abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220860973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:53 schreef Elpis het volgende:
Vol verwachting klopt ons hart bij het open maken van het vogelhuisje, maar het viel gelukkig reuze mee. :)
1 piepklein eitje is niet uitgekomen. Ik heb M&M's met noot gezien die groter dan deze waren.
Geen lijken uit de kast gekomen. :P

[ afbeelding ]
Ah gelukkig, geen lijkjes!

Ik zal binnenkort ook het huis vd boom halen.
De pimpelmezen voor zijn nog druk aan het voeren.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 14:05:41 #152
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_220861084
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik zie nu dat er een stuk of 4 koolmezen een gaai achterna zitten met veel kabaal! Go K-familie *O*
Haha ja vele kleintjes maken 1 grote. Goed dat ze het kroost verdedigen. O+

Hier zijn ze compleet verdwenen de groenstrook naast ons huis in denk ik. Daar staat ook een strook met wilgen waar mezen graag zitten. Fijner voor poes, maar ik heb nu een beetje last van het lege nest syndroom. :{

Overigens las ik bij de vogelbescherming dat het niet perse gelijk opgeruimd hoeft te worden. Maar ja het idee van lijkjes in de kast vond ik ook maar meh.

quote:
Niet schoonmaken tíjdens het broedseizoen
Goed om te weten: je hoeft de nestkast niet na élk nestje schoon te maken. Mezen kunnen soms snel na het uitvliegen van de jongen alweer met een volgend legsel beginnen. Dan is niet te zien of er nieuwe eieren liggen of niet-uitgekomen eieren van een vorig nestje. Per ongeluk goede eitjes weggooien of het stelletje verstoren is natuurlijk niet je bedoeling. De mezen hebben er geen last van als er nog een tijdje een een oud eitje ligt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_220861869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:05 schreef Elpis het volgende:

[..]
Haha ja vele kleintjes maken 1 grote. Goed dat ze het kroost verdedigen. O+

Hier zijn ze compleet verdwenen de groenstrook naast ons huis in denk ik. Daar staat ook een strook met wilgen waar mezen graag zitten. Fijner voor poes, maar ik heb nu een beetje last van het lege nest syndroom. :{

Overigens las ik bij de vogelbescherming dat het niet perse gelijk opgeruimd hoeft te worden. Maar ja het idee van lijkjes in de kast vond ik ook maar meh.
[..]

Wij hebben ook idd een paar jaar achter elkaar niks met het huisje gedaan en elk jaar een nestje.
2 jaar geleden is de grote boom gesnoeid waar ie aanhangt en toen een soort prinses op de erwt nest eruit gehaald. Je zag allemaal nieuwe lagen nestmateriaal die ze in de jaren hadden gemaakt. O+
Het eerste jaar na de snoei was er geen nestje en dit jaar dus wel weer.
pi_220894272
Plotseling kroop er een jonge Ekster onder de poort door.
Ik hoorde vader/moeder flink tekeer gaan.





Rechtervleugel hangt er wat raar bij, hopen dat het goed komt
#35.
pi_220894391
Achččrum, wat een gehavend beestje @Clayton1
We hopen mee op de goede afloop
pi_220894447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:28 schreef Kanaroe het volgende:
Achččrum, wat een gehavend beestje @:Clayton1
We hopen mee op de goede afloop
Leek er weinig last van te hebben, sprong, fladderde zo op een stoel
#35.
pi_220894460
Mooi ^O^
Wel herriemakers, die eksters
  woensdag 27 mei 2026 @ 19:47:58 #158
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220900518
Deze week is Springwatch weer bij BBC 2 om 21:00 met heel nestcams.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_220913454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 19:47 schreef Symphonic het volgende:
Deze week is Springwatch weer bij BBC 2 om 21:00 met heel nestcams.
En de komende 2 weken ook nog, elke maandag t/m donderdag
pi_220944387
Van de week hoorde ik een harde tik tegen het raam, keek op en zag een vogel wegvliegen en zich tegen de boom vastklampen. Bleef met open snaveltje roerloos hangen. Ondertussen was mijn kat wel buiten, maar niet in de achtertuin gelukkig, ze stond bij de voordeur te mauwen, snel binnen gelaten. Ze had wel direct door dat er buiten iets was, gelukkig zat er een raam tussen. Het vogeltje (ik dacht dat het een lijster was, haha) bleef minstens een half uur roerloos hangen en begon toen een beetje met het kopje te draaien en vloog gelukkig (leek heelhuids) weg. Was een bonte specht volgens kenners.. :)



pi_220944958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:31 schreef Firuze60 het volgende:
Van de week hoorde ik een harde tik tegen het raam, keek op en zag een vogel wegvliegen en zich tegen de boom vastklampen. Bleef met open snaveltje roerloos hangen. Ondertussen was mijn kat wel buiten, maar niet in de achtertuin gelukkig, ze stond bij de voordeur te mauwen, snel binnen gelaten. Ze had wel direct door dat er buiten iets was, gelukkig zat er een raam tussen. Het vogeltje (ik dacht dat het een lijster was, haha) bleef minstens een half uur roerloos hangen en begon toen een beetje met het kopje te draaien en vloog gelukkig (leek heelhuids) weg. Was een bonte specht volgens kenners.. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi zo'n specht in je tuin O+
Gelukkig was de kat binnen

Als het heel warm is, zoals afgelopen week, houden vogels hun snavels open om warmte kwijt te raken
  Moderator / Redactie FP dinsdag 2 juni 2026 @ 19:57:49 #162
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220945404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 21:37 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi ^O^
Wel herriemakers, die eksters
Ik heb er een paar in de bomen zitten, hele middag getetter :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_220945577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:31 schreef Firuze60 het volgende:
Van de week hoorde ik een harde tik tegen het raam, keek op en zag een vogel wegvliegen en zich tegen de boom vastklampen. Bleef met open snaveltje roerloos hangen. Ondertussen was mijn kat wel buiten, maar niet in de achtertuin gelukkig, ze stond bij de voordeur te mauwen, snel binnen gelaten. Ze had wel direct door dat er buiten iets was, gelukkig zat er een raam tussen. Het vogeltje (ik dacht dat het een lijster was, haha) bleef minstens een half uur roerloos hangen en begon toen een beetje met het kopje te draaien en vloog gelukkig (leek heelhuids) weg. Was een bonte specht volgens kenners.. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie kat ook, siamees?
pi_220945615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:15 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooie kat ook, siamees?
Ja en best wel een jager, heb al eens een uit het nest gevallen jonge merel kunnen redden uit haar bek. Maar goed, helemaal binnen houden vind ik ook weer zielig.
pi_220945914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:57 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik heb er een paar in de bomen zitten, hele middag getetter :P
Gezellig hoor!
Soms 'zingen' eksters ook, hetzelfde getetter maar dan zacht en in slowmotion
Mooi is dat
pi_220946070
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:55 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Gezellig hoor!
Soms 'zingen' eksters ook, hetzelfde getetter maar dan zacht en in slowmotion
Mooi is dat
Dat is zo'n leuk geluid, ze zitten hier ook volop in de tuinen.
pi_220966086
Ik fietste weer even langs de ooievaars in het dorp: 2 jongen O+



pi_220984862
Eindelijk heb ik de Blauwborst gezien *O* , en niet alleen gehoord zoals eerder.

In vol ornaat, territoriaal zingend. Zijn vrouw zagen we niet, wel 2 jongen. En in de verte nog een andere Blauwborst.




Helaas heb ik geen telelens o.i.d. maar ik verzeker jullie; het was fantastisch! We hebben er wel 3 kwartier staan koekeloeren en luisteren naar zijn prachtige zang

Oh, de Koekoek liet zich ook goed horen, het ultieme zomergeluid
Rietgors, Rietzanger, Oeverzwaluw, Kleine Karekiet, Grasmus, Bosrietzanger en nog veel meer moois
Dit was in Oirschot :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kanaroe op 08-06-2026 11:29:16 ]
pi_220986012
Kado Kanaroe O+ *G*
  zondag 14 juni 2026 @ 09:40:49 #170
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_221036249
Ik zit nu in Zuid Frankrijk en heb onderweg hier naartoe me een partij veel roofvogels over zien komen zeg. O+ Probleem is alleen dat ik niet goed weet/kan herkennen wat hier allemaal vliegt. Een paar rode wouwen natuurlijk wel. Die zijn onmiskenbaar maar de rest....

Op de bestemming zelf wemelt het ook van de vogels. O+ (camping dus zullen wel weten waar te vreten te vinden is. :P )

Koolmees, huismus, eksters, duiven, en een kleine zwartkop. Ik houd de merlin app bij de hand. :) Oke die heb ik voor het merendeel niet nodig, maar voor die laatste weer wel.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_221043297
Vanochtend kort rondje Diessens broek

Putters,

2 in een shot


Grasmus

#35.
pi_221043549
Merlin draaide trouwens overuren , jammer genoeg de camera niet.

Tjiftjaf, Gekraagde roodstaart, Rietzanger, Fitis, Rietgors, Watersnip, Winterkoning, Blauwborst, Veldleeuwerik, Koolmees, Putter, Koekoek.
#35.
pi_221052876
De Gekraagde Roodstaart heb ik nog helemaal niet gehoord dit jaar, hmmmmz
  maandag 15 juni 2026 @ 23:06:03 #174
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_221057305
https://imgur.com/a/nqQenPp

De kleine zwartkop liet zich vandaag ook aardig zien.
(Kan mobiel niet eerst een preview doen volgens mij dus op hoop van zegen dat de link werkt Nee dus. Dan maar zo helaas.)
Ik vind die rode ogen apart maar ook wat creepy. :@

Verder een hoop zwaluwen vandaag gezien. Die drinken hier doodleuk uit het zwembad soms. :') Alsof er geen zoetwater gebied vlakbij ligt. En een Europese kanarie die geruime tijd zat te zingen. Die moet ook nog op de kiek hoop ik. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 00:06:41 #175
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_221084462
Tussen alle camping entertainment op de achtergrond hoor ik een dwergooruil fluiten. O+
Zo'n grappig geluid. Nog nooit van het beestje gehoord laat staan dat ik wist dat een uil kon fluiten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Elpis op 19-06-2026 09:57:14 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')