Wel heel erg leuk!quote:Op dinsdag 21 juli 2026 12:20 schreef Kanaroe het volgende:
Ik struikel over de merels in de tuin.
Jong en oud loopt achter me aan, of voor mijn voeten te bedelen.
Denk dat er 3 gezinnetjes actief zijn hier, met in totaal zo'n 5/6 jongen in verschillende ontwikkelingsfases.
Heel leuk! Maar, wederom, ze moeten niet te tam worden
[ link | afbeelding ]
Wielewaal, gaaf!quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:47 schreef Symphonic het volgende:
Waar we nu zijn zitten een paar groene spechten.
Wel herrieschoppers![]()
En vanavond heb ik de wielewaal gehoord (niet gezien helaas)
Als ik zoek op waar ik nu ben (thuis achter de laptopquote:Op Birdingplaces vind je duizenden vogelkijkplekken in heel Europa en wereldwijd. Met alle info die je nodig hebt om er vogels te kijken.
Op onze overzichtskaart vind je snel vogelgebieden bij jou in de buurt of op je reisbestemming. Klik op ‘Vind een vogelgebied’ om te beginnen.
Tip: Als je inlogt, krijg je toegang tot meer opties: je kunt foto's toevoegen, gebieden ‘ranken’, reacties en tips plaatsen, de Birders League en de Birdingplaces Top 100 bekijken en je eigen pagina met favoriete vogelgebieden maken. Klik op ‘Login’ om een gratis account aan te maken.
Vogelaars uit heel de wereld delen op Birdingplaces hun favoriete vogelkijkplekken. Zo ontstaat een waardevolle online gids van de mooiste vogelgebieden in Europa en wereldwijd. Leuk als je ook meehelpt en jouw favoriete gebieden invoert op Birdingplaces. Dat gaat eenvoudig: klik op ‘Voeg vogelgebied toe’ en je kunt van start. #EnjoyAndProtect!
quote:Birdingplaces in dit gebied
Hekslootpolder (2.52 km)
Landje van Gruijters (3.46 km)
Middenduin (3.69 km)
Vogelmeer - Nationaal Park Zuid-Kennemerland (3.93 km)
Landgoed Elswout (4.30 km)
Landgoed Koningshof (5.07 km)
Westhoffplas (5.77 km)
Kennemermeer (6.32 km)
Poelbroekpark and Meerwijkplas (7.20 km)
Nauerna (7.59 km)
Zuidpier IJmuiden (7.69 km)
Wat een leuke site, Blues! Dank!quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:28 schreef Blues het volgende:
Ik kom even reclame maken voor een leuke website die ik net ontdekt heb.
Mss kennen jullie die al..dan kan je deze post als niet geschreven beschouwen
www.birdingplaces.eu
[..]
Als ik zoek op waar ik nu ben (thuis achter de laptop) en sorteer binnen 10 km.
Krijg ik dit:
[..]
[ link | afbeelding ]
Alles is doorklikbaar
Mooi, die typerende gele voetenquote:Op zaterdag 5 september 2026 23:46 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanmiddag, kleine zilverreiger in de Westerschelde.
Prachtig gebied
Mooi plaatjequote:Op maandag 7 september 2026 15:48 schreef Blues het volgende:
En gistermiddag, daar niet ver vandaan bij het schor, waar ook waterbuffels lopen:
Een witte kwikstaart op de waterbuffelpoep
[ afbeelding ]
We zijn alweer terug, was maar een lang weekendquote:Op maandag 7 september 2026 20:16 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi plaatje![]()
Misschien kom je ook nog Koereigers tegen; die zitten ook wel in die omgeving volgens mij
Aha, volgende keer danquote:Op maandag 7 september 2026 20:57 schreef Blues het volgende:
[..]
We zijn alweer terug, was maar een lang weekend
Prachtig, mooie foto ookquote:Op woensdag 9 september 2026 14:23 schreef Blues het volgende:
Bezoek in onze boom
[ link | afbeelding ]
Gaafquote:Op woensdag 9 september 2026 14:23 schreef Blues het volgende:
Bezoek in onze boom
[ link | afbeelding ]
Zo te zien welquote:Op woensdag 9 september 2026 21:12 schreef Blues het volgende:
Ook prachtig, is het een nog jonge gaai?
Ze zitten hier ook regelmatig.
Hč gatver, ik hou niet van metalen vogelsquote:Op woensdag 9 september 2026 21:42 schreef Clayton1 het volgende:
Hele grote vogels
https://forum.fok.nl/topic/2723506/4/50#p221761628
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 september 2026 22:31 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hč gatver, ik hou niet van metalen vogels
Die vliegen hier, Gilze-Rijen, ook af en aan met veel lawaaiSorry,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee jammer genoeg heb ik die niet op de foto#35.
Bij mij vlogen ze ook over , nou ja vlogen, ze circuleerde vrij laag wat rond op de termiekquote:Op zondag 13 september 2026 13:25 schreef Blues het volgende:
[ link | afbeelding ]
3 buizerds boven me(ik zit in de tuin te lezen)
Oh ja, dat is herkenbaar!quote:Op woensdag 16 september 2026 15:20 schreef Kanaroe het volgende:
Vorige week, 's avonds, zag ik 2 kleine groepjes van 3-4 grote vogels heel hoog in de lucht vliegen. Beetje rommelige vlucht.
Er was ook wat geluid, schreeuwerige korte kreten.
Na een uitvoerig, eigen, onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat het zeer waarschijnlijk Purperreigers op weg naar het Zonnige Zuiden waren.
Geen foto van btw. Maar zoiets kan mij dagen bezig houden. Welke vogels waren dat, wat heb ik gezien enzovoorts
Wowquote:Op woensdag 16 september 2026 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn in Duitsland. We logeren bij een paardenpension aan de rand van een gehucht. Het stikt hier van de mussen op het terrein, volgens mij wel honderd(en).
Vanochtend keek ik uit het keukenraam en zag een van de appelbomen schudden. Die zat vol mussen. Er vielen appels uit door het gedrang en de mussen die in de boom zaten namen een voor een een duikvlucht recht naar beneden om daar te gaan vergaderen (of wat doen ze anders). Het was net of ze er uitvielen, ze waren met tientallen. Fascinerend.
Op woensdag 16 september 2026 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee zeker niet, formaatje ooievaar. Maar die vliegen anders dan deze.quote:Op woensdag 16 september 2026 16:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh ja, dat is herkenbaar!
Geen kiekendieven?
Kraanvogels?quote:Op woensdag 16 september 2026 16:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nee zeker niet, formaatje ooievaar. Maar die vliegen anders dan deze.
Nee, zeker niet, die heb ik wel eens zien en horen overvliegen.quote:
ZOu natuurlijk kunnen,quote:Op woensdag 16 september 2026 21:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, die heb ik wel eens zien en horen overvliegen.
Ik denk echt Purperreigers, wat ik hierboven al schreef
Hoewel ik niet eens wist dat dat trekkers zijn![]()
Had je Merlin laten luisteren?quote:Op woensdag 16 september 2026 21:42 schreef Kanaroe het volgende:
Nee, zeker niet, die heb ik wel eens zien en horen overvliegen.
Ik denk echt Purperreigers, wat ik hierboven al schreef
Hoewel ik niet eens wist dat dat trekkers zijn![]()
Nee, ik liep nietsvermoedend een rondje door de tuin, zonder telefoonquote:Op woensdag 16 september 2026 22:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Had je Merlin laten luisteren?
Ik hoorde en zag vanavond en gisteren sinds weken weer eens een merel en een roodborst in de tuin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |