Ik heb het artikel gelezen idd. Elke andere optie buigt op minimaal 5 partijen, je kan prima betogen dat dat niet per se risicomijdender is dan deze 3.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat je graag een stabiele meerderheid wilt. En dat zou sowieso uitdagend worden, zoals ook blijkt uit het artikel dat ik gelinkt heb (de PVV heeft maar één reservekandidaat op de lijst bijvoorbeeld, sowieso bijzonder overigens, ze mikten op negen zetels maar hadden maar acht kandidaten).
Ik weet dat hier een tweepartijencoalitie gevormd had kunnen worden met een meerderheid van één zetel maar ze er bewust een extra partij bij hebben gezocht, juist om te voorkomen dat de meerderheid weg is als er iemand uitvalt of op vakantie is oid.
maar dat is volslagen logisch met een partij die net begint. Ik vind het juist verstandig dat de PVV hier mee akkoord is gegaan (wellicht ook wel uit numerieke noodzaak).quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook hier slim onderhandeld. Zij zouden als tweede partij wel twee wethouders leveren en de PVV als grootste maar één.
Die ene partij zit wel meer richting FvD toe hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2026 15:54 schreef kalinhos het volgende:
In mijn oud-gemeente Sliedrecht overigens lijkt een coalitie te komen van 2 lokale partijen (waar 1 ideologisch een beetje tussen PVV en FvD inhangt) en PvdA-GL. Eigenlijk de 3 partijen die vorige periode de gehele oppositie vormden. Wederom een kleine meerderheid maar ik hoop ook hier van harte dat ‘t slaagt, omdat het ook gewoon veel goede plannen heeft.
Das het enige wat ik onbegrijpelijk vind. Je had nu een soort van ideale oplossing waar eventuele overlast zo het buurdorp inliep. Nu moet het defacto ergens in een woonwijk of centrum.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 19:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Die ene partij zit wel meer richting FvD toe hoor
Er zitten ook wel wat onrealistische plannen in. Vind het ook geldverspilling dat ze andere locatie voor AZC gaan zoeken, terwijl er geen reden is om gewoon verder te gaan op de plek waar alle voorbereidingen al getroffen zijn..
Lees bij AD.quote:De Rotterdamse kandidaat-wethouder Eva Heijblom is donderdag weggestemd door de gemeenteraad. De verrassing in het stadhuis is compleet: Heijblom zat tot het eind van de stemming nog gewoon in de zaal in afwachting van haar installatie.
Heijblom kreeg 21 stemmen, Joan Nunnely 23 stemmen. Zij is D66-raadslid maar was niet de voorgedragen kandidaat. Eva Heijblom zat nietsvermoedend met haar gezin op de tribune, in afwachting van de stemming en haar installatie.
(...)
Gevalletje verkeerde huidskleur blijkbaar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef borisz het volgende:
Ondertussen in Rotterdam. https://www.ad.nl/rotterd(...)-wethouder~ae552c8a/
[..]
Lees bij AD.
Niet de eerste keer dat dit gebeurd in Rotterdam. Leefbaar overkwam dit ook eens in 2014 volgens mij.
https://www.omroepzvl.nl/(...)onja-suij-weggestemdquote:Vier wethouders aangenomen, Sonja Suij weggestemd
Vier wethouders kunnen in de gemeente Terneuzen aan de slag; zij zijn donderdagavond beëdigd. De vijfde, Sonja Suij, is door de raadsleden weggestemd. Vijftien raadsleden stemden voor, 15 tegen en één raadslid onthield zich van een stem. De vier overige wethouders werden beëdigd en de raadsvergadering ging daarna gewoon van start.
Tineke Kerste | 9 juli 2026 20:23 | Aangepast op 10 juli 2026 00:59
Dat betekent dat het voor nu over en uit is voor wethouder Sonja Suij, ook als raadslid keert zij niet terug naar TOP/Gemeentebelangen. Daarvoor had zij niet voldoende stemmen gekregen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Zij verliet geëmotioneerd de raadsvergadering. Marc de Haas, van TOP/Gemeentebelangen, was behoorlijk aangeslagen. "Ik vind dit echt vervelend. We raken een gedreven wethouder kwijt. Nu kunnen we namens onze partij op zoek naar een nieuwe wethouder. We moeten snel om de tafel."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |