
pi_220439964
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Het probleem ligt niet alleen bij het signaleren en ik ben het niet eens met wat je zegt. Scholen en hulpverleners letten goed op en er wordt best veel gemeld m.b.t. kindermishandeling. Helaas echt zeker niet alles, maar toch. Het probleem is vooral ook wat er daarna met die meldingen gebeurd.

In mijn werk kom ik vaak situaties tegen waarin al veel meldingen zijn gedaan, maar er weinig tot niets veranderd. Soms schrijnende situaties. Het is dan makkelijk om Veilig Thuis of de kinderbescherming de schuld te geven, maar hun werk wordt ook lastig gemaakt door o.a. erg strenge regels en tekorten. Tuurlijk kan de signalering beter, maar het systeem is verrot.

Soms vraag ik me af of blijven screenen wel helpt, als de hulp daarna niet goed op gang komt/geboden kan worden. Je ziet dat er iets mis is en probeert te helpen, maar vervolgens lukt dat regelmatig ook niet goed genoeg.

Ideeën zoals ondergoed controleren vind ik niet passend. Het kan het probleem verplaatsen, ouders en kinderen accepteren het niet (en terecht) en het kan juist nare ervaringen opleveren. Zeker omdat seksueel misbruik helaas best vaak voorkomt, moet je ook rekening houden met hertraumatisering.

Sommige reacties in dit topic zijn echt behoorlijk racistisch. Ja, dit is een groot probleem waar we tekortschieten, maar laten we niet vergeten dat er minstens evenveel autochtone ouders zijn die hun kind flink mishandelen. Ook daar schieten we evengoed flink tekort.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 27-03-2026 10:08:46 ]
pi_220440109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 23:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Genoeg te verzinnen, of het realistisch is.. wss niet.
Het land niet uitlaten gaan: dan vinden ze wel iemand hier in een vies hok achter het huis.
Niet naar die landen laten gaan: dan reizen ze wel eerst naar elders om dan door te reizen.
Educatie? Heeft dit zelfs zin bij zo een diepgewortelde waanzin?

Hoe boks je tegen zoiets op?

;(
Mee eens, het is inderdaad een erg moeilijk probleem. Met educatie ga je het niet redden (dat gebeurd nu al). Wat wel? Geen idee.
In het nieuwsartikel geven ze de (individuele) artsen en zorgverleners de schuld, dat vind ik wel een dingetje. Tuurlijk valt er winst te behalen, maar ik vind het meer een systeemfout.

[ Bericht 4% gewijzigd door Laugh op 27-03-2026 03:34:37 ]
  vrijdag 27 maart 2026 @ 06:01:31 #85
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220440653
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:41 schreef Laugh het volgende:
Sommige reacties in dit topic zijn echt behoorlijk racistisch. Ja, dit is een groot probleem waar we tekortschieten, maar laten we niet vergeten dat er minstens evenveel autochtone ouders zijn die hun kind flink mishandelen. Ook daar schieten we evengoed flink tekort.
Noem één racistische reactie in dit topic. Één.

Je gaat dit niet leuk vinden maar... jij bent precies onderdeel van het probleem dat wordt beschreven:
-Je labelt reacties als racistisch terwijl je kennelijk niet eens weet wat dit woord betekent. Dat houdt het taboe op het benoemen van problematische eigenschappen aan bepaalde culturen in stand. Als het probleem niet wordt benoemd of vaag wordt gehouden, kan je ook geen aanpak bedenken.
-Zonder enige reden haal je autochtone ouders erbij. Als die hun kinderen mishandelen, is dat een andere vorm van mishandeling en vergt dat dus een andere aanpak. Niemand "vergeet" dat. Daarnaast komt je reactie voort uit ongemak. Zou jij beweren dat de taskforce bankovervallen bij de politie "vergeet" dat er ook moorden worden gepleegd?
pi_220441151
Het is hun cultuur en dat horen wij als xenofobe westerlingen te accepteren.

Dus willen jullie je racistische gedachtes opzij zetten? Dankjewel
Corporate translator
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:05:11 #87
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220441157
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef HSG het volgende:

Sarcasme off _O_
"Hoka Hey!"
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:06:37 #88
287741 matspontius
pi_220441174
[quote]1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:41 schreef Laugh het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op woensdag 25 maart 2026 21:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het probleem ligt niet alleen bij het signaleren en ik ben het niet eens met wat je zegt. Scholen en hulpverleners letten goed op en er wordt best veel gemeld m.b.t. kindermishandeling. Helaas echt zeker niet alles, maar toch. Het probleem is vooral ook wat er daarna met die meldingen gebeurd.

In mijn werk kom ik vaak situaties tegen waarin al veel meldingen zijn gedaan, maar er weinig tot niets veranderd. Soms schrijnende situaties. Het is dan makkelijk om Veilig Thuis of de kinderbescherming de schuld te geven, maar hun werk wordt ook lastig gemaakt door o.a. erg strenge regels en tekorten. Tuurlijk kan de signalering beter, maar het systeem is verrot.

Soms vraag ik me af of blijven screenen wel helpt, als de hulp daarna niet goed op gang komt/geboden kan worden. Je ziet dat er iets mis is en probeert te helpen, maar vervolgens lukt dat regelmatig ook niet goed genoeg.

Ideeën zoals ondergoed controleren vind ik niet passend. Het kan het probleem verplaatsen, ouders en kinderen accepteren het niet (en terecht) en het kan juist nare ervaringen opleveren. Zeker omdat seksueel misbruik helaas best vaak voorkomt, moet je ook rekening houden met hertraumatisering.

Het onderwerp in dit topic is het besnijden van jonge meisjes vanuit een achterlijke cultuur. Erg moeilijk probleem ja?????
"Hoka Hey!"
pi_220441175
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef HSG het volgende:

_O-
(Als het niet zo triest zou zijn )
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:56:57 #90
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_220441402
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Los van het feit dat ik ook absoluut tegen besnijdenis bij jongens ben (uitgezonderd medische noodzaak) is de besnijdenis bij meisjes natuurlijk nog veel ingrijpender.
Vergelijk het met je eikel afsnijden, de rest van de penis dichtnaaien buiten een klein gaatje voor te plassen. Nooit in je leven zal je een orgasme hebben..
Oh als je gaat trouwen dan mag dat dichtgenaaide stuk weer open gereten worden zodat je man, aan wie je uitgehuwelijkt bent, zijn piet er nog in kan forceren.

Ja idd, double standards :Y
Dat is niet helemaal correct. Zowel bij mannen- als vrouwenbesnijdenissen zijn er verschillende gradaties. Van relatief ‘mild’ tot zware verminking. De mildste vorm van vrouwenbesnijdenis (klein sneetje/prikje in de clitoris kap) is minder ingrijpend dan het wegsnijden van een stuk voorhuid. Toch zeggen we (terecht) dat elke vorm van vrouwenbesnijdenis verboden is - ook de mildere variant. Er is dus wel sprake van een dubbele standaard wanneer we jongensbesnijdenis toestaan.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:58:48 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220441421
Besneden meisjes kunnen niet meer normaal plassen. Het duurt veel langer om door een kleine gaatje te moeten plassen. Het is ook vaak pijnlijk.
Geef t kind flink wat te drinken en laat t daarna plassen. Dan hoef je niet in t broekje te kijken want als de arme meid er lang over doet weet je genoeg.
De nare obsessie van veel moslims dat meisjes *rein* moeten zijn is 1 van de redenen dat ik een hekel heb aan die religie/cultuur. Vrouwen onderdrukking is toch al het laagste wat er is en deze verminkingen spannen de kroon.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:05:02 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441458
We hoeven in dit topic geen wedstrijd te maken van wat erger is. Als je als uitgangspunt verminking neemt kom je vanzelf bij alle vormen van besnijdenis uit.
pi_220441474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:49 schreef TAmaru het volgende:
Besnijdenis van jongens en meisjes moet gewoon worden bestraft met gevangenisstraf.
religieuze of culturele besnijdenis wel ja
medische is wat anders maar goed, dat zie je alleen bij jongens
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 10:07:29 #94
236264 crew  capricia
pi_220441999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:06 schreef matspontius het volgende:

[..]
Het onderwerp in dit topic is het besnijden van jonge meisjes vanuit een achterlijke cultuur. Erg moeilijk probleem ja?????
Even voor de duidelijkheid:
Dat is niet mijn post. En ook mijn mening niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:35:04 #95
287741 matspontius
pi_220442274
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid:
Dat is niet mijn post. En ook mijn mening niet.
Was ook niet aan jou gericht - point taken btw!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:39:56 #96
287741 matspontius
pi_220442317
Punt hier is dat jonge meisjes besneden en verminkt worden vanuit een ontzettend achterlijk gedachtengoed. De ultieme vernedering van een meisje en dit toont weer overduidelijk de ongelijkheid aan tussen mannen en vrouwen in dit soort culturen. Meisjes moeten dit ondergaan, hun bek houden, trouwen, kinderen baren en koken en hun bek houden. Doen ze dat niet volgt er een flink pak slaag of erger. Daar gaat het hier over.

Dat er dan users aankomen met dat ook autochtonen kinderen mishandelen slaat echt als een tang op een varken!
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 11:51:28 #97
441859 crew  Lenny77
pi_220442922
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:56 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal correct. Zowel bij mannen- als vrouwenbesnijdenissen zijn er verschillende gradaties. Van relatief ‘mild’ tot zware verminking. De mildste vorm van vrouwenbesnijdenis (klein sneetje/prikje in de clitoris kap) is minder ingrijpend dan het wegsnijden van een stuk voorhuid. Toch zeggen we (terecht) dat elke vorm van vrouwenbesnijdenis verboden is - ook de mildere variant. Er is dus wel sprake van een dubbele standaard wanneer we jongensbesnijdenis toestaan.
Nogmaals: ik ben even hard tegen besnijden van jongens, dus aan mij zal het niet liggen.

Ik neem aan dat je het over deze hebt:
Type I: Clitoridectomie (Sunna-besnijdenis)
Dit is de gedeeltelijke of volledige verwijdering van de clitorisvoorhuid en/of de clitoris zelf. Dit wordt vaak als de 'minder ingrijpende' vorm gezien, maar is nog steeds schadelijk.

Alleen het voorhuidje is inderdaad 'geen probleem' maar ik wil het verwijderen van de clitoris nu toch echt niet als mild bestempelen en ook niet gelijk trekken met jongensbesnijdenis. Daar staat alleen die eerste verwijdering van de voorhuid aan gelijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:14:30 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220443088
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:07 schreef mschol het volgende:

[..]
religieuze of culturele besnijdenis wel ja
medische is wat anders maar goed, dat zie je alleen bij jongens
Nu wel ja, maar er zijn ook meisjes besneden om masturbatie tegen te gaan op "medische" gronden.
https://academic.oup.com/jhmas/article-abstract/63/3/323/816601
pi_220443251
Ik doelde meer op de reacties zoals ‘grenzen dicht, geen shit culturen meer importeren’. Mijn vergelijking was niet zo passend, dus die had ik misschien niet zo moeten formuleren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:34:12 #100
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_220443287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nogmaals: ik ben even hard tegen besnijden van jongens, dus aan mij zal het niet liggen.

Ik neem aan dat je het over deze hebt:
Type I: Clitoridectomie (Sunna-besnijdenis)
Dit is de gedeeltelijke of volledige verwijdering van de clitorisvoorhuid en/of de clitoris zelf. Dit wordt vaak als de 'minder ingrijpende' vorm gezien, maar is nog steeds schadelijk.

Alleen het voorhuidje is inderdaad 'geen probleem' maar ik wil het verwijderen van de clitoris nu toch echt niet als mild bestempelen en ook niet gelijk trekken met jongensbesnijdenis. Daar staat alleen die eerste verwijdering van de voorhuid aan gelijk.
Ik ook niet - maar het verwijderen van de clitoris valt niet onder cat 1. Vergeet ook niet dat bij jongensbesnijdenis de eikel minder gevoelig wordt. Dat is dus best te vergelijken met cat 1 bij vrouwen. Nogmaals voor de duidelijkheid: geen rechtvaardiging van de praktijk.
I am a black hole shitting into the void
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')