Ah gelukkig, geen lijkjes!quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:53 schreef Elpis het volgende:
Vol verwachting klopt ons hart bij het open maken van het vogelhuisje, maar het viel gelukkig reuze mee.
1 piepklein eitje is niet uitgekomen. Ik heb M&M's met noot gezien die groter dan deze waren.
Geen lijken uit de kast gekomen.
[ afbeelding ]
Haha ja vele kleintjes maken 1 grote. Goed dat ze het kroost verdedigen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie nu dat er een stuk of 4 koolmezen een gaai achterna zitten met veel kabaal! Go K-familie
quote:Niet schoonmaken tíjdens het broedseizoen
Goed om te weten: je hoeft de nestkast niet na élk nestje schoon te maken. Mezen kunnen soms snel na het uitvliegen van de jongen alweer met een volgend legsel beginnen. Dan is niet te zien of er nieuwe eieren liggen of niet-uitgekomen eieren van een vorig nestje. Per ongeluk goede eitjes weggooien of het stelletje verstoren is natuurlijk niet je bedoeling. De mezen hebben er geen last van als er nog een tijdje een een oud eitje ligt.
Wij hebben ook idd een paar jaar achter elkaar niks met het huisje gedaan en elk jaar een nestje.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:05 schreef Elpis het volgende:
[..]
Haha ja vele kleintjes maken 1 grote. Goed dat ze het kroost verdedigen.
Hier zijn ze compleet verdwenen de groenstrook naast ons huis in denk ik. Daar staat ook een strook met wilgen waar mezen graag zitten. Fijner voor poes, maar ik heb nu een beetje last van het lege nest syndroom.
Overigens las ik bij de vogelbescherming dat het niet perse gelijk opgeruimd hoeft te worden. Maar ja het idee van lijkjes in de kast vond ik ook maar meh.
[..]
Leek er weinig last van te hebben, sprong, fladderde zo op een stoelquote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:28 schreef Kanaroe het volgende:
Achččrum, wat een gehavend beestje @:Clayton1
We hopen mee op de goede afloop
En de komende 2 weken ook nog, elke maandag t/m donderdagquote:Op woensdag 27 mei 2026 19:47 schreef Symphonic het volgende:
Deze week is Springwatch weer bij BBC 2 om 21:00 met heel nestcams.
Mooi zo'n specht in je tuinquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:31 schreef Firuze60 het volgende:
Van de week hoorde ik een harde tik tegen het raam, keek op en zag een vogel wegvliegen en zich tegen de boom vastklampen. Bleef met open snaveltje roerloos hangen. Ondertussen was mijn kat wel buiten, maar niet in de achtertuin gelukkig, ze stond bij de voordeur te mauwen, snel binnen gelaten. Ze had wel direct door dat er buiten iets was, gelukkig zat er een raam tussen. Het vogeltje (ik dacht dat het een lijster was, haha) bleef minstens een half uur roerloos hangen en begon toen een beetje met het kopje te draaien en vloog gelukkig (leek heelhuids) weg. Was een bonte specht volgens kenners..![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er een paar in de bomen zitten, hele middag getetterquote:
Mooie kat ook, siamees?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:31 schreef Firuze60 het volgende:
Van de week hoorde ik een harde tik tegen het raam, keek op en zag een vogel wegvliegen en zich tegen de boom vastklampen. Bleef met open snaveltje roerloos hangen. Ondertussen was mijn kat wel buiten, maar niet in de achtertuin gelukkig, ze stond bij de voordeur te mauwen, snel binnen gelaten. Ze had wel direct door dat er buiten iets was, gelukkig zat er een raam tussen. Het vogeltje (ik dacht dat het een lijster was, haha) bleef minstens een half uur roerloos hangen en begon toen een beetje met het kopje te draaien en vloog gelukkig (leek heelhuids) weg. Was een bonte specht volgens kenners..![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja en best wel een jager, heb al eens een uit het nest gevallen jonge merel kunnen redden uit haar bek. Maar goed, helemaal binnen houden vind ik ook weer zielig.quote:
Gezellig hoor!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik heb er een paar in de bomen zitten, hele middag getetter
Dat is zo'n leuk geluid, ze zitten hier ook volop in de tuinen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:55 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Gezellig hoor!
Soms 'zingen' eksters ook, hetzelfde getetter maar dan zacht en in slowmotion
Mooi is dat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |