Care to elaborate?quote:
Ja social media. Ook van daaruit is er een “gehaaste” samenleving ontstaan. Je moet altijd bereikbaar zijn per whatsapp. Als je een dag niet reageert is dat raar volgens sommigen. Terwijl er vroeger helemaal niet altijd contact was met anderen. Je staat nu in constante verbinding met je sociale omgeving. Dus ja social media mag wat mij betreft wel weg.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat is heel simpel: social media. In zijn geheel.
Wat mij betreft is dat het gif van de samenleving. Er kan teveel mee gerotzooid worden, het wordt steeds moeilijker te bepalen wat echt is en wat niet. Mensen kunnen ongestoord de meest gruwelijke dingen de wereld in slingeren en elkaar daarbij volledig uit het oog verliezen. Mensen met gevaarlijke afwijkende ideeën kunnen elkaar gemakkelijker vinden en nu samen gevaarlijke afwijkende ideeën voeden en in praktijk brengen. Mensen worden fuiken in getrokken, halve waarheden voorgehouden, leugens verspreid en de waarheid is nooit snel genoeg om die leugens weer in te halen.
Einde social media, per direct.
Denk als je muggen verwijderd dat dan een deel van de voedselketen weg is waardoor uiteindelijk grote problemen zullen leiden voor mensenquote:Op zondag 22 maart 2026 10:04 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zag laatst een plaatje met de tekst:
delete one thing from earth that you think would make it better.
Tja.. dom tekstje op zich. Maar tot nu toe ben ik er eigenlijk nog niet echt uit. In een reflex dacht ik eerst aan kernwapens. Maar kernenergie zelf is dan weer wel ok.
Of muggen. Maar ook die zijn weer een voedselbron voor andere dieren.
Mensen misschien dan? Wij maken er een zooi van..
Wat zou jij weghalen wat de aarde beter zou maken?
Ja dat dus.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Denk als je muggen verwijderd dat dan een deel van de voedselketen weg is waardoor uiteindelijk grote problemen zullen leiden voor mensen
Ik kan mij hier voorlopig wel in vinden.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat is heel simpel: social media. In zijn geheel.
Wat mij betreft is dat het gif van de samenleving. Er kan teveel mee gerotzooid worden, het wordt steeds moeilijker te bepalen wat echt is en wat niet. Mensen kunnen ongestoord de meest gruwelijke dingen de wereld in slingeren en elkaar daarbij volledig uit het oog verliezen. Mensen met gevaarlijke afwijkende ideeën kunnen elkaar gemakkelijker vinden en nu samen gevaarlijke afwijkende ideeën voeden en in praktijk brengen. Mensen worden fuiken in getrokken, halve waarheden voorgehouden, leugens verspreid en de waarheid is nooit snel genoeg om die leugens weer in te halen.
Einde social media, per direct.
Het is dat ik er zelf onderdeel van ben, maar voor alles en iedereen (behalve de mens) zou dit het meest logische, eerlijke en beste zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:12 schreef Kottnauer het volgende:
De mens.
De homo sapiens is vanuit het perspectief van de aarde het grootste ongedierte dat ooit heeft geleefd.
Zonder de mens zou de aarde er nu goed voorstaan.
Ik vind dat het goede niet meer opweegt tegen het slechte van social media. Dat is een tijdje wel zo geweest, maar het is in rap tempo afgegleden en dat is denk ik niet meer omkeerbaar, behalve door het volledig uitbannen ervan.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik kan mij hier voorlopig wel in vinden.
Maar er zijn natuurlijk ook mooie dingen ontstaan vanuit sociale media. De vraag is natuurlijk of dat tegen het slechte opweegt? Waarschijnlijk niet.
Ik denk pesticiden en minder biodiversiteit een groter gevaar zijn voor bijen dan hoornaars.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
Zonder twijfel Social Media. Maar goed dan zou je ook het internet weg moeten halen. Immers ook via een e-mail kan je toxische bagger verspreiden.
Hornaars. Die drone-wespen. Vreten bijen op en deze zijn juist essentieel voor de bestuiving van bloemen/fruitbomen etc.
Schoonmoeders. Nee hoor, geintje. die mogen blijven.
Daar heb je een goed punt. Ook maar af van de pesticiden !quote:Op zondag 22 maart 2026 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk pesticiden en minder biodiversiteit een groter gevaar zijn voor bijen dan hoornaars.
Maar er kan maar 1 dingquote:Op zondag 22 maart 2026 10:45 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Ook maar af van de pesticiden !
Het gaat prima met de aarde. Dat wij van de aarde een steeds minder leefbare plek maken voor mens en dier zal de aarde, de planeet op zich, een worst wezen.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:12 schreef Kottnauer het volgende:
De mens.
De homo sapiens is vanuit het perspectief van de aarde het grootste ongedierte dat ooit heeft geleefd.
Zonder de mens zou de aarde er nu goed voorstaan.
Klopt. Dan blijf ik neigen naar social media. Maar misschien ook wel vuurwapens. Vecht het maar uit zonder kogels.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat dus.
Het is makkelijk te verzinnen wat ik vervelend vind. Maar met zo een kracht komt ook een verantwoordelijkheid.
Dus de keuze moet zeer wijs gemaakt worden.
Dan blijf maar uit dit topic en ga elders leuke ONZ verspreiden.quote:
Waarom Israel?quote:
vermoedelijk heel veel meer vrede in de wereld, maar Rusland mag ook trouwens.quote:
Hé, niet zo brutaal worden hè!quote:Op zondag 22 maart 2026 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan blijf maar uit dit topic en ga elders leuke ONZ verspreiden.
Ik denk dat er heel veel landen zijn waarvan het verdwijnen voor veel meer vrede zou zorgen. Rusland is er ook een, inderdaad. Met China tov Taiwan zit je ook constant op een uitbarsting te wachten. Milities in Soedan.quote:Op zondag 22 maart 2026 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
vermoedelijk heel veel meer vrede in de wereld, maar Rusland mag ook trouwens.
je mag maar 1 ding kiezen, en er zijn vele redenen tot oorlog, zelfs een oorlog tussen 2 landen is zelden terug te brengen op slechts 1 reden; dus dat gaat niet lukken.quote:Op zondag 22 maart 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel landen zijn waarvan het verdwijnen voor veel meer vrede zou zorgen. Rusland is er ook een, inderdaad. Met China tov Taiwan zit je ook constant op een uitbarsting te wachten. Milities in Soedan.
Misschien moeten we niet zozeer landen uitbannen, maar redenen voor oorlog? Macht, geld, grondstoffen?
jijquote:
Waarom niet al het plastic?quote:Op zondag 22 maart 2026 14:20 schreef Ringo het volgende:
Het plastic rondom komkommers dat je met pasgeknipte nagels amper kunt verwijderen
Als al het plastic nu verdwijnt, kunnen we bijvoorbeeld ook niet meer typen.quote:
Een kale bejaarde met een vlechtje in zijn nekhaar - die sla ik even over.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:48 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het gaat prima met de aarde. Dat wij van de aarde een steeds minder leefbare plek maken voor mens en dier zal de aarde, de planeet op zich, een worst wezen.
Bekijk deze YouTube-video
Prostaatquote:Op zondag 22 maart 2026 10:04 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zag laatst een plaatje met de tekst:
delete one thing from earth that you think would make it better.
Tja.. dom tekstje op zich. Maar tot nu toe ben ik er eigenlijk nog niet echt uit. In een reflex dacht ik eerst aan kernwapens. Maar kernenergie zelf is dan weer wel ok.
Of muggen. Maar ook die zijn weer een voedselbron voor andere dieren.
Mensen misschien dan? Wij maken er een zooi van..
Wat zou jij weghalen wat de aarde beter zou maken?
Ik ben geen bioloog, maar volgens chatgpt zijn er geen dieren die exclusief muggen(larven) eten. De gevolgen voor de rest van de voedselketen zijn dus te overzien waarschijnlijk.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Denk als je muggen verwijderd dat dan een deel van de voedselketen weg is waardoor uiteindelijk grote problemen zullen leiden voor mensen
Volwassen muggen zijn een belangrijke voedselbron voor vleermuizen, vogels (zoals zwaluwen en mezen), spinnen, libellen en kikkers.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:13 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik ben geen bioloog, maar volgens chatgpt zijn er geen dieren die exclusief muggen(larven) eten. De gevolgen voor de rest van de voedselketen zijn dus te overzien waarschijnlijk.
Waarom zou je niet gewoon het kontje met plastic en al eraf snijden? Je hoeft er helemaal niet met je vingers aan te peuteren.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:20 schreef Ringo het volgende:
Het plastic rondom komkommers dat je met pasgeknipte nagels amper kunt verwijderen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |