Nee, kan niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Als ik het mij goed herinner, kan dit. Of zit ik hier fout?
Met AD bedoel ik Active Directory.
Als het goed is ingericht, niet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Als ik het mij goed herinner, kan dit. Of zit ik hier fout?
Met AD bedoel ik Active Directory.
Het zal wat zijn dat men daar wachtwoorden nog weer zou kunnen inzien, dan is het een simpele hack van zo'n server in je kunt onder ieders account inloggen, zelfde geld ook voor systeembeheerders, die als het niet nodig is ook niks te zoeken hebben in het account van medewerkers.quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als het goed is ingericht, niet.
Maar een bevoegd account kan wel een wachtwoord van een AD account resetten of wijzigen.
Och, met twee klikken zet ik zo aan dat ik elk wachtwoord kan voortaan inzien (reversible encryption en zo) op een AD. Maar dat wordt (als het goed is) wel gelogd zodat men altijd kan inzien dat ik zo'n (idiote) actie heb uitgevoerd.quote:Op woensdag 15 april 2026 10:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het zal wat zijn dat men daar wachtwoorden nog weer zou kunnen inzien, dan is het een simpele hack van zo'n server in je kunt onder ieders account inloggen, zelfde geld ook voor systeembeheerders, die als het niet nodig is ook niks te zoeken hebben in het account van medewerkers.
Tenzij er akkoord is van de medewerker.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |